tyhmä kysymys ruokasoodasta! ja pesupähkinöistä. auttakaahan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Justa kaiveleln tässä pesupähkinäpussia auki vaihtaakseni sinne pähkinät. Ja ihmettelen, että mihin ihmeeseen sitä soodaa käytetään???Minä käytän vaan pesupähkinöitä ja joskus, kuten vaippapyykin joukkoon, lisään huuhteluaineeksi etikkaa. Mutta soodaa, häh?

Itse oon käyttänny pesupähkinöitä jo jonkin aikaa, enkä ole mitään soodaa tai ruokasoodaa tai etikkaa laittannu. Vaa jos on ollu likasempaa tai valkosta pyykkiä nii tahrasuolaa.

Soodaa käytetään pesupähkinöitten lisäksi, jos haluaa valkopyykkiä välillä valkaista. Muuten pyykki pikkuhiljaa tummuu, koska pesupähkinöissä ei ole valkaisuainetta. Itse teen niin, että ainakin joka toisen valkopyykin pesun pesen kaupan Sertolla, jossa on valkaisuainetta. Muuten käytän vain pesupähkinöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuKuutti:
Kyl mää oo lauttanu välil ruokasoodaa sinne huuhteluainelokeroon... Hajut lähti vaipoista ainakin paremmin. Ja joskus etikkaa, ei haise vaipat. Kestovaippayhdistyksen sivuilta bogattua nämä niksit..

kuin paljon sitä ruokasoodaa sitten laitetaan?

No nyt mulla on tyhmiä kysymyksiä...Eli jos mulla on jotain esim. valkeita lakanoita, joissa värillisiä kuvioita, niin ne voisi saada kirkkaammiksi käyttämällä niiden pesussa välillä tahrasuolaa tai ruokasoodaa? Ajaisko ne sman asian? Jos ei, niin mistäs tollasta tahrasuolaa saa? Laitetaanko sitä vaan pyykin joukkoon vai huuhteluainelokeroon vai mihin?

Yhteistyössä