Tyhmä kysymys työttömyyskorvauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baby-mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

baby-mama

Jäsen
12.03.2013
699
0
16
Moi,

jäin ekaa kertaa elämässäni työttömäksi ja olen ihan pihalla näiden korvausasioiden kanssa. Kuulun työttömyyskassaan.

Joudun nyt ilmoittautumaan työttömäksi te-keskukseen, eli saanko sitten korvausta sekä te-toimistosta että työttömyyskassastani? Vai pelkästään kassasta? Apua.

Mol.fi:n sivujen mukaan pitää olla aktiivisesti työn hakija, eli pitääkö mun uusia 14 pv:n välein tuo työnhaku netissä?

Ei oo siis minkään valtakunnan kokemusta tästä touhusta :D

Ilmoittaudut sinne toimistoon, ne ilmoittaa sun kassaan ja kassa maksaa. Sit sun pitää käydä te-toimistolla aina uusimassa se työttömyys (en tiedä voiko tehdä netissä), ne antaa sen seuraavan ajan sieltä sit.

Ilmottaudut työttömäksi netissä jonka jälkeen sinulla on 2vkoa aikaa mennä henk.koht työkkäriin.Siellä päätetään tuosta milloin työnhaku pitää uusia.
Rahat saat työttömyyskassasta jos ehdot täyttyvät.Työkkäri ei maksa mitään korvauksia vaan Kela tai oma kassa.

TE-toimistoon ilmoittaudut (voit ilmoittautua netissä, siinä sitten kerrotaan mihin mennessä pitää mennä käymään paikan päällä), he ilmoittavat liittoon/ytk:n että olet työtön työnhakija. Sitten laitat sinne vielä erikseen hakemuksen, löytyy netistä.

Kassasta saat rahaa, mutta työvoimatoimistoon täytyy ilmoittautua, sieltä ei saa rahaa, se tulee kassasta.
Työvoimatoimistosta saat jos pitempään olet työttömänä, käskyn mennä kurssille, josta ei ole mitään hyötyä.

Sieltä tulee joitain työpaikkailmoituksia kotiin jos tulee.

Eli aivan turha paikka, mutta saadaan silla työllistettyä muutama työkkärin täti.
Koko työvoimatoimiston voisi lakkauttaa, kassojen kautta saisi kaiken hoidettua.

Kiiiiitos vastauksista, tämä selvensi paljon!!! Tää tilanne on vain niin perseestä!

Siellä työkkärissä ei kannata pistää heti vastaan kaikkea ja olla negatiivinen. Mä olen just sellainen ja olen huoomannut, että ne tädit on paljon ihmismäisempiä/mukavempia, kun on itsekin vähän postiivisemmalla ajatuksella liikkeellä. :)

Vaikka ei tykkäis niiden ehdotuksista, niin sanoo ennemmin, että mietin asiaa kuin että ei käy. :)

• Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä