tyhmä kysymys helsingin uimarannoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
esim marjaniemi tai mikä hyvänsä "valvottu uimaranta", eli ensinnäkin mitä se valvottu käytännössä tarkottaa ? ei mitään....?
ja sit kun oon menossa kolmevuotiaan kanssa kahdestaan ja julkisilla, mukana on lompakot ja vaunut ja eväät ja kännykät, niin miten hitossa mie muka voin vaa mennä muksun kans uimaan kaikessa rauhassa ja jättää vaunut käteisineen rannalle ??? en voi niitä koko ajan kytätä...tosi rentouttavaa ? ja muksuhan nyt ei tietty yksinkään sinne veteen kyllä mene, se on hiton varma et onko nyt siis ylipäänsä täysin mahdotonta edes lähteä ? pitäis olla joku siinä pyyhkeellä koko ajan vahtimassa...vai väitettekö että on olemas stadissa ihan "rehellisiä" rantoja missä voi rauhassa uida ilman et tavarat lähtee kävelee ?
ja kyllä miul on pakko olla rahaa mukana ku tarkotus uimisen jälkee mennä jätskille ja syömään...ja kännykällä ois kiva ottaa kuvia

Vyölaukku tai kaulakukkaro toimii noin pienen kanssa, kun ei itse tarvitse mennä kokonaan uppeluksiin. Vedenpitäviä 'kaulapullojakin' on. Sinne mahtuu avaimet ja vähän rahaa. Kännykän piilottaminen onkin jo vaikeampi juttu. Ehkä voisi tunkea jonnekin eväiden väliin tai roskapussiin.

Mä oon vaan luottavaisesti jättänyt tavarat rannalle. Ollaan asetettu lähelle veden rajaa, niin et pystyy kattelee tavaroita välillä tai sit itse hengailin siinä rannalla ja katson kun lapsi pulikoi. Valvottu uimaranta kai tarkoittaa et siel on uimavalvoja/hengenpelastaja....

[QUOTE="kukko";28647269]Kyseessä ei ole omaisuuden vartiointi vaan uimavalvonta, ne ovat hivenen eri asioita.[/QUOTE]

no enhän mie sellaista luullukaan, vaan et oiskoha se mahdollisesti silti "turvallisempi" ku valvomaton ranta ?

Näänhänmä sieltä vedestä jos joku tulee mun reppua penkoon. Tietty kannattaa välttää sellaisia rantoja missä pitää kävellä sata metriä rannasta ennenku on uimasyvyys kolmevuotiaalle. Jätä kukkaro kotiin ja ota vaan vähän käyeistä mukaan sekä kännykkä jonka voit haudata repun pohjalle niin se ei pikaisella kaivelulla löydy.

[QUOTE="hei";28647311]hmm...no pitänee kokeilla jemmailla johonki kamojen sekaan sitte "arvotavarat"...mie tuun sit huomen tänne kitisee niin himputisti jos miult pöllitää kaikki :D[/QUOTE]

Ei ehkä kannata ylipäätään ottaa kamalasti tavaraa mukaan. Ne jalokivet kannattaa ainakin jättää kotiin.

Yhteistyössä