Tutustuin mukavalta vaikuttavaan mieheen, vaihdettiin numeroita, mutta mitäs tästä sanotte?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Otsikosta jo selvisikin, että olen tässä hiljattain mukavalta vaikuttavaan mieheen. Tutustuminen on tässä vaiheessa toki vasta aluillaan, sillä tavattu ollaan nyt kuusi kertaa. Viimeinen tapaaminen oli tuossa kolme päivää sitten, kahvilla käytiin. Numeroita ollaan myös luonnollisesti vaihdettu. Kaikki on tähän asti tuntunut menevän mukavan mutkattomasti, mutta tänään tuli pikku käänne. Siis:

Oltiin aiemmin puhuttu tietystä kellonajasta, jossa kohden minä sanoin miehelle, että silloin on hieman huono hetki puhua, koska olen menossa ruokakauppaan ja muille asioille. Miehelle tämä oli ok, ja hän sanoi soittavansa sitten myöhemmin. Hän päätyi kuitenkin soittamaan juuri nimenomaan tuohon huonoon aikaan, jolloin kaikesta huolimatta vastasin puhelimeen ja siinä hetki puhuttiinkin. Mies kyseli samalla illan suunnitelmiani, jolloin sanoin, ettei kai tässä mitään sen kummempaa ole tiedossa, koti-iltaa vain aion vietellä. Lopetettiin sitten puhelu.

Kotiinpäästyäni laitoin saunan lämpenemään, ja jossain vaiheessa mies sitten viestillä kyseli, mitä touhuilen. Kerroin lämmittäväni saunaa ja meneväni sinne hetken päästä. Saunan lämmettyä tosiaan menin saunaan ja kylpemään. Tällä välin mies oli yrittänyt soittaa minulle viisi kertaa - saunareissuni kylpyineen kaikkineen kesti ehkä reilun puoli tuntia. Ja koska en ollut vastannut, mies oli lähettänyt minulle tällaisen viestin: "Sanohan, leikitkö sinä minun kanssani?! Et vastaa puhelimeen kun soitan, jne."

En vastannut viestiin vielä mitään, sillä rupesi ottamaan pattiin moinen epäluuloisuus. Herran tähden; juurihan olin kertonut meneväni saunaan. Ei kai kukaan voi olettaa, että kesken saunomisen pompin kumipallona vastaamaan puhelimeen, etten vain missaa mitään? Mitä te muut olette tuollaisesta mieltä? Entäpä siitä, kannattaisiko viestiin vastata jotakin - ja jos, niin mitä te minuna hänelle vastaisitte?
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23988051:
mun mielestä kuulostaa sairaalta, en rupeis tollasen kans vakavaan suhteeseen/ suhteeseen ollenkaan
Mitään vakavampaa en ollut vielä miettinytkään, vaikka ihan tositarkoituksella aloin häneen alunperin tuttavuutta tekemäänkin. Tuo epäileväinen viesti vain sai jotenkin maun menemään koko hommasta, tilalle tuli ärsytys. Pohdiskelen tässä vain, kannattaako koko viestiin vastata mitään.
 
"vieras"
Mulla nousi karvat pystyyn heti. Yhden sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa 5 vuotta eläneenä en enää ikinä suvaitsisi mieheltä moista käytöstä. Vastaisin, että "olin saunassa eikä ole tapana pitää kännykkää mukana siellä. Mistä hyvästä moinen viesti?" Ja miettisin orastavan suhteen jatkoa hyvin tarkkaan.
 
"hui"
Onpa ahdistava mies. Ei voi olla ihan kaikki kotona, kun tuolleen käyttäytyy ja epäilee. En tosiaan tapailis enää, pistäisin suhteen poikki. Mutta luulenpa, ettet niin helpolla tuosta tapauksesta eroon pääse. Kannattaa olla vähän varuillaan. Netissäkö tapasitte?
 
"vieras"
Kattelisin vähän mikä mies on miehiään, voihan hän olla tosiaan niin kiinnostunu susta et pelkää ettet vastaa hänelle, mut tietty rajansa kaikella siinäkin.

Sillon kun mun miehen kans tavattiin ja hän sai kaveriltani puhelin numeroni niin hän rinkutti soittaa mulle oikeesti ihan koko ajan, oli varmaan 7 puhelua tullu puolen tunnin aikana, en silloin viittiny vastata kun olin vanhemmillani. Eli hän halusi pyytää mua ulos ja oli sinnikäs.
 
Aika pelottavan mustasukkaista.

Toisaalta, suhteen alussa voi olla kovinkin epäluuloinen ja mustis, ja se karisee kun oppii tuntemaan toisen ja tietää hänen olevan luottamuksen arvoinen.

Terveisin eräs, jonka mies laittoi suhteen alussa "vakoojan" perään seuraamaan että menin sinne minne sanoinkin meneväni, ja joka itse tutki miehen kaikki taskut & laatikot kun mies oli suihkussa & pyysi ystäviään käymään miehensä työpaikalla katsomassa mitä mies tekee, ja jonka suhteessa ei ekojen viikkojen molemminpuolisen vainoharhaisuuden jälkeen ole ollut pienintäkään merkkiä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.
 
"vieras"
Kieltämättä hälytyskellot alkoi heti soimaan että jos noin "omistavalta" vaikuttaa. Vastaisin varmaan että "Saunassa olin, kuin niin? Onks joku hätänä kun yritit kiinni saada?" Ja jos vähänkin samansuuntaista jatkossa olisi niin en jatkais suhdetta kovinkaan pitkään.
 
"vieras"
kirjoittaisin vain "olin siellä saunassa kuten aiemmin sanoin meneväni" Ja kattoisin että mitä se vastaa. Seuraisin tilannetta tarkasti että lisääntyykö mustasukkaisuus tai muu epäluuloisuus.
 
"huh"
Asia voi olla kahdella tavalla:

1. Mieheltä meni ajantaju ollessasi saunassa ja siksi uudesta tuttavuudesta huolimatta laittoi uuteen tuttavuuteen sävyltään täysin epäsopivan ja töykeän viestin. Mies unohti, että et voi puhua tiettyyn aikaan ja soitti silti.

2. Mies on vähän vialla päästään, ja siksi soitti sinulle 5 kertaa 0,5 h aikana tietäessään sinun olevan saunassa ja lähetti uhkaavan viestin. Samasta syystä päätti tarkistussoittaa sinulle, kun ilmoitit olevan paha aika puhua.

Kumpi sinusta on todennäköisempää? Etkö sinäkin päädy vaihtoehto kakkoseen? Juokse karkuun tuollaista kun vielä voit!
 

Yhteistyössä