Tuubihuivi, helppo ohje valmistamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liekkiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liekkiö

Vieras
Kysyin tätä jo tuolla käsityöketjussa, mutta kysyn näinkin jos joku taitaja ei käy kyseisessä ketjussa.

Haluan siis tuubihuivin, en osaa neuloa. Viimeksi tartuttu puikkoihin ylä asteella.
Onko vaikea tehdä? Ja olisiko vinkata helppoa ohjetta, jolla saisi kuitenkin kivan näköisen. En halua kuitenkaan ihan sellaista jossa kokoajan neulotaan oikeaa...

Mistä langasta? Haluaisin ehkä sellaisen hieman pörrähtävän, suht paksun ja pehmeän näköisen. Paljon lankaa?

Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30248899:
Niin että ei voi edes yrittää tehdä itse? Ei, en osta. Haluan kokeilla pitkästä aikaa neulomista.

Sanoit ettet osaa neuloa, niin sen mukaan tuota aattelin. Mä itse tekisin noin, kun oo neulomisessa ihan käsi.

Mutta toki voi yrittää, toivottavasti joku osaa antaa jonkin kivan ja helpon ohjeen.

Sanoit ettet osaa neuloa, niin sen mukaan tuota aattelin. Mä itse tekisin noin, kun oo neulomisessa ihan käsi.

Mutta toki voi yrittää, toivottavasti joku osaa antaa jonkin kivan ja helpon ohjeen.
En osaa, mutta haluan opetella ja oppia. Mummo neuloi aina, samoin äitini. Joten olisihan se mukava osata itsekin edes jotain, jos ensin tuo huivi ja sitten sukat.

Voit tietysti ommella tavallista huivia sopivan pätkän ja ommella päät yhteen. Tai sitten pyöröpuikoilla ylhäältä alas, esim
http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=157&d_id=39&lang=fi

Kannattaa valita paksu lanka niin tulee tukeva neule ja nopsaan valmista.

Yhteistyössä