tv2 alkaa kohta dokumentti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
23.25 Dokumenttiprojekti: Kuoleman temppeli

Yli 900 saarnaaja Jim Jonesin seuraajaa teki joukkoitsemurhan vuonna 1978 Guyanassa. Ainutlaatuiseen arkistomateriaaliin ja eloonjääneiden kertomuksiin perustuva dokumentti tapahtumaketjusta.

aattelin vaan ilmoittaa jos jotakuta muutakin kiinnostaa..

Meillä oli tuolloin 70-luvun lopussa semmoinen vuosikirjasarja, josta tuo tapaus jäi minulle mieleen. Inhotti jotenkin katsoa niitä kuvia, mutta silti niitä piti joskus kurkata. En taida nyt tahtoa katsoa tuota ohjelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meillä oli tuolloin 70-luvun lopussa semmoinen vuosikirjasarja, josta tuo tapaus jäi minulle mieleen. Inhotti jotenkin katsoa niitä kuvia, mutta silti niitä piti joskus kurkata. En taida nyt tahtoa katsoa tuota ohjelmaa.

meillä on isällä ne kirjat kans, sieltä mä itsekkin tuon muistan..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Omituista, että niitä kuvia piti tosiaan välillä katsoa, tai piti ja piti. Pitihän sitä katsoa lääkärikirjaakin ja kuvitella itselleen monenlaisia sairauksia. :/

Omituista, että niitä kuvia piti tosiaan välillä katsoa, tai piti ja piti. Pitihän sitä katsoa lääkärikirjaakin ja kuvitella itselleen monenlaisia sairauksia. :/

mä muistan kans et joka kirja piti käydä läpi moneen kertaan.Itseasiassa mä löysin kirpparilta 1972 kirjan, siis mun syntymä vuosi, oli ihan pakko ostaa :D

mut tuosta ohjelmasta, mieletön karisma pitää olla, et tommosseen määrän saa kannattajia..kiehtovaa, toisaalta, et joku pystyy tuollaiseen..

*pähkäilee pitäskö perustaa joku lahko* :xmas:

mut tuosta ohjelmasta, mieletön karisma pitää olla, et tommosseen määrän saa kannattajia..kiehtovaa, toisaalta, et joku pystyy tuollaiseen..

*pähkäilee pitäskö perustaa joku lahko* :xmas:

Pelottavaa myös.

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/jnstown.html

tossa on juttu tästä lahkosta, toi dokumentti oli tuolta pelastautuneiden haastatteluja, moni näki perheenjäsentensä kuolevan, ja sit ihan siellä kuvattua materiaalia..

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
katoin joo..aika kauheeta oli. :'( pelottavaa miten yks ihminen pystyy vaikuttaa noin moneen ihmisen elämään. :o

mistäköhän johtuu, et nää karismaattiset ja ihmiset valtaansa saavat johtajat, on pääsääntöisesti "pahoja"
onko ne niin itsekkäitä, et se karisma kumpuaa siitä itserakkaudesta vai mistä se tulee?

puhun siis tän ukon lisäksi esim hitleristä, joka sai kansan kääntymään toisiaan vastaan ihan puhumalla pehmeitä..

ja tossa dokkarissahan oli moni sitä mieltä, et jo pitkään näkyi niitä mielenvikaisen oireita, miten joku voi silti uskoa niin lujaa johonkin, et kieltäytyy näkemästä selkeitä asioita?

Voi, kakka!! Mä oon missanut dokkarin ja taatusti on ollut mielenkiintoinen!! Muistan hämärästi tapauksesta kuulleeni ja luin tuosta tuon uskontojen uhrien tuen artikkelin. Aika hirveä tapaus kyllä.

Keppälerttu pohtii isoja kysymyksiä tuossa. Itse ihan samaa miettinyt, että mitä ihmettä ihmisen päässä liikkuu, kun uskoo mitä ihmeellisimpiä juttuja niin sokeasti. Vaatii kyllä aikamoista karismaa "johtajalta". Useinhan vissiin nämä "lahko-uskonnot" iskevät ihmiseen, kun ihminen on heikoimillaan, tarjoavat "pelastusta". Näin kävi myös mun kummisedälle aikanaan. Hän lähti "pelastuksen" perässä Amerikkaan asti ja pelastuksen sijasta käteen jäi tukku velkaa ja menetetyt luottotiedot! Mutta onneksi siis pääsi noista kuvioista eroon kuitenkin...

Yhteistyössä