Tykkään koirista, eli vihaan kissoja (tai toisinpäin) MIKSI??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kishau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kishau

Vieras
Niin, minua kummastuttaa suuresti se, että miten ihmiset jakautuu niin voimakkaasti joko koira tai kissaihmisiin. Koiraihmiset sanovat usein VIHAAVANSA kissoja, ja sama toiste päin. Miksi ihmeessä? Erilaisia eläimiähän ne on, mutta kotioloissa molemmat suhteellisen samanlaisia (sosiaalisia, hellyyden kipeitä, älykkäitä, persoonallisia...) Vai onko se usein vaan sitä, että toista lajia ei tunneta juurikaan?

Mitä te olette mieltä?
 
Juu toki poikkeuksiakin on, kyllä minäkin tykkään molemmista :) Varsinkin koiraihmisten keskuudessa vaan usein huomaa jonkin sorttista "kissavihaa" ja mielikuvia jostain nurkan takana sähisevästä, raapivasta ja koko ajan omissa oloissaan viihtyvästä eläimestä...
 
Vaikea sanoa kun kumpaakin lajia on ollut ja samaan aikaankin :D. Käytännön syistä (ajan rajallisuus) nyt on vain kissa. Koira vie enemmän aikaa. Pennun opettaminen yhteiskuntakelpoiseksi vaatii keskittymistä koiraan, sosiaalistamista erilaisiin tilanteisiin, lenkkeilyä yms, mikä tehdään poissa kotoa. Sitten kun lapset on hiukan isompia...
 
Juu toki poikkeuksiakin on, kyllä minäkin tykkään molemmista :) Varsinkin koiraihmisten keskuudessa vaan usein huomaa jonkin sorttista "kissavihaa" ja mielikuvia jostain nurkan takana sähisevästä, raapivasta ja koko ajan omissa oloissaan viihtyvästä eläimestä...

Niin, voi olla..

Mutta miksiköhän kaikki lastenelokuvat ovat tosi koiramyönteisiä, kun taas kissa on niissä se pahis??
 
[QUOTE="vieras";25370440]Niin, voi olla..

Mutta miksiköhän kaikki lastenelokuvat ovat tosi koiramyönteisiä, kun taas kissa on niissä se pahis??[/QUOTE]


:D

Mun yksi kaverini (vannoutunut koiraihminen) tuli meille kylään ja kissa tuli sitä eteiseen vastaan. Kaverini kysyi ihan tosissaan, että "meinaako se hyökätä kimppuun". Olin ihan että wtf, luuleeko jotkut oikeesti että kissat on aina sellaisia?! Miksi kukaan haluaisi kissaa,jos se hyökkäilisi muuten vaan kimppuun??!
 
:D

Mun yksi kaverini (vannoutunut koiraihminen) tuli meille kylään ja kissa tuli sitä eteiseen vastaan. Kaverini kysyi ihan tosissaan, että "meinaako se hyökätä kimppuun". Olin ihan että wtf, luuleeko jotkut oikeesti että kissat on aina sellaisia?! Miksi kukaan haluaisi kissaa,jos se hyökkäilisi muuten vaan kimppuun??!

Mä oon huomannu saman! Eihän kotikissa mikään leijona tai tiikeri silti ole :D
 
:D

Mun yksi kaverini (vannoutunut koiraihminen) tuli meille kylään ja kissa tuli sitä eteiseen vastaan. Kaverini kysyi ihan tosissaan, että "meinaako se hyökätä kimppuun". Olin ihan että wtf, luuleeko jotkut oikeesti että kissat on aina sellaisia?! Miksi kukaan haluaisi kissaa,jos se hyökkäilisi muuten vaan kimppuun??!

Meidän kissa hyppi kenkiä laittavien (eli kumartuneiden) kavereiden niskaan portaikosta, mutta ihan vaan koska oli hellyyttä vailla :) Sillä oli tapana kiivetä hartioille kehräämään.. jostain syystä vieraat ei kuitenkaan kamalasti moisesta yllätyksestä aina tykänneet :)
 
Meillä ei ole kotieläimiä, mutta tykkään kyllä sekä kissoista että koirista. Koirista on ehkä enemmän vaivaa? Mutta toisaalta sitten myöskin ehkä enemmän seuraa?

Paras oli yks mun vanha kaveri, vannoutunut kissaihminen, joka ihastui jonkun kaverinsa luona mäyräkoiriin. Eli nyt tällä vannoutuneella kissaihmisellä on kahden kissan lisäksi koiranpentu, ja se on ihan myyty =)
 
Mun yksi kaverini (vannoutunut koiraihminen) tuli meille kylään ja kissa tuli sitä eteiseen vastaan. Kaverini kysyi ihan tosissaan, että "meinaako se hyökätä kimppuun". Olin ihan että wtf, luuleeko jotkut oikeesti että kissat on aina sellaisia?! Miksi kukaan haluaisi kissaa,jos se hyökkäilisi muuten vaan kimppuun??!

:D

Meillä on kaksi kissaa, ja miehen työkaveri oli kans joskus kysynyt mieheltä, että eikö häntä pelota kun ne kissathan voi hypätä naamalle ja alkaa kynsiä terävillä kynsillään tai tukehduttaa ihan milloin vaan? :D

Itse olen kissaihminen, enkä ottaisi koiraa itselleni. Ja täytyy myöntää, että pidän kyllä joitain koiria ärsyttävinäkin, erityisesti semmoisia pieniä, huonostikoulutettuja läähättäjiä ja höslääjiä, jotka ovat vähän liiankin huomionkipeitä ja miellyttämisenhaluisia. Kai se on kun olen kissoihin ja niiden itsenäiseen luonteeseen tottunut... Mutta en kyllä sanoisi vihaavani koiria, kyllä minä niitä ihan mielelläni rapsuttelen jos olen koiraperheessä kylässä.
 
Mun mieheni oli olevinaan henkeen ja veraan koiraihminen, kissat oli ihan ällöjä. Meillä oli kaksi koiraa kun puoliväkisin toin täpärästi pelastuneen kissanpennun kotiin. Ja kas, meillä olikin yhtäkkiä mies jonka sylissä kissa viihtyi ja ai, kun kissatkin oli kivoja ;). Tämä viimeisin kissa on miehen valinta, jopa.
 
[QUOTE="susax";25370629]Mun mieheni oli olevinaan henkeen ja veraan koiraihminen, kissat oli ihan ällöjä. Meillä oli kaksi koiraa kun puoliväkisin toin täpärästi pelastuneen kissanpennun kotiin. Ja kas, meillä olikin yhtäkkiä mies jonka sylissä kissa viihtyi ja ai, kun kissatkin oli kivoja ;). Tämä viimeisin kissa on miehen valinta, jopa.[/QUOTE]

Kissojen sosiaalisuus ja ihmisläheisyys taitaa yllättää aika monen koiranomistajan :) Ihan yhtälailla ne kisutkin kiintyy omistajiinsa. Tosin mun mies on sellainen "eläinkuiskaaja" jota kaikki eläimet yksinkertaisesti rakastaa :)
 
mutta molemmista pidän! Enkä ole oikein koskaan ymmärtänyt kissa/koira -vihaajia.

Tosin tunnustettakoon, että itse pidän pääasiassa "karvaisista" elämistä (pl rotan häntä esim).
 
Omasta lähipiiristä löytyy lähinnä vain ihmisiä jotka pitävät molemmista. Lähinnä asuinolojen mukaan valittu lemmikiksi jompikumpi.
Itse tosin päädyin valitsemaan "kissamaisen" koirarodun, omanarvontuntoisen, itsepäisen ja melko miellyttämishaluttoman yksilön. :)
 
En mä tunne ketään, joka suorastaan vihaisi jompaa kumpaa otusta.

Mä en oikeastaan pidä mistään eläimistä siksi, että ne on jotain tiettyä lajia (enkä pidä ihmislapsistakaan siksi, että ne on lapsia). Mä tykkään tyypeistä.
Koska olen ajautunut työkseni hoitamaan hevosia, ja koska meillä kotonakin asuu näitä frendejä kanoista marsuun ja kanista hevosiin, 3 kissaa ja pari koiraakin mahtuu sekaan, niin tunnen luonnollisesti aika kasan loistotyyppejä :D
Mutta pakko myöntää, että en mä sen enempää pidä tai ole pitämättä muiden kissoista tai koirista, ennen kuin olen niihin tutustunut.

Ja tässä meidän kulmilla ja mun tuttavapiirissä lähes joka torpassa pyörii sekä kissoja, että koiria. Niillä tuppaa täällä maalla olemaan molemmilla lajeilla ihan oikeasti töitäkin. Että ehkä siksi en niin törmää tällaiseen vastakkainasetteluunkaan.
 
[QUOTE="vieras";25370677]Omasta lähipiiristä löytyy lähinnä vain ihmisiä jotka pitävät molemmista. Lähinnä asuinolojen mukaan valittu lemmikiksi jompikumpi.
Itse tosin päädyin valitsemaan "kissamaisen" koirarodun, omanarvontuntoisen, itsepäisen ja melko miellyttämishaluttoman yksilön. :)[/QUOTE]

Meillä taas on hyvin koiramainen kissa :D. Olisi luontevampaa jos tuo cooni vaan haukkuisi reilusti ;).
 
Mie oon enemmän kissaihmisiä, mutta en todellakaan vihaa tai inhoa koiria.
Kyllä mie tykkään koiristakin, mutta kissoja rakastan enemmän lemmikkinä.
Anopilla on ihana villakoira ja edellistäkin koiraa on vielläkin ikävä. :'(
 
Minäkin tykkään molemmista. Paitsi että nykyään on paljon ylihemmoteltuja koiria, jotka ovat lapsen korvikkeena/asemassa. Kissoja vähemmän pidetään niin. Joten noista koirista en pidä. Jos pomottavat ja vaativat huomiota 24/7. eli purevat jos niiden emäntä lähestyy tai juttelee jollekin toiselle. Ei kiva. Mutta normaaleista koirista pidän. Jotk a osaa käyttäytyä.
 
Olen kissa-ihminen enemmän nykyisin, toki minulla on ollut joskus koirakin, mutta tällä hetkellä koira-pisteet ovat miinuksella naapurin kahden kouluttoman koiran takia, jotka haukkuva ja ajavat kaikkea vähänkin liikkuvaa takaa. Lisäksi nuo koirat eivät ole koskaan kytkettyinä, vaan aina irti. Eläimien kanssa ei tarvitse kuitenkaan elää kuin pellossa:D
 

Yhteistyössä