tuulimuna

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maippi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maippi

Vieras
te kellä on ollut tuulimuna raskaus,oletteko saannut pillerin joka tyhjentää kaikki pois.onko normaalia kun tulee pissalle mennessä hirveän isoja hyytymiä.kauankohan tätä vuotoa jatkuu?

Mulla ei tuulimunaa, mutta keskeytynyt keskenmeno kyllä, joka hoidettiin pois lääkkeellisesti. Tosi isoja hyytymiä tuli ja paljon ja etenkin silloin, kun oikein sattui ja supisteli. Parin päivän päästä tuli myös istukka ja sikiöpussi ja sitten vuoto "normalisoitui" kuukautisvuodoksi, joka kesti n. viikon.

Todettiinko sulla nyt tuulimuna, kun aikaisemmin kyselit tuosta vuodosta?

:hug:

Hei.Minulla keskeytynyt keskenmeno,joka todettiin rask.viikolla 11.Sikiö kehittynyt viikolle 11.Ennen joulua todettiin asia,ja lääkkeellinen keskeytys tehtiin 28.12.(viattomien lasten päivänä!) Luulin ja kuvittelin/odotin pahempaa.Vuoto ei ole ollut läheskään niin runsasta kuin kuvittelin,samoin kivut.Luin netistä aikaisemmin,ja pelkäsin kuinka hirveät kivut voivat olla (minulla alhainen kipukynnys.) Emättimeen 2 tablettia,joita käytetään myös käynnistyksessä,yli 3 tuntia meni ennenkuin alkoi tapahtua,kävelin,kävin kahvilla seurustelin tuttujen kanssa keskussairaalassa,jotka kysyivät miksi olin täällä,vaikeana totesin,että tavanomainen kontrolli käynti,en jaksanut/halunnut selitellä enempää.Tänään tasan viikko keskeytyksestä,vuotoa on vielä,mutta suhteellisen niukasti.Saas nähdä kestääkö 3 viikkoa,niinkuin monet ohjeet sanovat.Tsemppiä ja voimia sinulle!!!

Mulla todettiin tuulimunaraskaus. Mulle annettiin vaihtoehtoja lääkkeellinen tai kaavinta. Minua kauhistutti lääkkeellisen aiheuttamaa, ku en kestäisi kipuja. Joten valitsin kaavinnan, pari päivän päästä (olis kyllä heti seuraavana päivänä, mut siirtyi sen seuraavan päivälle, että ehtisin hommata tulkin paikalle, sillä olen kuuro.

Mutta huono tuuri tuli mulle, jo seuraavana päivänä mulle tuli huono olo, runsasta verenvuotoa, huimausta, onneksi äitini oli paikalla ku pyysin hänen seurakseni. Avokkini oli silloin mennyt kokoukseen. Äitini joutui tilaamaan ambulanssin ja sairaalassa todettiin että kaikki ehti mennä verenvuodon mukana, päätettiin että pitää antaa lääkkeellisen mulle ja jouduin yöksi sairaalaan. Ei ollutkaan kivaa jäädä yksin huoneeseen enkä saanut tavata avokkiani, ku oli myöhään. Lääkkeellinen annettiin vain pillerit suuhun, kun ei tarvinnu laittaa kohtuun, ku on hiukan jäljellä. Minua pelotti jos tulis kovaa kipua tai runsasta verenvuotoa, muttei tullut mitään. Sit taas ultralle ja katsottiin ja päätettiin ettei kaavintaa tarvita enää.
Sit pääsin kotiin. Vuoto kesti kauan kyllä, viikon tai yli viikon, en muista.

En varmaan unohtaisi ikinä sitä kokemusta.

todettiin.mulle annettiin sairaalassa suun kautta yksi tapletti ja mukaan kaksi jotka pitää laittaa kahden päivän päästä emättimeen ja ei muuta kun kotiin.sen että kerkesin kotiin alko hirveät kivut ja kova vuoto.kivut jatku sen päivän ja yön.tänään vielä vähän kipuja ja huimaa aika paljon johtuisikohan tosta veren vuodosta sitä tuli yöllä tosi paljon.on tää niin kurjaa kun puolitoista vuotta sitten mulla oli keskenmeno ja kesti näin kauan jäädä uudelleen ja sitten kävi näin. :'( kiitos teille jotka olette vastanneet. :flower:

mulla oli tuulimunaraskaus nyt syyskuussa ja viikkoja oli 10....mulla alkoi se pienellä vuodolla ja seuraavana päivänä tuli just vessassa käydessä hirveitä hyytymiä ja sen yhden päivän vuoto oli aika runsas....seuraavana päivänä menin sairaalaan missä oli tarkoitus tehdä kaavinta mutta kun vuoto oli enää tosi niukkaa niin kaavintaa ei tehty ollenkaan....eli mulla tuli itsestään kaikki pois ilman mitään lääkkeitä tai kaavintaa eikä mun tarvinu käydä jälkitarkastuksesssa ollenkaan, lääkäri vaan soitteli viikon päästä kotiin ja kyseli vointia....voimia sinulle

Yhteistyössä