tyhmiä kysymyksiä klamydian tarttumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän ja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän ja huolettaa

Vieras
tiedän sen kyllä tarttuvan yhdynnästä ja suuseksistä. mutta sitten muita tarttumistapoja? onko niitä?

kun mies antoi tälläsen kivan yllätyksen. on käynyt vieraissa, saanut tartunnan ja tartuttanut minutkin. nyt pelkään lastemme puolesta.

eli jos mä tai mies pestään alapäätämme niin voiko käsien kautta tarttua lapseen? koska meillä niin pieniä lapsia että pakko auttaa heitä alapesuissa ja muutenkin pesuissa. entä jos mulle tulee alushousuihin valkovuotoa tai kuukautisverta niin onko tautia siinä? lakanalle oli tullut menkoista ohi vuoto. vaarallista? vessanpytystä tai saunan lauteilta ei ainakaan voi tarttua eihän? vai onko se tauti siellä limakalvoilla eikä näin voi tarttua? tiedän mä kyselen tyhmiä mutta huolettaa lasten puolesta.

mies ei muuten ole ulkoruokinnassa mutta vierashuoneeseen muutti siksi aikaa että saa itselleen asunnon.

Niin ja hei, jos se tarttus noin kuin kysyit niin tässä maassa ois aika paljon lapsilla klamydiaa, on nimittäin sen vertas yleinen sukupuolitauti. Sen puolesta voit olla huoleti :) On varmaan tympeä ylläri ollu mieheltä, mä sain kans seurustelun alussa omalta mieheltäni, oli edellisen juhannuksen jäännöksiä. Ei se tartunta oo koskaan kiva, tulee se missä vaiheessa tahansa. Voimia =)

Senhän saa hoidettuakin kertalääkityksellä, ainakin mitä täältä olen lukenut. Joten jos olette käyneet lääkärissä, niin kai nyt saitte lääkkeetkin samalla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja hei, jos se tarttus noin kuin kysyit niin tässä maassa ois aika paljon lapsilla klamydiaa, on nimittäin sen vertas yleinen sukupuolitauti. Sen puolesta voit olla huoleti :) On varmaan tympeä ylläri ollu mieheltä, mä sain kans seurustelun alussa omalta mieheltäni, oli edellisen juhannuksen jäännöksiä. Ei se tartunta oo koskaan kiva, tulee se missä vaiheessa tahansa. Voimia =)

niin tietysti. olisihan sitä lapsilla paljon. ei ole kivaa saada tartuntaa ei varsinkaan kun toinen on käynyt suhteen aikana vieraissa. loppui tämä avioliitto tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Senhän saa hoidettuakin kertalääkityksellä, ainakin mitä täältä olen lukenut. Joten jos olette käyneet lääkärissä, niin kai nyt saitte lääkkeetkin samalla?

mies on saanut lääkityksen. mä vasta tänään sain labrasta tuloksen kun soitin sinne. huomenna vasta ehdin hakemaan lääkkeet.

Eiks ollu olemassa joku harvinainen juttu, että se vois tarttua silmiin? Saatan puhua nyt ihan puutaheinää, ei pidä panikoida ^^

Harmi että teille kävi noin. Onneksi klamydiaa on helppo hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Eiks ollu olemassa joku harvinainen juttu, että se vois tarttua silmiin? Saatan puhua nyt ihan puutaheinää, ei pidä panikoida ^^

Harmi että teille kävi noin. Onneksi klamydiaa on helppo hoitaa.

mä olen kuullut että tarttuisi lapsen silmiin synnytyksen yhteydessä? jos joku osaisi kertoa meille tarkemmin.

se oli ku silmätulehdus,en tiiä tarkkaan mut oireili heti kuitenki ja jotenki siel hoitivat,vanhemmat sai lääkkeet kans vaik testeis ei kai ollu näkyny heil mitään...näin ovat kertoneet,mikä lie sit totuus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se oli ku silmätulehdus,en tiiä tarkkaan mut oireili heti kuitenki ja jotenki siel hoitivat,vanhemmat sai lääkkeet kans vaik testeis ei kai ollu näkyny heil mitään...näin ovat kertoneet,mikä lie sit totuus...

ei näkynyt testeissä mitään?? eikö sen pitäisi aina näkyä?

no äitiki oli just raskausaikana testattu eikä mitään löytyny,olis kai se hoidettu jos ois löytyny...ihmeissään olivat olleet kyllä ku klamydiaks oli vauvalla todettu.

Itselläni oli monta vuotta vatsaväänteitä,kirvelyä, pissavaivaa ja yhdynnän jälk. veristä vuotoa,mutta hoitoa en saanut kun ei testeissä näkynyt.Vähän aikaa sitten tein apteekista ostettavan klamydiatestin ja sain positiivisen tuloksen.Sain lääkäriltä vihdoin tabut.

Yhteistyössä