Tyhjästä (?) se minäkin stressaan: lääkäri ennen eka neuvolaa - normaalia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasta odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasta odottava

Vieras
Kun soitin neuvolaan ja kerroin olevani raskaana ja että varaisin neuvola-aikaa, oli oma terveydenhoitajani kesälomalla ja puhelimeen vastasi nuori sijainen. Hän ehdotteli päivämääriä neuvola-ajalle, mutta terveydenhoitajan ja minun aikataulut eivät tuntuneet millään sopivan yhteen. Niinpä hoitaja antoi minulle ensin ekan lääkäriajan (silloin viikkoja 8+3) ja vasta siitä viikon päästä on eka neuvola. Onko ihan normaali menettely, että lääkäri on ensin ja vielä noin varhaisessa vaiheessa?

Kolme lääkärikäyntiä kuuluu raskauteen, yleensä ensimmäinen neuvola on viikoilla 6-8 ainakin täällä ja lääkäri heti sen jälkeen. Ei sillä kai väliä ole kumpi on ensin. Tosin kun neuvola on ensin niin lääkärin ei tarvitse kysellä kaikkea kun perustiedot on jo koneella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolme lääkärikäyntiä kuuluu raskauteen, yleensä ensimmäinen neuvola on viikoilla 6-8 ainakin täällä ja lääkäri heti sen jälkeen. Ei sillä kai väliä ole kumpi on ensin. Tosin kun neuvola on ensin niin lääkärin ei tarvitse kysellä kaikkea kun perustiedot on jo koneella.

riippuu paikkakunnasta, täällä on vain yksi lääkärikäynti koko raskausaikana

Alkuperäinen kirjoittaja Pirtsi harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja rovaniemi:
ja täällä kaks muistaakseni

esikoista odottaessani viime vuonna oli kolme ja nyt tätä kakkosta odottaessani ei kuulemma enää loppuraskaudessa ole ollenkaan.. eli kaks käyntiä.

oli pakko tarkistaa ja muistin väärin. sain siis maaliskuussa vauvan ja kolme lääkärikäyntiä on ollu, 14+5, 25+5 ja 36+5. miten ei loppuraskaudessa ollenkaan! ei lantiota esim mittailla tai mitään? :o

Alkuperäinen kirjoittaja m:

esikoista odottaessani viime vuonna oli kolme ja nyt tätä kakkosta odottaessani ei kuulemma enää loppuraskaudessa ole ollenkaan.. eli kaks käyntiä.

oli pakko tarkistaa ja muistin väärin. sain siis maaliskuussa vauvan ja kolme lääkärikäyntiä on ollu, 14+5, 25+5 ja 36+5. miten ei loppuraskaudessa ollenkaan! ei lantiota esim mittailla tai mitään? :o

ei mullakaan mitään sen kummempia mittailuja tai arvoita tehty. Kai ne kattoo päälisin puolin ja niiden aiempien käyntien perusteella jos on tarvetta lisätutkimuksiin.

Mä oon nyt käyny lääkärissä kolmesti ja viikkoja 26. Ekalla kerralla raskauden keston määrityksessä, sitten tarkistettiin syke ennen kuin lähdin np-ultraan ja nyt oli nla+lääkäri viime viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

ei mullakaan mitään sen kummempia mittailuja tai arvoita tehty. Kai ne kattoo päälisin puolin ja niiden aiempien käyntien perusteella jos on tarvetta lisätutkimuksiin.

Mä oon nyt käyny lääkärissä kolmesti ja viikkoja 26. Ekalla kerralla raskauden keston määrityksessä, sitten tarkistettiin syke ennen kuin lähdin np-ultraan ja nyt oli nla+lääkäri viime viikolla.

nuo oli vielä ne peruskäynnit. kävin sitten lopussa kaks kertaa äpolilla lääkärilla sikiön painoarviossa ja synnytystapa-arviossa juuri tuon viimeisen peruslääkärikäynnin seurauksena. (mittoi lantiota ja arveli ahtaaksi )

Yhteistyössä