Tyhmä kyselee tyhmiä asumistuesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Olen siis muuttamassa kymmenen vuoden jälkeen vuokralle (olen siis tämänkin ajan asunut vuokra-asunnossa, mutta mies maksanut aina vuokrat ja nyt erosimme..)

Käyn töissä ja mulla on yks eskari-ikäinen lapsi.
Mun bruttopalkka on n.1550e ja siitä käteen jää joka kuukausi n.1200e.
Tuosta rahasta menee 200e auton lainanlyhennyksiin, eli jää se tonni.
(Ja auto on pakollinen, siitä ei tarvitse alkaa vääntää.. :) )

Tosta tonnista sitten kun otetaan n.600e vuokraa plus vesi ja sähkö (paljonko sellaset yleensä vuokra-asunnoissa on edes?! Kyllä, mies hoitanut nämä kaikki, mä olen sit hoitanut muut laskut ja kauppa-asiat, lapsen hoitomaksut yms.) eli ton vuokran jälkeen mulle jää käteen n.400e. Siihen lisätään lapsilisä ja elarit, niin mulle jää n.600e ja siitä pitäs maksaa vesi, sähkö, puhelinlasku, netti, lapsen hoitomaksu eskarin ylittävältä ajalta, bensat, auton vakuutukset, ruuat, vessapaperit, pesuaineet.........

MÄ TIEDÄN, että olen tottunut elämään "leveästi" ja nyt hirvittää tuo rahan vähyys, miten me pärjätään...? Lehtitilaukset yms turhat olen jo lopettanut..

Tein siis kelan sivuilla sen asumistukilaskelman, enkä sen mukaan saa asumistukea, mutta siellä ei ollut kohtaa missä olis kysytty lainanlyhennyksistä, niitäkö ei "armahdeta" kelan tuissa?

Auttakaa mua nyt jaloilleni älkääkä nälvikö ja vittuilko.... KIITOS <3

mä olen etsinyt puoli vuotta asuntoa ja halvin on ollut 550 euroa.. Kolmio olis haaveissa, mutta kaksioon vaan on varaa. Tarvii käydä siis pankissa neuvottelemassa nuo erät pienemmiksi, ei tässä muu auta... :(

Olen siis muuttamassa kymmenen vuoden jälkeen vuokralle (olen siis tämänkin ajan asunut vuokra-asunnossa, mutta mies maksanut aina vuokrat ja nyt erosimme..)

Käyn töissä ja mulla on yks eskari-ikäinen lapsi.
Mun bruttopalkka on n.1550e ja siitä käteen jää joka kuukausi n.1200e.
Tuosta rahasta menee 200e auton lainanlyhennyksiin, eli jää se tonni.
(Ja auto on pakollinen, siitä ei tarvitse alkaa vääntää.. :) )

Tosta tonnista sitten kun otetaan n.600e vuokraa plus vesi ja sähkö (paljonko sellaset yleensä vuokra-asunnoissa on edes?! Kyllä, mies hoitanut nämä kaikki, mä olen sit hoitanut muut laskut ja kauppa-asiat, lapsen hoitomaksut yms.) eli ton vuokran jälkeen mulle jää käteen n.400e. Siihen lisätään lapsilisä ja elarit, niin mulle jää n.600e ja siitä pitäs maksaa vesi, sähkö, puhelinlasku, netti, lapsen hoitomaksu eskarin ylittävältä ajalta, bensat, auton vakuutukset, ruuat, vessapaperit, pesuaineet.........

MÄ TIEDÄN, että olen tottunut elämään "leveästi" ja nyt hirvittää tuo rahan vähyys, miten me pärjätään...? Lehtitilaukset yms turhat olen jo lopettanut..

Tein siis kelan sivuilla sen asumistukilaskelman, enkä sen mukaan saa asumistukea, mutta siellä ei ollut kohtaa missä olis kysytty lainanlyhennyksistä, niitäkö ei "armahdeta" kelan tuissa?

Auttakaa mua nyt jaloilleni älkääkä nälvikö ja vittuilko.... KIITOS <3

Kela - Perusomavastuu yleisessä asumistuessa

Eskari on kaikille ilmainen. Se, onko yh ei vaikuta. Osa hoitopäivästä ei kuulu eskariin ja sen hinnan määrittelee kotitalouden tulot. Tässäkään yh-status ei riitä ilmaisuuteen.
Nim. Yh, jonka kk-tulot ovat 6000 €

Siis sun tulot pitäis olla kunnasta riippuen 1900-2300 jotta tukeen ei olis mahdollisuutta? Tolla vruttopalkalla sun pitäis yllä jotain saada, vaan jääkö se summa niin pieneksi että maksettavaa ei tuu? Kai sinä saat lapsilisät ja elatustuen vielä ton palkan lisäksi?

mä olen etsinyt puoli vuotta asuntoa ja halvin on ollut 550 euroa.. Kolmio olis haaveissa, mutta kaksioon vaan on varaa. Tarvii käydä siis pankissa neuvottelemassa nuo erät pienemmiksi, ei tässä muu auta... :(

Siis halvin kaksio on ollut 550e? Oletko hakenut kaupungilta asuntoa? Olisko siellä jotaina arava-asuntoja tai vastaavia? Niissä siis halvempi vuokra ja ne annetaan hakemusten perusteella tarvitseville. Toisaalta ehkä tuo 550e on jossain päin Suomea ihan kohtuullinen.

Onko auto pakko olla?

600e pitäisi riittä hyvin. Siitä:

-80e bensa kuussa
-250e ruoka+vastaavat
-100e vakuutus & auton ylläpito/huoltokulut
-20e puhelin
-30e netti
-15e vesi
-40e sähkö

Alkuperäinen kirjoittaja riittää;27094805:
600e pitäisi riittä hyvin. Siitä:

-80e bensa kuussa
-250e ruoka+vastaavat
-100e vakuutus & auton ylläpito/huoltokulut
-20e puhelin
-30e netti
-15e vesi
-40e sähkö

Kyllä tiukkaa tekee, kuinka monta lasta muuten ap:llä on? Jos isä on hyvätuloinen, niin voisikos hän sitten auttaa lasten harrastuksissa, hoitomaksuissa yms. Ei ole reilua että hän jättää teidät kuin puille paljaille...