tv-luvasta! EI voi olla todellista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

narsissi

Aktiivinen jäsen
18.07.2007
1 180
0
36
Voi perkele sanon minä!

Täällä asunnossa oli viime kuussa vahtimassa lapsia heidän oma isänsä.
Nyt sitten tuli postissa selvityspyyntö, että tarkastaja on käynyt ovella ja mieshenkilö avannut oven joka oli tarkastajan sanoman mukaan tietämätön mun puhelinnumerosta jne.
Mieshenkilö oli sanonut, että asunnossa on tv.
Mieshenkilö oli myös sanonut, että asunnon omistaja ei ole kotona (enkä ollutkaan, vaan olin viettämässä syntymäpäivääni toisaalla).

Oven sulkeuduttua tarkastaja oli kuullut naisen äänen sanovan, että "sanoit sitten sille, että en ole kotona" :o

No mä tietenkin soitin asiasta lasten isälle, joka nyt myönsi, että tv-lupatarkastaja oli käynyt, mutta hän oli sanonut tarkastajalle, että ei tiedä mun numeroa (ei kuulemma halunnut keskeyttää illanviettoa tällaisella asialla.. huoh...) ja oli myös sanonut rehellisesti, että en ole kotona ja kun tarkastaja oli kysynyt, että onko televisiota, niin lasten isä oli sanonut, että ei tiedä!
Lapussa kuitenkin lukee, että tv:n on myönnetty olevan, niinkuin meillä onkin, ja tämän vuoksi tarkastusmaksua tulee 100? ja vähintään 60?.

Tässä on vaan se juttu, että meillä todellakin on toimiva analoginen televisio, ilman digiboksia. Televisio on lasten huoneessa, ja lapset katselevat silloin tällöin piirrettyjä vhs-nauhurilla.

Soitin tästä tarkastusyksikköön ja kerroin tilanteen. Mitä sanoo asiakaspalvelija?
"Selityksesi on nyt kuultu ja tästä tullaan kuitenkin lähettämään lasku!"
Siis mitä ihmettä!?
sanoin puhelimessa, että meillä EI ole lähetyksiä vastaanottavaa televisiota, emmekä sellaista tule hankkimaankaan!

Ei auta. Lasku on maksettava!

Eli onko se nyt sitten niin, että televisiota ei saa olla ollenkaan kämpässä!? jos on, niin tv-lupamaksu on maksettava??

Tarkastin asian tv-maksulaitoksen internet-sivuilta ja siellä sanotaan näin:

"Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua helmikuun 2008 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?

Tv-maksua ei tarvitse suorittaa, jos ei millään tavoin pysty vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä.
Tv-maksu tulee maksaa, jos voi vastaanottaa esimerkiksi satelliittilähetyksiä. "

Ja meillähän ei ole mitään mahdollisuutta vastaanottaa lähetyksiä!!

Nyt tulee kyllä kunnon poru! Ei mulla ole varaa maksaa tollaista summaa, eikä varmana ole mielenkiintoakaan maksaa, kun emme sitä perkeleen lähetyksiä vastaanottavaa televisiota omista! :'(

Niin ja se naisen ääni oli ollut lasten isän mukaan jonkun uuden naisen, josta ei ollut vielä uskaltanut kertoa mulle, mutta silti raahas sen mun kotiin! Perkele tämäkin vielä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Tee kirjallinen huomautus laskusta. Ilmoita että halutessaan saavat tulla tarkistamaan, että digisovitinta ei ole.

asiakaspalvelussa sanoivat, että mut on nyt kuultu, mutta he tekevät silti sen päätöksen, että maksettava on!

Ja he tallentavat asiakkaidensa puhelut, eli kyllä pitäis riittää pelkkä puhelu.
Mä sanoin siinä, että ilman muuta tänne saa sisälle tulla katsomaan koska vaan, kun minä olen kotona!

Ei auttanut itkut eikä valitukset. maksettava on. |O

Mä olisin sanonut, että saavat pyyhkiä persuuksensa sillä laskulla, että ovat vaan hyvät ja laittavat tarkastajan tarkastamaan tilanteen. Kyllä se niin on, että turhasta ei tartte maksaa!

Et todellakaan maksa. Viet asian eteenpäin, ja tee se kirjallinen huomautus.
Asiakaspalvelun eukot on aina tylyjä ja sanoo että maksettava on, tai ei korvata. Niin meillekin sanottiin ku telkkari hajos, ettei enää korvata kun takuu on ummessa. Mutta kuinka ollakaan niin korvattiin.

Mun siskolle tuli lasku, jossa tarkastaja sanoi naapurin päästäneen hänet sisään ja tv oli sisällä. Näin ei ollut käynyt, koska naapurilla ei edes avainta, mutta ei sanomista. Näin meillä Hämeenlinnan lähellä. Tv-tarkastaja valehteli, mutta miten tämä todistaa!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Samoin:
Me ei maksettu tota laskua ja nyt tuli kirje ulosottovirastolta..

Peesaan tätä muutaman vuoden takaa :whistle:
*muoks* Ja siis tappelusta huolimatta jouduin maksumieheksi ilman kunnollisia perusteita. (tv joka asunnossa silloin oli, oli rikki ja näytin asian tarkastajalle ja se sen hyväksyi, mutta kas se lasku tuli silti)

Ei todelakaan kuulu maksaa. Itse soittaisin uudelleen ja sanoisin, että jos sieltä ei tule tarkastajaa katsomaan ja asiaa korjata niin otan välittömästi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.

suna ottaisin nyt heti yhteyttä johonkin korkeempaan tahoon. maksamatta jättäminen vaan tuo maksuhäiriön. mutta sä et todellakaan ole velvollinen maksamaan ja tuo tarkastaja todellakin on tehnyt virheen! ärsyttää sun puolesta!

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Kysy kuluttajavalituslautakunnalta apua jos asia ei selviä.

Koskeeko kuluttajansuojalaki televisiomaksua?

Televisiomaksu on julkisoikeudellinen maksu eikä kuuluu kuluttajasuojalain piiriin.
Kuluttajansuojalaki koskee kulutushyödykkeiden tarjontaa, myyntiä ja muuta markkinointia elinkeinoharjoittajalta kuluttajalle (kuluttajasuojalaki 38/1978, 1 §).

Eikös tää tarkoita, että asia ei heille kuulu?

Tää tuntuu nyt vähän siltä, että he saavat periä keltä haluavat, eikä asiakkaalla ole mitään valitusoikeutta.
Tai on, mutta ei sillä ole mitään merkitystä.
Tarkastajan raportin mukaan mennään, ja siinä on sana sanaa vastaan, ja tietenkin tarkastajan sana on kovempi, vaikka nyt se oli päin v*ttua :'(

Niin ja selvennykseksi:
Meille tuli se selvityspyyntö ja asiaa yritin selvittää puhelimitse.
eukko luurin toisessa päässä tokasi, että asiasta tehdään päätös ja lasku lähetetään.
That's it.

Eli lasku tulee myöhemmin perästä ja sit pitäis taas asiasta valitella uudestaan.

Eli ei tää ihan toivoton tilanne VIELÄ ole.

Yhteistyössä