Tyhmä kysymys vauvan/taaperon topparukkasista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuisku

Vieras
Siis niistä pitkävartisista. Laitatteko ne hanskat toppahaalarin alle vai päälle? Mä nimittäin laitan 10kk ikäselle ne haalarin alle, aina en edes vedä kämmeniä hihoista ulos, vaan jätät kätöset sinne hihan sisään (siis jos mennään vain esim rattailla lenkille). Mun kaveri kommentoi äskettäin, et laitan hanskat väärin, et ne pitää laittaa hihojen päälle. Mites te muut laitatte, oonko ainut joka laittaa hanskat näin päin? ;)

Kummin vaan voi laittaa. :D Mutta sä siis jätät koko käden hihan sisään vai? No, niin mä en ole tehnyt koskaan, mutta vaihtelevasti olen laittanut hanskat haalarin sisään ja päälle. Miten milloinkin.

Käytän kumpiakin tapoja. Enimmäkseen laitan alle, viime talvena taisin pitää enemmän päällä. Eikai tuossa ole yhtä oikeaa tapaa. Varsinkin isommalla lapsella pysyvät paremmin päällä kun ovat hihan sisässä eikä saa itsekään repäistyä niitä pois.

Laitan alle mikäli puen hänet alusta loppuun, jolloin siis enisn laitetaan pipo, töppöset, rukkaset ja vasta sitten puku. Mutta jos menemme vaikka kauppakeskukseen jossa sitten riisun pipon, töppöset ja rukkaset jotka pitää pukea takaisin päälle poislähtiessä niin silloin saatan pukea siihen päälle, kun en jaksa lähteä niitä sinne sisälle runnomaan, kun lapsella siis on valmiiksi puku päällä.

Eilen itseasiassa tehtiin juurikin noin...ja toinen töppönen teki matkalla katoamistempun...kyllä ne on sinne sisäpuolelle laitettaviksi tarkoitettu, muuten ne saattaa pudota kuten meille kävi.

no alle tietysti..mun kaveri jättää käden hihaan ja siis rukkasen ja sit se pistää hihan hakaneulalla viel kii että ei varmasti rukkaset tipu..mut jokainen tavallaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kummin vaan voi laittaa. :D Mutta sä siis jätät koko käden hihan sisään vai?

Joo, joskus, kun toppiksen hihat on vielä niin pitkät, et kädet suorana hihat menee yli sormenpäiden :D

Ahaa. :D No ei kai sillä niin väliä ole jos ei niitä käsiä mihinkään käytä. Mutta joo, alle kun laittaa niin on mun mielestä tukevampi ja pysyvämpi ratkaisu.

Ei tuohon ole todellakaan oikeaa tai väärää tapaa.

Itse laitan alle, koska päälle niitä ei niin helposti saa. Isommillakin, toisella alla koska päällä ei pysy vaan rullautuu ranteeseen ja toisella alla.

alle laitan ja käsi saattaa tosiaan jäädä vielä sinne puvun hihaan kun on niin pitkät hihat. Päälle on ihan turha tässä vaiheessa laittaa kun ei ne pysy ja se käsi tosiaan on siellä hihassa suurimmaksi osaksi. Meidän napero on nyt 11kk.

Yhteistyössä