Tyhmä kysymys *raskausaikaan liittyen*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmä

Vieras
Oikein hävettää kysyäkin ,mutta kysympä silti...

Saako raskausaikana käyttää vartalovoidetta jossa lisättynä A- & E- vitamiineja? Siis lähinnä tuo A-vitamiinin osuus??
Onko sama asia kun suositellaan ettei käyttäisi A-vitamiinia sisältäviä vitamiininappeja esim?

Tää on oikeesti tyhmä kysymys, anteeksi.. :ashamed:
Pakko vaan kysyä kun häiritsee.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mun mielestä on vähän liioittelua tutkia tavallisen vartalovoiteen tuoteselosteita :o

Ei oo vilpittömästi tullut ikinä itselleni mieleenkään.

No en sitä tutkinutkaan kun siinä isolla lukee.. :D

Ja joo, tosiaan sanoinkin että hjävettää oikein kysyä mutta kun tuli vaan mieleen...
Ja oikeesti kyllä naurattaa itseäänkin moinen ihmettely.. Liekö sitten sitä hormonihuurretta vai mitä?!? :D

Notta sorry nyt vaan...

Niin kaikkea voi käyttää jos haluu... Itse vältin ylimääräisten kemikaalien käytön raskaus aikana. Joskus oli joku juttu, että äidin liiallinen kemikaalien käyttö oli yhteydessä poikalasten kivesten laskeutumiseen.

Älä nyt hyvä ihminen usko kaikkee sitä vouhotusta mitä neuvolat ja vauva-lehdet tyrkyttää. Jotkut neuvolat lykkää jo ekalla neuvolakäynnillä listan ruuista, mitä ei sais syödä. Puppua sanon minä!!!!!
Ite oon joka raskauden ajan syöny ihan niin ku ennenkin, niin maksalaatikkoo kuin homejuustojakin, ihan sitä samaa ku kaikki muutki perhees. Kolme täysin tervestä ja normaalia penskaa tos jalois pyörii.

Nuo vitamiinit ei toki haittaa, mutta erityisesti raskausaikana välttäisin voiteissa parabeeneja ja mineraaliöljyjä. Parabeenit ovat hormoni-imitaattoreita jotka voivat vaikuttaa vauvan kehitykseen. Mineraaliöljyjen arvellaan (Muistaakseni on ihan todettu) vaikuttavan esim. syövän puhkeamiseen. Puhumattakaan sitten siitä, että ne ei iholle muuta tee kuin tukkivan kalvon päälle.