tykkäättekö rippi- ym sukujuhlista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiirulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiirulainen

Vieras
viihdyttekö tommosissa juhlissa, missä on joku kirkollinen meno ja sitten kahvitellaan sukulaisten kesken?

musta ne vaan on niin ankeita tilaisuuksia että itku meinaa päästä. kaikki on vaivautuneita ja kaulukset kiristää ja jokainen toivoo vaan pääsevänsä mahollisimman pian kotiin.

Hautajaisia lukuunottamatta viihdyn kaikissa suvun juhlissa. Meillä on kiva ja äänekäs suku, ei ole vaivautunutta ja ankeaa ikinä. Odotan jo kesällä olevia häitä :)

En tykkää yhtään, siis hauskoista juhlistakaan, kuten syntymäpäivistä. Mä jännitän tosi pahasti sukulaisten tapaamista ja tuontyyppisiä sosiaalisia tilanteita ylipäänsä (helpompaa mulla kuitenkin olisi niissä, jos ihmiset olisi suurin osa ihan vieraita, eli sukujuhlat siksi pahimpia), joten noi tilaisuudet on mulle aika tuskaa, vaikka mun sukulaiset sinänsä ihan hauskaa porukkaa onkin.

Oon miettinyt, että vois alkaa skippailla noita tilaisuuksia jatkossa vähän useammin jollain tekosyillä, tää jännittäminen ei oo ainakaan helpottunut sillä että oon väkisin mennyt vaan päinvastoin, joka juhla jotenkin vahvistaa vaan omaa epäonnistumisen kokemusta. Ei toi oo kuitenkaan niin iso syy, että siksi kannattaisi itseään kiusata.

Enpä juuri. Olen etäinen ihan lähisuvunkin kanssa. Mutta eipä noita sukujuhlia usein kohdalleni satu, kun etäisyyden (sekä fyysisen että henkisen) takia kukaan ei oleta osallistumista. Lisäksi meillä on todella iso suku (minulla on 10 sisarusta. Tätejä, enoja ja setiä taitaa olla 11, serkkuja varmaan n. 30), niin on varmaan juhan järjestäjille helpotus, jos kaikki ei saavu paikalle... :whistle:

Viimeeksi olen tainnut olla sukujuhlissa, kun oli omat ylioppilasjuhlani. Eli ihan juuri yhdeksän ( :o :o ) vuotta sitten.