tyhmä kysymys :D

No mun mielestä on kyllä aika edesvastuutonta viedä räkäistä lasta neuvolaan koska siellä käy myös ihan pieniä vastasyntyneitä ja tuollainen räkätauti tarttuu todella helposti. Se oma neuvola-aika on kuitenkin aika helppo siirtää. :/
 
Mira-76
Mä olen yleensä siirtänyt neuvolakäyntiä jos tyttö nuhassa. Meidän neuvolassa on sanottu että ei kipeää lasta saa viedä...toi kipeän määritelmä joskus tietty vaikee hahmottaa, mut kun olen aikaa siirtänyt neuvolatäti ollut samaa mieltä. Näin meillä. :)
 
Olen kyllä vienyt flunssaisen lapsen neuvolaan. Lämpöäkin oli hieman, joten rokote jäi saamatta, muuten eivät kyllä mitään kommentoineet. Tosin siinä vaiheessa kun flunssakierre jatkuu jo toista kuukautta, niin ei jaksa enää odottaa sitä päivää etteikö edes nenä valuisi. Voisi samalla siirtää neuvolan kesään. ;)

Ymmärrän kyllä että siellä käy myös pieniä vauvoja, mutta en enää ole neuroottinen niiden puolesta. Esikoisen kanssa itsekin olin tarkka, nuhakin tuntui jo esteeltä tavata kavereita. Mutta kahden kanssa sitä tajuaa, että flunssattomia päiviä (siis ettei edes pientä nuhaa ole kenelläkään) on käytännössä aika harvoin tässä flunssakauden aikana. Tosin kyllä jos selkeä virus, vatsatauti ym. rajumpi tauti on, niin siirtäisin neuvolaa. Mutta en ehkä ihan nuhan vuoksi...
 

Yhteistyössä