Tuulimunaraskaus, muita saman läpikäyneitä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuulimuna raskaudesta kokemuksia kaipailisin, löytyykö muita tuulimunasta kärsineitä? Itse sain kuulla viime viikolla ensimmäisessä ultrassa viikolla 11+2 ettei kohdussa ollutkaan muuta kuin vähän raskausainesta ja kai ruskuaispussi. raskaus todettiin pian tuulimunaksi. Hcg mulla oli ollut verikokeen mukaan tosi matala ja ultrapäivän aamuna alkoi ruskea vuoto joten osasin jo vähän pelätä keskenmenoa...mistään tuulimunasta en ollut koskaan ennen tätä kuullutkaan. Nyt on niin petetty olo! :( Toipuuko tästä ikinä? Onko muita saman läpikäyneitä? Koska ajattelitte/uskalsitte alkaa yrittää uudestaan?
 
vierailija
Tuulimuna ja raskaus on täälläkin tuttu juttu. Koin myös tuulimunaraskauden muutama kuukausi sitten, joka huomattiin vasta rv 11+. Siihen saakka kuvittelin olevani onnellisesti raskaana, oireitakin oli. Tunnistan ton että olo tuntui hirmu petetyltä ja olin niin surullinen, vaikka mitään vauvaa ei ollutkaan, pelkkä tuulimuna. Se tuulimunan lääkkeellinen keskeytys oli kamalaa. Jälkivuoto kesti vähän yli viikon ja sen loputtua alkoi vasta kunnolla toipuminen.

Luin että yleensä tuulimunaraskaus johtuu viallisesta munasolusta jollaisia on ihan kaikilla naisilla ja että on vain huonoa onnea, että tällainen munasolu pääsee hedelmöittymään ja tuulimunaraskaus alkamaan.

Meillä vauvakuumeilu ja yritys jatkuu vielä. Tuulimunaraskaus voidaan todeta ultralla seitsemännestä raskausviikosta ku syke on nähtävissä joten taatusti menen ensi kerralla varhaisultraan. Tosi tutulta kuulostavat tunnelmasi kyllä. Tsemppiä ja voimia asian läpikäymiseen!
 
vierailija
Täällä myös yks tuulimunaraskauden kokenut. Nyt meillä on jo terve ja ihana kohta 1-vuotias. Yrittämisen aloitimme heti uudestaan kun neljä viikkoa lääkkeellisestä keskeytyksestä oli kulunut ja aika pian tulin raskaaksi ja seuraava raskaus oli normaali. Se tuulimunan ilmeneminen oli kamalaa aikaa, mutta nyt ne kipeät muistot on jo haihtuneet. Tsemppiä teille pettymyksestä yli pääsemiseen. Koittakaa olla liikaa stressaamatta tuulimuna-asiaa jatkossa ja suhtautua tulevaan yritykseen ja mahdolliseen raskauteen avoimin mielin <3
 
vierailija
Minun viides raskaus osoittautui myös tuulimunaksi. Tosin ikää oli tuolloin jo yli 40 vuotta, ajattelin,että solut mulla jo niin vanhoja. Sen jälkeen en enää ole raskautunut. Raskausoireet olivat miltei mitättömät, siitä jo osasin odottaa, ettei kaikki ole kunnossa. Ultarassa sitten totuus paljastui ja vuoto alkoi sponttaanisti. Tosin vauvalle kerettiin jo nimeäkin miettimään,että olihan se pienoinen pettymys toki.
 
vierailija
Täällä kans yks tuulimunaraskauden kokenut. Oli ihan hirveää aikaa tuulimunan toteamisesti siihen asti, että sai tehdän sen raskaustestin ja näki että kaikki on mennyt hyvin ja elimistö palautunut niinkun kuuluu. Sen jälkeen itsellä alkoi helpottaa se tuulimunan aiheuttama henkinen tuska ja nyt meillä yksi lapsi ja toista kuumeillaan. Muistakaa että suurin osa raskautuu tuulimunan jälkeen ihan normaalisti eikä se ole mikään lopullinen tuomio
 
Mulla myös reilu viikko sitten todettiin tuulimuna varhaisultrassa. Mulla RV 6+6 joten en joutunut noin kauaa odottelleen. Lääkkeellinen tyhjennys mulla meni pieleen eikä tullut itse raskauspussi vielä ulos vaikka hyvin vuosinkin. :notworthy: Huomenna sit kaavintaa et saadaan kaikki pois:unsure: Mulla oireet oli jopa pahemmat kun esikoisessa, oksensin jo dpo11 eli ennen kun menkat edes myöhässä ja testinkin tein ekan jo dpo9. Myös hormoonit oli mulla ihan tavalliseen viittaavat vielä viime viikolla kun testasivat diagnoosia tehdessä... Meillä ainakin yritys tarkoitus aloittaa heti kun tästä vaan alkaa kroppa toimiin :) ja seuraavassa menen aivanvarnasti taas ultraan heti koska näköjään kroppa ei kyl tajuu mitään :notworthy:
 
vierailija
Nyt pitäisi olla 12+4 ja eilen selvisi ettei kohdussa ole yhtään mitään, edes ruskuaispussia. Tässä odottelen että lääkitys alkaisi vaikuttaa, totaalisen karmeaa. Todellakin varhaisultraan jos seuraava kerta tulee, yli 3kk on pitkä aika luulla että kaikki on hyvin :(
 
Voimia sinulle. Minulla kk sitten todettu tuulimuna varhaisultrassa. Raskaus alkoi lapsettomuushoidosta, joten uuden raskauden alku ilman uutta hoitoa aika mitätön. Kaikki sanoo että tuulimunan jälkeen vaan uusi yritys - no se ei ole mahdollista niille, jotka ei tule spontaanisti raskaansi.Masentava ja surullinen kokemus, tuntuu että luonto nauraa tällaisessa ihmiselle. Mitään vauvaa ei koskaan edes ollut ja silti kuvitteli kaikkea.
 

Yhteistyössä