Tyhjän nauraminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennemmin räkänokastakin...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ennemmin räkänokastakin...

Vieras
Ottaako muita päähän ns. tyhjän nauraminen? Siis se, että kun joku puhuu, niin hän siinä samalla nauraa hirisee joka välissä? Itsekin olen nauravainen ihminen, en todellakaan tosikko, mutta en kestä sitä, kun jotkut ihmiset ei saa lausetta puhuttua ilman sitä ihmeellistä väli hihitystä. Mistä tämä johtuu? Onko se hermostuneisuutta vai lauseen täyttämistä vai mitä ihmettä??? Kyllä elämässä hauskaa pitää olla, mutta ei sitä hihitystä nyt joka lauseeseen tarvi tunkea :D

[QUOTE="sipsi";30744701]Voi, tuollaisessa tilanteessa alan yleens' itsekin nauraa :) Eli ei ota päähän ollenkaan. Mikä tuossa niin ärsyttää?[/QUOTE]

Siis se ärsyttää, jos ei ole kyse mistään oikeasti hassusta asiasta, vaan joku kertoo vaikka ihan kauppareissustaan tähän malliin: "En ehtinyt eilen näkemään lempisarjaani, kun hih hih hih, piti käydä kaupassa ja hih hih hih, siellä oli niin kauheat jonot ja sitten hih hih hih, huomasin kassalla, että olin hih hih hih, unohtanut just sen leivinpaperin, jota hih hih hih, olin lähtenyt hakemaan. Niin sitten hih hih hih, jouduin hakemaan sen ja jonottamaan, hih hih hih, uudestaan."

Ei tällaisia ihmisiä paljoa ole, mutta nyt just lähipiiriin on sellainen tullut ja siis muuten mukava ihminen, mutta mä en kestä sitä tyhjän nauramista koko ajan. Kuten sanoin, nauraa saa ja kuuluu, mutta ei kolmen sanan välein kuuluvaa hihitystä jaksa. Ja se ei ole siis sellaista naurua, että siihen voisi yhtyä. Kun ei se ole naurua, vaan hihitystä. Kyllä mäkin repeilen mukana, jos joku kertoo jonkun jutun ja nauraa sitä, niin pakostakin oma pokka pettää myös ja alkaa nauramaan. Mutta nyt tarkoitan siis sellaista joka välissä kuuluvaa hihitystä. Eli tyhjän nauramista. :)

Työkaverina on mies, joka ei hirise vaan höhöttää joka lauseensa perään. Kuvittelee joko olevansa poikkeuksellisen hauskoja juttuja kertoileva tai sitten muuten vaan huvittuu joka ainoasta asiasta. Todellisuudessa miehen jutut ovat tylsiä. Ärsyttävä paskiainen. Tupakkatauolle mennessä jos kuuluu ulko-oven takaa HÖ HÖ HÖ, HÖ HÖ HÖ, niin kävelen heti toiselle tupakkapaikalle.

Siis joo, sellaisia tapanaurajia... En käsitä. Se vaikuttaa jotenkin anteeksipyytelevältä ja liian miellyttämisen haluiselta. Rasittavaa. Tekisi aina jotenkin mieli rauhoitella, että ei tässä oikeasti ole mitään hätää, voit rauhoittua nyt.

[QUOTE="Maria";30744712]Nooo. Tiiän kyllä, mitä tarkoitat. Eniten ottaa päähän täytesanat..niinku, siis niinku jne ja sitten vaan se, että juttu kestää ja kestää.....[/QUOTE]

Mulla on duunikaverina äijä jolla joka väliin tulee sana "kaho" ja muutenkin tulee paljon täytesanoja. "Niiniinii kaho ku tännää leimasin kaho tuotanoinnii kaho kellokorttia niiniinii kaho EEEEPÄ leimauslaite kaho toiminnukkaa kaho".

taidan olla itse juuri tuollainen naureskelija. Tapahan se pitkälti on, tosin huomaan huvittuvani kovin monista asioista jotka eivät muita naurata tai joita eivät huomaa. Olen yrittänyt iloisuuttani hillitä, mutta aika vaikeaa se on kun nauru raikaa luonnostaan.

Olen pistänyt merkille, että tyhjännaurajat ovat useimmiten heimoltaan karjalaisia. Kaakonkulman ihmiset Kotka - Kouvola- Lappeenranta - Imatra -akselilta ovat kaikkein lähimpänä muinaisen Karjalan kannaksen ihmisiä. Siis luonteenlaadultaan. Samaa heimoa kun ovat. Kaakonkulmassa sitä huoletonta ja ylihilpeää porukkaa riittää.

Yhteistyössä