tyhmä kysymys kestoilusta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuu-va....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuu-va....

Vieras
siis kun vaipan vaihtaa niin pitääkö pissavaippa huuhtoa ja sitten kuivattaa ennen pesua vai vaan kuivattaa vai pestä heti?

olen ihan rookie ja pika-apuja siis kaipailen... :)

siis eikö ne homehdu kopassa? tai siis hmm.. -hankala selittää mitä ihmettelen..
mulla vaipat ämpärissä (en vielä ole saanut hankittua kunnon koria) olen huutomisen jälkeen kuivattanut ja laittanut vielä pesupalloja väliin ettei muhisi...

jäi vaan mietityttämään kun eihän tuonne mahdu mitään... :D
siis että voisko ton tehdä helpomminkin.. :D

kiitokset vaan vastanneille!! B)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis eikö ne homehdu kopassa? tai siis hmm.. -hankala selittää mitä ihmettelen..
mulla vaipat ämpärissä (en vielä ole saanut hankittua kunnon koria) olen huutomisen jälkeen kuivattanut ja laittanut vielä pesupalloja väliin ettei muhisi...

jäi vaan mietityttämään kun eihän tuonne mahdu mitään... :D
siis että voisko ton tehdä helpomminkin.. :D

kiitokset vaan vastanneille!! B)

No ei ne ainakaan meillä ehtineet homehtua. Pesin joka toinen päivä noin keskimäärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
No ei ne ainakaan meillä ehtineet homehtua. Pesin joka toinen päivä noin keskimäärin.

samaan tahtiin olen minäkin pessyt, siis max joka toinen päivä, riippuen kuinka usein "jaksan"kestoilla (osittain kertiksiä vielä )

Kiitos sinulle!

No homehtuuhan ne jos sä niitä päivätolkulla haudot, mutta mä pesin (yleensä) vähintään joka toinen päivä, niin hyvin pystyi säilyttelemään ämpärissä huutomatta ja kuivattelematta.

Me säilytetään kodinhoitohuoneen kaapin alla pesuvadissa, ihan sellaisenaan. Pelkkiä pissoja en huuhtele. Jos vati haisee kun sen tyhjennän, tiputan pari tippaa teepuuöljyä sinne pohjalle. Vaipat pestään noin parin kolmen päivän välein.

Mä pesin vaippoja kolmen päivän välein ja pissavaippoja en huuhdellut käytön jälkeen. Ikinä ei mikään homehtunut, eikä pahoja hajuongelmiakaan ollut. Säilytin vaipojen pyykkikoria saunassa, koska pesutiloissa on meillä paras ilmanvaihto.

Yhteistyössä