tyhmä kysymys, mutta onko hillo pakko aina purkittaa lasipurkkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmö

Vieras
teen just (elämäni ekaa kertaa) hilloa, ja se on kohta valmista. kaikissa ohjeissa sanotaan että purkita kuuma hillo kuumaan, puhtaaseen lasipurkkiin ja sulje. ymmärrän että tämä tehdään vakuumin aikaan saamiseksi? mutta voiko hillon laittaa ihan tavalliseen muovipurnukkaan, vaikkapa pakasterasiaan kun se syödään tämän viikonlopun aikana kuitenkin pois? säilyyhän se nyt sen aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
:laugh: No tietty. Ja meillä muutenkin tavataan laittaa hillo pakasterasiaan ja pakastimeen. En ole "uskaltanut" ruveta kuumien lasipurkkien kanssa vekslaamaan.

En tykkää kuumien lasipurkkien kans touhuta. Purkit kun ovat tiskikoneesta tulleet lämpöisinä, niin melkein kuuma hillo tratin avulla purkkiin, ihan täyteen, ja kansi päälle heti, jäähtyessä tulee tyhjiö, voi purkin vaikka kääntää ylösalaisinkin, niin kuuma hillo tappaa pöpöjä. Tavallisen muovitratin ohuen osan lyhennän puukolla pois, reikä niin isoksi, että sose menee purkkiin. Näin säilönyt jo 20v.

vielä lisää tyhmiä kysymyksiä, mutta kuuluuko sen hillon olla valmiina semmoista löysää ja juoksevaa? jähmettyykö se tuosta jäähtyessään? oli ihan litkua kun laitoin sen purkkiin, onko se nyt pilalla vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Kyllä se jäähtyessään jähmettyy, mutta ei mulla ihan liurua kuumanakaan ole ollut... Mites teit hillon? Hillosokerillako?

joo, hillosokerilla tein.
pussissa oli että kilo hillosokeria kahta kiloa marjoja kohti, mulla oli ehkä kilon verran pakastemarjoja, tuskin sitäkään, joten laitoin vain puol pussia sokeria. en nestettä ollenkaan vaikka pussin ohjeessa niin sanottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Kyllä se jäähtyessään jähmettyy, mutta ei mulla ihan liurua kuumanakaan ole ollut... Mites teit hillon? Hillosokerillako?

joo, hillosokerilla tein.
pussissa oli että kilo hillosokeria kahta kiloa marjoja kohti, mulla oli ehkä kilon verran pakastemarjoja, tuskin sitäkään, joten laitoin vain puol pussia sokeria. en nestettä ollenkaan vaikka pussin ohjeessa niin sanottiin.

Teitkö muuten ohjeen mukaan, kyllä se varmaan hyytyy kun on kylmässä, ei välttämättä heti.

Yhteistyössä