Tykkääkö teidän vauvat hedelmäsoseista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä näky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä näky

Vieras
Meidän 6 kuukautinen vetää suun aina silleen happaman näköseksi kun niitä syötän. koko naama saattaa mennä irvistykseen ja mieleeni tulee vain hapan maku. Melkeimpä kaikki marja ja hedelmäsoseet saa aikaan saman reaktion. Silti vauva suu ammollaan oottaa lisää ja "komentaa" jos en tarpeeksi nopeaa anna, you know what I mean =) Kyllä se nimittäin osaa senkin osoittaa jos ei jostain ruuasta oikeasti pidä.

Syötän vain näitä kaupan valmiita, kun oon aatellu että jos teen itse niin eikö ne vasta happamia olekkin? eihän niitä voi vedelläkään kai lantrata kun menee mehuksi. Pitäs laittaa kauheesti sokeria kai eikä sekään ole hyvä.

Kuis teillä ja onko hyväksi havaittuja "reseptejä" pikkuisille? :)

Hieno omenaraaste ja kokonaiset metsävadelmat ainakin oli herkkua molemmille vauvoina, eivätkä ole happamia. Irvistelivät ne joillekin, mutta söivät kaikkea. Mm. puolukkasurvosta ilman sokeria ja kokonaisia karpaloita. Sama homma jatkuu nyt isompana, eivät osaa kaivata sokeria.

Meidän tyttö ei tuossa iässä välittänyt hedelmäsoseista. Kasvissoseet olivat mieluisampia. Joskus annoinkin hedelmäsoseen päälle kasvissosetta tyyliin "jos nyt oikein kiltisti syöt tämän puoli purkkia tätä persikkaa niin sitten äiti antaa päälle purkillisen peruna-parsakaalia". Juu, sitten tulikin vaihe, jossa ei kasvikset kelvanneet... Nyt 2,5v ja banaani on ylintä herkkua, tuoreet kasvikset uppoavat vain tietyn muotoisina sormin syötävinä paloina.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä näky:
Meidän 6 kuukautinen vetää suun aina silleen happaman näköseksi kun niitä syötän. koko naama saattaa mennä irvistykseen ja mieleeni tulee vain hapan maku. Melkeimpä kaikki marja ja hedelmäsoseet saa aikaan saman reaktion. Silti vauva suu ammollaan oottaa lisää ja "komentaa" jos en tarpeeksi nopeaa anna, you know what I mean =) Kyllä se nimittäin osaa senkin osoittaa jos ei jostain ruuasta oikeasti pidä.

Syötän vain näitä kaupan valmiita, kun oon aatellu että jos teen itse niin eikö ne vasta happamia olekkin? eihän niitä voi vedelläkään kai lantrata kun menee mehuksi. Pitäs laittaa kauheesti sokeria kai eikä sekään ole hyvä.

Kuis teillä ja onko hyväksi havaittuja "reseptejä" pikkuisille? :)

Niin nää kaupan soseethan on valmistettu sellaisista sosehedelmistä, jotka kasvaa sosepuissa eikä niihin ole lisätty ollenkaan makeutusaineita.

Yhteistyössä