tuulimuna-raskauden kokeneet!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin hävisi kaikki oireet 6+0, sitten alkoi pieni verinen vuoto 6+3 ja ultrassa 6+4 todettiin raskauden olevan tuulimuna, joka sitten keskeytettiin lääkkeillä. :(

Raskausoireet (pahoinvointi yms) helpottivat siinä kahdeksannen viikon tietämissä (en osannut pelästyä, olin vain huojentunut kun olo oli ollut niin kuvottava), 11. viikolla alkoi lievä verinen vuoto, tiesin että jotain pielessä. Seuraavana päivänä vuoto jatkui, menin ultraan jossa tuulimuna todettiin. Yritettiin cytoteceilla pois, ei onnistunut, tehtiin kaavinta. Yhdet kuukautiset välissä ja sitten tulin uudestaan raskaaksi, ennen tuulimunaa olimme yrittäneet vuoden. Tuossa tuo pian 3-vuotias leikkii pikkusiskonsa kanssa.

Alkoi tulee vatsakipuja.
Minulla oli ennen tuulimunaa ollut aiemmin km, joten pääsin ultraan pelkästää vatsakipu oireilun vuoksi, joka ei kuitenkaan ollut ihan järisyttävän kipeää. Siellä todettiin tuulimuna, rv 9+.

Ei mitään oireita tuulimunasta. Kolmas raskaus, menin 11. rv:lla ensimmäiseen ultraan, jossa lääkäri totesi heti ettei alkiota ole. Raskausoireet oli samat kuin kahdessa edellisessä onnistuneessa raskaudessa. Lääkkeellinen keskeytys, joka onneksi onnistui ettei tarvinnut enää kaavintaa.

minulla todettiin rv 11+ kun sydänääniä ei kuulunut ja sen takia ultrattiin,kohdussa ei alkiota. odotin 3 viikkoa että vuoto alkais itsestään ja rv 14+ se alkoi vasta. mulla ei koko aikana juurikaan raskausoireita, raskaustestissäkin oli vain haaleita plussa viivoja rv 4-6 sen jälkeen en testannu.

Mulla oireet loppuivat 8. viikolla. Kävin ultrassa 10. viikolla, jolloin sikiötä ei löytynyt. 11. viikolla alkoi tuhruvuoto ja menin ultraan, jossa löytyi raskauspussi. Keskenmeno oli jo alkanut ja sai jatkua itsekseen. Ei tehty kaavintaa. Vuoto kesti pari viikkoa ja muutamana eka päivänä tuli ihan järkyttävän kokoisia hyytymiä, joita ei mikään side pidätellyt. Tuntui, että sisukset valuu ulos.

Yhteistyössä