TV-luvasta asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
Olen aina maksanut lupani ja nyt havahduin, että olemme asuneet uudessa asunnossa kohta 4 kuukautta ja yhtään laskua ei ole tullut. Olen siis unohtanut ilmoittaa muutosta ja tv löytyy. Eli miten nyt toimin? Soitan viestintävirastoon ja ilmoitan rehellisesti koko asian vai soitan ja ilmoitan, että tv on vasta nyt hankittu uuteen asuntoon. Noi takautuvat maksut vaan pelottaa niin hitosti. Sitä en aio odottaa, että tarkastaja on oven takana ku en kuitenkaan osaa valehdella. Jos sanon, että tv on vasta hankittu ni voiko ne tarkistaa jostain sen tiedon?
Voiko ton ilmoituksen tehdä myös netissä?

Miten itse toimisit?

Siitähän pitää ilmoittaa, jos aikoo lopettaa luvan. Ne sun laskut on mennyt edelliseen osoitteeseen kenties ja kohta saat karhulaskuja?

Mä en ole ikinä maksanut tv-lupaa. Ja olen muistaakseni jo 15 v. katsellut telkkaa. Yhden ainoan kerran opiskeluaikana kävi joku tyyppi ovella kysymässä onko telkkaria. Sanoin että ei ole ja pistin oven kii. Jos jäisin kiinni, säästän silti pitkän pennin. Sillä rahalla mikä menisi tv-lupaan, ostan kaikkea muuta tarpeellista.

[QUOTE="jep";23344086]Kyllä sen osoitteenmuutoksen pitäis mennä ihan automaattisesti perille. Kuinka monessa erässä olet aikaisemmin maksanut tv- luvan?[/QUOTE]

Osoitteenmuutos ei ole varmaan mennyt perille ku edellinen tv lupa oli miehen nimellä ja erottiin joulukuussa. Minulla on aikaisemmin ollut oma tv lupa jonka irtisanoin kun muutettiin yhteen. Nyt sitten tämä tilanne. Jotain nyt meinaan tehdä ku tosiaan en osaa valehdella jos tarkastaja on oven takana.

ap

[QUOTE="köyhä";23344098]Siitähän pitää ilmoittaa, jos aikoo lopettaa luvan. Ne sun laskut on mennyt edelliseen osoitteeseen kenties ja kohta saat karhulaskuja?

Mä en ole ikinä maksanut tv-lupaa. Ja olen muistaakseni jo 15 v. katsellut telkkaa. Yhden ainoan kerran opiskeluaikana kävi joku tyyppi ovella kysymässä onko telkkaria. Sanoin että ei ole ja pistin oven kii. Jos jäisin kiinni, säästän silti pitkän pennin. Sillä rahalla mikä menisi tv-lupaan, ostan kaikkea muuta tarpeellista.[/QUOTE]

Hienoo olla loinen. :D

No ilmoitat, että sulla ei ole tv-lupaa ja ne kysyy kauanko sulla on ollu telkku, johon kerrot, että muutit silloin ja silloin ja lupamaksu tulee sulle siitä päivästä alkaen. Ei tapahdu yhtään mitään.

[QUOTE="tyhmä";23344116]Osoitteenmuutos ei ole varmaan mennyt perille ku edellinen tv lupa oli miehen nimellä ja erottiin joulukuussa. Minulla on aikaisemmin ollut oma tv lupa jonka irtisanoin kun muutettiin yhteen. Nyt sitten tämä tilanne. Jotain nyt meinaan tehdä ku tosiaan en osaa valehdella jos tarkastaja on oven takana.

ap[/QUOTE]
No sitten sinulla ei ole voimassa olevaa tv- lupaa. Netissä voit tehdä ilmoituksen ja laitat sen alkamispäiväksi tämän päivän, niin asia on kunnossa. Ei tartte pelätä tarkastajaa enää :)

Kannattaa sanoa, etta telkku tulee kayttoon lahipaivina. Muutoin saattavat laittaa sakkoa.

Meilla kavi viikko tai pari muutosta eteenpain tarkastaja ovella ja menin tyhmana tietysti avaamaan. No sanoin, etta telkku ollut noin viikon paivat kaytossa, ja luulin paasevani pelkastaan lupamaksulla, mutta muutaman viikon paasta kolahti postiluukusta 60e lasku.

Älä maksa. Lähettelevät maksulappuja, mutta käytännössä ei tule mitään sanktiota vaikka katselet talkkaria ilman lupaa, kunhan et myönnä tarkastajalle omistavasi telkkaria.

Ja taas näitä jurpoja, jotka kuvittelevat, että koko televisiotekniikka ja kaikki Suomen lähetykset voidaan toimittaa kotitalouksiin ihan vain pyhällä hengellä, ilman rahaa.
En toki luule moista. Vaan ihmettelenpä, miten ohjelmatarjonta pysyy vuodesta toiseen samanlaatuisena riippumatta siitä paljonko lupamaksurahoja on ker(j)ätty. Etenkin nimenomaan YLE:n kanavilla.

Yhteistyössä