tää kuulostaa niin oudolta ja "vaikeelta" kun on tottunut ihan toisenlaiseen systeemiinAlkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Eipä ollu ei. Jenkkilän kodissa tultiin suoraan "arki"olohuoneeseen ja Englannissa oli semmonen aulatila. Vaatteet vei kukin omaan huoneeseensa, ei siis mitään eteisnaulakkosydeemejä ollu lainkaan.
Aivan. Kaikkein oudointa oli talsia pitkin kämppää ulkokengissä. Ne sit jätettiin omaan huoneeseen jos oli pitemmän aikaa sisällä.Alkuperäinen kirjoittaja endie:tää kuulostaa niin oudolta ja "vaikeelta" kun on tottunut ihan toisenlaiseen systeemiinAlkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Eipä ollu ei. Jenkkilän kodissa tultiin suoraan "arki"olohuoneeseen ja Englannissa oli semmonen aulatila. Vaatteet vei kukin omaan huoneeseensa, ei siis mitään eteisnaulakkosydeemejä ollu lainkaan.
joo, hassua, että kulkeeko ne siis ulkovaatteissa omaan huoneeseen asti ja riisuu vasta siellä vai miten? amerikkalaisissa elokuvissa ainakin nehän aina istuu illalla sängylle ja ottaa kengät pois :/Alkuperäinen kirjoittaja endie:tää kuulostaa niin oudolta ja "vaikeelta" kun on tottunut ihan toisenlaiseen systeemiinAlkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Eipä ollu ei. Jenkkilän kodissa tultiin suoraan "arki"olohuoneeseen ja Englannissa oli semmonen aulatila. Vaatteet vei kukin omaan huoneeseensa, ei siis mitään eteisnaulakkosydeemejä ollu lainkaan.
joo tää "kenkäily" sisätiloissa on toinen juttu jota en vaan "tajua". ja kun usein on sitten vielä kokolattiamatotkin,niin .. en haluaisi miettiä mitä olis elää sillai ja olla vielä siivoussiisteysfriikkiAlkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Aivan. Kaikkein oudointa oli talsia pitkin kämppää ulkokengissä. Ne sit jätettiin omaan huoneeseen jos oli pitemmän aikaa sisällä.
voi ei, sori kun petyit tähän älykkyyden riemuvoittoonAlkuperäinen kirjoittaja **:mä odotin jotain oikeesti tyhmää, niinku sellasta kun kerran joku meinasi ottaa suomesta mukaan vuoden tamponit englantiin
Ja meillä on tietysti kenkäbanni sisälle, ja hassua miten mun anoppi myös kielsi kengät sisätiloissa kun tutustui minuun. Sai oivalluksen, että hei, ei tarvii mattoja pestä yhtenään kun ei lampsita sisällä kengät jalassa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minulla on pikkueteinen, mutta useissa taloissa joissa olen asunut, on astuttu suoraan olohuoneeseen. Victorian taloissa on kyllä eteishalli ja käytävä yleensä. Eikä ikinä ole tarpeeksi säilytystilaa, siis vaatekaappeja tai muuta. Ja minne laittais esim pölynimurin... Erilliset hanat kylmälle ja kuumalle. Kokolattiamatot. Aina vetää jostain nurkasta. Pikku asioita jotka ärsyttää on paaaaljon. Minä asun pari sataa vuotta vanhassa maalaistalossa, jossa on tietenkin graniittiseinät, eikä mitään eristystä paitsi katon alla. Nättihän tämä on kuin mikä, mutta ei ihan suomalaiseen tyyliin rakennettu. Ja Briteissä asun.
Muistan tämän ketjun. Se oli aika ihana.Alkuperäinen kirjoittaja **:mä odotin jotain oikeesti tyhmää, niinku sellasta kun kerran joku meinasi ottaa suomesta mukaan vuoden tamponit englantiin
Oivallus tosiaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja meillä on tietysti kenkäbanni sisälle, ja hassua miten mun anoppi myös kielsi kengät sisätiloissa kun tutustui minuun. Sai oivalluksen, että hei, ei tarvii mattoja pestä yhtenään kun ei lampsita sisällä kengät jalassa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minulla on pikkueteinen, mutta useissa taloissa joissa olen asunut, on astuttu suoraan olohuoneeseen. Victorian taloissa on kyllä eteishalli ja käytävä yleensä. Eikä ikinä ole tarpeeksi säilytystilaa, siis vaatekaappeja tai muuta. Ja minne laittais esim pölynimurin... Erilliset hanat kylmälle ja kuumalle. Kokolattiamatot. Aina vetää jostain nurkasta. Pikku asioita jotka ärsyttää on paaaaljon. Minä asun pari sataa vuotta vanhassa maalaistalossa, jossa on tietenkin graniittiseinät, eikä mitään eristystä paitsi katon alla. Nättihän tämä on kuin mikä, mutta ei ihan suomalaiseen tyyliin rakennettu. Ja Briteissä asun.
Heh just. Niin kuin se sellainen muovinen suihkuletku jonka saa yhdistettyä kylmään ja kuumaan hanaan ja se on mukamas "niin kätevä" ja ei tarvii laittaa kunnon suihkua... Briteistä varmaan ne erilliset hanat ovat tyylikkäämmät kuin moderni viritys.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Oivallus tosiaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja meillä on tietysti kenkäbanni sisälle, ja hassua miten mun anoppi myös kielsi kengät sisätiloissa kun tutustui minuun. Sai oivalluksen, että hei, ei tarvii mattoja pestä yhtenään kun ei lampsita sisällä kengät jalassa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minulla on pikkueteinen, mutta useissa taloissa joissa olen asunut, on astuttu suoraan olohuoneeseen. Victorian taloissa on kyllä eteishalli ja käytävä yleensä. Eikä ikinä ole tarpeeksi säilytystilaa, siis vaatekaappeja tai muuta. Ja minne laittais esim pölynimurin... Erilliset hanat kylmälle ja kuumalle. Kokolattiamatot. Aina vetää jostain nurkasta. Pikku asioita jotka ärsyttää on paaaaljon. Minä asun pari sataa vuotta vanhassa maalaistalossa, jossa on tietenkin graniittiseinät, eikä mitään eristystä paitsi katon alla. Nättihän tämä on kuin mikä, mutta ei ihan suomalaiseen tyyliin rakennettu. Ja Briteissä asun.
Itse muistan kun "anoppi" kysyi että jos on vain yksi hana keskellä lavuaaria, niin eikö se ole tiellä naamaa ja hiuksia pestessä? Kun kahden perinteisen hanan väliin mahtuu sopivasti pää. En tosiaan tiennyt mitä olisin sanonut ; )
Tuota on tullut kokeiltua useaankin otteeseen. Aivan käsittämätön kapistus. Samoin sähkösuihku on tullut tutuksi. Kaikenlaisia keksintöjä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Heh just. Niin kuin se sellainen muovinen suihkuletku jonka saa yhdistettyä kylmään ja kuumaan hanaan ja se on mukamas "niin kätevä" ja ei tarvii laittaa kunnon suihkua... Briteistä varmaan ne erilliset hanat ovat tyylikkäämmät kuin moderni viritys.Alkuperäinen kirjoittaja Huom:Oivallus tosiaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja meillä on tietysti kenkäbanni sisälle, ja hassua miten mun anoppi myös kielsi kengät sisätiloissa kun tutustui minuun. Sai oivalluksen, että hei, ei tarvii mattoja pestä yhtenään kun ei lampsita sisällä kengät jalassa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minulla on pikkueteinen, mutta useissa taloissa joissa olen asunut, on astuttu suoraan olohuoneeseen. Victorian taloissa on kyllä eteishalli ja käytävä yleensä. Eikä ikinä ole tarpeeksi säilytystilaa, siis vaatekaappeja tai muuta. Ja minne laittais esim pölynimurin... Erilliset hanat kylmälle ja kuumalle. Kokolattiamatot. Aina vetää jostain nurkasta. Pikku asioita jotka ärsyttää on paaaaljon. Minä asun pari sataa vuotta vanhassa maalaistalossa, jossa on tietenkin graniittiseinät, eikä mitään eristystä paitsi katon alla. Nättihän tämä on kuin mikä, mutta ei ihan suomalaiseen tyyliin rakennettu. Ja Briteissä asun.
Itse muistan kun "anoppi" kysyi että jos on vain yksi hana keskellä lavuaaria, niin eikö se ole tiellä naamaa ja hiuksia pestessä? Kun kahden perinteisen hanan väliin mahtuu sopivasti pää. En tosiaan tiennyt mitä olisin sanonut ; )