Tyhmä kysymys sanoista: Juniori ja Seniori

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmi"

Vieras
Jos perheessä on 2 lasta ja haluaa käyttää noita sanoja, niin kumpi on kumpi?
Vanhempi seniori ja kuopus juniori? Jos kaveri kysyy: "kuinka teidän juniori voi?" niin kumpaa hän tarkoittaa?
Vai löytyskö parempia synonyymejä?

[QUOTE="öö";21938962]Juniori on nuorin, mut mut seniori on eläkeläinen tai ikäihminen :laugh:[/QUOTE]

Näin minäkin sen käsittäsin kyllä.
Mutta voisko hän kysymyksellään tarkottaa meidän vanhempien junioria, eli sitä vanhinta lasta? Mutta minkä se sitten nuorimmasta tekee?

Eikö vanhoista ihmisistä käytetä sanaa seniori.
Sen perusteella sanoisin et seniori on se vanhempi.

Jos tää kysyjä ei tiedä et perheessä on kaks lasta,siks kysyy kuinka juniori voi.Tai tarkoittaa perheen poikaa,ku eikö pojasta sanota vaik et Ridge Junior?:D

Sori jo valmiiks,oon blondi.

..Niin ja helpomia sanoja ois esikoinen ja kuopus,tai ihan vain lapset.

[QUOTE="vieras";21938989]Eikö vanhoista ihmisistä käytetä sanaa seniori.
Sen perusteella sanoisin et seniori on se vanhempi.

Jos tää kysyjä ei tiedä et perheessä on kaks lasta,siks kysyy kuinka juniori voi.Tai tarkoittaa perheen poikaa,ku eikö pojasta sanota vaik et Ridge Junior?:D

Sori jo valmiiks,oon blondi.

..Niin ja helpomia sanoja ois esikoinen ja kuopus,tai ihan vain lapset.[/QUOTE]

Reps kops..Ridge Junior..aaah :laugh:

[QUOTE="vieras";21939026]Esim. Amerikassahan annetaan isälle ja pojalle joskus sama nimi. Silloin isä on senior ja lapsi junior. Ei tota senioria todellakaan voi käyttää lapsesta.[/QUOTE]

Näin olen ymmärtänyt minäkin.

[QUOTE="öö";21938962]Juniori on nuorin, mut mut seniori on eläkeläinen tai ikäihminen :laugh:[/QUOTE]

samoilla linjoilla, ei seniori sanaa käytetä lapsesta missään tapauksessa.
"ystäväsi" on luultavasti kysynyt näin, koske ei muista lastesi nimiä, aika noloa hänelle sinänsä.
sitä paitsi lapsista nuorin on kuopus, se on sentään normaali sana. Esikoinen ja kuopus on sitten sinulla. Eli esikoinen se joka tuli ensin ja kuopus nuorin. Nää sanat miun mielestä parempia tähän tarkoitukseen.

Yhteistyössä