TV-luvasta tietävät (erit. kärähtäneet)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kärähdimme tv-luvattomuudesta jokin aika sitten, ja hölmöyksissäni vastasin tarkastajalle rehellisesti mistä saakka telkkari on meillä ollut (viimeiset kolme vuotta). Ilmeisesti tästä joutuu maksamaan takautuvasti ja saa sakkojakin? Tänään postitse saimme kuitenkin pelkän tv-lupamaksun eikä mitään takautumismaksuja eikä sakkoja, eikä tv-lupahallinnossakaan kuulemma ole meillä mitään maksuja rästissä (mies soitti sinne). Eli, lähettääkö joku muu taho (esim. viranomaiset) sen sakon ja rästimaksut, eli onko ne erillisiä kuin tv-lupamaksu?
Sori sekava sepustus...

Alkuperäinen kirjoittaja diu diu:
Saatte huokaista helpotuksesta ja maksaa kiltisti lupamaksua siihen päivään asti mikä on laskussa :)
Ei teitä enää rokoteta mitään kautta.

Mutta miksi näin? Siis miksei sitä sakkoa ja jotain sadan euron tarkastusmaksua sitten joudukaan maksamaan?

Meillä mies meni kerran myöntämään tarkastajalle et telkku oli ollu viimäset 3kk käytössä vaan ei oltu ehditty tehdä sitä ilmotusta. Siitä tuli sitten aika pitkän ajan kuluttua sakko ilmoitus ja sakko piti noutaa oulusta (siellä asuttiin) siitä poliisilaitoksen vierestä olevasta virastosta (mikähän se virasto nyt viralliselta nimeltään olikaan, en muista). Mutta ole huoleti, kyllä ne muistaa sakot lähettää sit erikseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Meillä mies meni kerran myöntämään tarkastajalle et telkku oli ollu viimäset 3kk käytössä vaan ei oltu ehditty tehdä sitä ilmotusta. Siitä tuli sitten aika pitkän ajan kuluttua sakko ilmoitus ja sakko piti noutaa oulusta (siellä asuttiin) siitä poliisilaitoksen vierestä olevasta virastosta (mikähän se virasto nyt viralliselta nimeltään olikaan, en muista). Mutta ole huoleti, kyllä ne muistaa sakot lähettää sit erikseen :)

Eli eka vastaaja väärässä: sakko tulee kyllä joskus, eri taholta?

no minulle ainakin se "takautuvalta ajalta" -maksu oli siinä samassa laskussa! Minua rokottivat kuukaudella.

Veli kärysi nyt myös telkkarista, hänelle tuli lasku vain siitä päivästä lähtien kun tarkastaja oli käynyt, tosin sanoi ettei televisio ole ollut käytössä kauaa... muka.

Lähettävät eri laskun ja se on eri paikasta. Eri tilinumerokin on mihin maksetaan. Ja vähintään tulee se tarkastusmaksu 60?. Voi olla että tulee jotain muutakin lisäksi.

mä kärähdin vuonna 2001 (LAhden mm-kisojen aikaan, siitä muistan)ja mä en saanut kun pelkän laskun. Normaalin laskun. En ole saanut mitään sakkoja enkö takautuvia laskuja.

Aika pitkälle saavat itse määritellä sakon, mulle sanoi ihan suoraan tarkastaja, että jos nyt hoidetaan asiat kuntoon, hän ei laita sakkoa eikä tarkastusmaksua. Kysyi kyllä, oliko ensimmäinen tarkastus, vai onko ennenkin käynyt ja asutaanko pojan kanssa kaksin.

Ymmärsi varmaan, että olis ollu aika kova pala yh:lle sakot ja tarkastumaksut päälle... No, nyt olen kunniallinen kansalainen ja maksut maksettu jo kohta vuoden :)

Kiitti vastauksista. En kyllä oikeastaan tullut hullua hurskaammaksi: joillekin tulee vain yksi lasku eikä sakkoja, jos tarkastaja on ollut hyvällä tuulella, ja toisille tulee myöhemmin eri paikasta sakkolasku. Mistä sen sitten voi tietää joudutaanko me maksamaan vielä se sakko- ja tarkastusmaksu??

Ei sitä varmaan voikkaan tietää;Mulla käynyt käry kahdesti-Ekalla kerralla en saanut sakkoa enkä ylimääräistä maksua,tokalla kärykerralla tipahti postiluukusta lasku ja erikseen sitten 180 euron sakko/tarkastusmaksu!Sun ei auta muuta kuin odottaa....

Itselläkin on joskus käry käynyt tv-luvan maksamatta jättämisestä. 100e tuli sakkoa, ja takautuvasti muutaman kuukauden luvat eli n.200e tuli yhteensä. Ja se tuli vasta parin kuukauden päästä, tarkastajan käynnistä. Mitä se tarkastaja teille sanoi? Meille ainakin ilmoitti mitä joudutaan maksmaan.

a) jos tv näkyy ovelle katsotaan tulija ovisilmistä ja/tai jätetään ovi avaamatta

b) jos tv ei näy ovelle ovi avataan ja sanotaan "ei ole tv:tä kiva kiitos hei"

hyvin on tämä systeemi toiminut 8 vuotta ja noin 5 minuutin työllä tullut tienattua ~1400 euroa.

vastustakaa hyvät ihmiset tätä ylen pakkorahastusta!

Mulle tuli maksua se 100 + 60, maksoin tuon 60. Satkusta ei koskaan tullut uutta maksua. Tv lupaa en maksa edelleenkään, pidän vain huolen että ikkunasta ei telkkaria nähdä kuten viimeksi kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
a) jos tv näkyy ovelle katsotaan tulija ovisilmistä ja/tai jätetään ovi avaamatta

b) jos tv ei näy ovelle ovi avataan ja sanotaan "ei ole tv:tä kiva kiitos hei"

hyvin on tämä systeemi toiminut 8 vuotta ja noin 5 minuutin työllä tullut tienattua ~1400 euroa.

vastustakaa hyvät ihmiset tätä ylen pakkorahastusta!

Eivätkö tunke sisälle?

Ja mulle tuli sakkolappu, vaikka olin juuri muuttanut ja tarkastaja sanoi laittavansa sen alkamaan muuttopäivästäni lähtien, eikä sakoista sanonut sanallakaan. Valitin asiasta, mut se oli mun sana tarkastajan sanaa vastaa ja arvatkaa vaan kumpi voitti. Ei mielestäni ole kyllä reilua, jos puhuu tarkastaja ihan muuta mitä kuitenkin tekee!!