Tyhmä kysymys :) Kysymys passihakemuksen täyttämisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie"

Vieras
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä :)
Siitä kun on viimeksi kauan aikaa, kun hain passia. Nyt olen lapsen kanssa menossa hakemaan uudet passit, kun vanhat menee umpeen ensi kuussa. Miten siellä passin hakemisessa nykyään toimitaan (kyseessä Kilon poliisiasema)? Täytetäänkö siellä ensin itse ne laput; eli onko ne saatavilla siellä jossain, ennen kuin mennään sinne luukulle? Vai täytetäänkö ne siellä virkailijan silmien alla, vai täyttääkö virkailija ne valmiiksi ja itse vain allekirjoitan ne???
Juu, tiedän kyllä muut jutut, eli valokuvat on mukana ja vanhat passit, sekä aika varattuna sinne etukäteen.
Kiitos, jos valaiset tietämätöntä :) :)

[QUOTE="Vieras";26548543]Muistanko ihan höpöjä, ettei lomakkeita olisi paperisina vaan virkailija tekisi ne hakemukset koneella. Onko toisen huoltajan lupa passiin?[/QUOTE]

Toinen huoltaja tulee mukaan passia haettaessa, niin ei tarvitse lupalappua täytellä :)

Ainakain vielä pari vuotta sitten piti olla toiselta huoltajalta lupalappu passihakemusta jättäessä, ei riittänyt että noudettaessa on mukana (siis Kilossa nimen omaan)

[QUOTE="vieras";26548576]eihän kilon poliisiasemalta edes voi enää mennä anonaan passia ellei ole varannut aikaa ennakkoon.[/QUOTE]

Ei voikkaan normaalipassia, tosin ajanvaraus ei koske valmiiden asiakirjojen noutoa, väliaikaista passia, väliaikaista henkilökorttia, pikapassia eikä express-passia.

[QUOTE="Mie";26548564]Toinen huoltaja tulee mukaan passia haettaessa, niin ei tarvitse lupalappua täytellä :)[/QUOTE]

Tarkoitan tällä siis sitä, että huoltaja tulee mukaan jo passia anottaessa; en varmaan oikein selvästi tätä ensin esittänyt.

...mutta täyttääkö Kilossakin se virkailija hakemuksen?? Eikö kukaan ole viime aikoina Kilosta anonut passia?

...ja selvennyksen vuoksi nyt selvitän, että mukanani on erityislapsi, sillä vähän tätä kyselen, kun silmät saa olla sekä minulla, että miehellä joka puolella, että "kunnialla" sieltä selvitään. Toivottavasti ajat pitää siellä paikkansa, eikä tarvitse odotella varattua aikaa.

Yhteistyössä