Tutuilta tuli samanlainen hääkutsu kuin meillä oli :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

----

Vieras
Meillä oli häät viime kesänä ja suunnittelin pitkään ja hartaasti meidän kutsua,niin että siitä tuli kiva ja erikoinen :) Nyt tänään kolahti postista tuttujen hääkutsu,joka on värejä myöten samanlainen,vain eri muotoinen :o Mua huvitti että eivätkö ole keksineet omanlaistaan ja aika noloa laittaa samanlainen kutsu :D Mitä mieltä olette?

Tai sitten tutut ihastuivat juuri siihen teidän kutsuun viime kesänä ja päättivät tehdä samanlaisen? Kyllähän aina joku tekee ainakin lähes samanlaisen ja entäpä ne jotka tilataan? Niitä tulee satoihin juhliin samanlaisia. Ei se teidän kutsu nyt teidän omaisuutta ollut, vaikka itse sen askartelittekin. Luultavasti teillä kuitenkin suurimmaksi osaksi eri vieraat, että eipä moni ole teidän kutsua nähnyt..

No jos kyseessä on joku Sinooperin, Tiimarin tms. ohjeen mukaan tehty kutsu niin sitten ehkä ihan ok muutoin aika tyhmää. Siis jos olette itse suunnitelleet kutsun ja se on sillä tavoin uniikki.

On meillekin käynyt noin. Mitä väliä? Jos yhtään lohduttaa niin te olitte kuitenkin ne ekat. Mä en muista mitään muita hääkutsuja kuin omamme ja sitten tämän joka oli melkein identtinen. joten niin ainutlaatuisia ja unohtumattomia ne ovat. :D

No ei se kai kuitenkaan niin erikoinen ole ollut, että sen tapaisia ei muilla olisi ollut, kuin teillä?!
Enpä ole eläissäni nähnyt niin ainutlaatuista hääkutsua, että voisi sanoa sen olevan just niin erikoinen, että ei olisi saanut vaikutteita yleisistä kutsumalleista.
Ja mikä se teidän erikoislaatuinen väri oli, kun sitä ei voisi ihan sattumalta olla muilla. Voi olla, että lähettäjillä ei ole mitään muistikuvaa enää teidän vuoden vanhoista kutsuista, vaan idea on ihan muualta.

Miten erimuotoinen voi olla samanlainen?

kannattaa jättää koko kemut väliin kun pahasti ottaa päähän joidenkin hääkutsukortti. tommosia nipottajia ei kukaan kaipaa juhlapäiväänsä pilaamaan. sä kuitenkin vain kyttäisit siellä että onko kukkalaitteet, koristeet ja hääkarkit teiltä plagioituja.

Aikoinani suunnittelin ja väsäsin hienon karonkka-kutsun. Sen jälkeen vuoden sisään sain kolme vai neljä "samanlaista" kutsua, ja se oli minusta vaan hienoa. Siis että olin onnistunut suunnittelemaan niin hienon kutsun, että muutkin halusivat tehdä samanlaisen, se oli siistiä, eikä mitenkään noloa.

Mikä ongelma?

Tutut näkivät kutsunne ja ihastuivat siihen ikihyviksi. Mun mielestäni kivaa, kun tykkäsivät kutsustanne niin paljon että halusivat itse ihan samanlaiset.

En ymmärrä miksi vattuuntua moisesta.

En ole vattuuntunut,lähinnä huvittunut, jos se ei käynyt aloitusviestistä ilmi :D Ei tosiaan ollut mikään tiimarin kutsukortti ja oli erikoinen myös monen kutsun saajan mielestä. Mua vaan huvitti koska itse en olisi kehdannut tehdä samanlaista kutsua kuin tutuillani,olisivat nyt edes värit vaihtaneet tms.,mutta nekin olivat samat :D

miksi sen hääkutsun pitäisi olla jotenkin erikoinen? eikö siitä lueta oleellinen informaatio ja nakata sen jälkeen roskiin? vai onko tarkoitus hurmata Ämmässuon rotat?

En ole vattuuntunut,lähinnä huvittunut, jos se ei käynyt aloitusviestistä ilmi :D Ei tosiaan ollut mikään tiimarin kutsukortti ja oli erikoinen myös monen kutsun saajan mielestä. Mua vaan huvitti koska itse en olisi kehdannut tehdä samanlaista kutsua kuin tutuillani,olisivat nyt edes värit vaihtaneet tms.,mutta nekin olivat samat :D

Laitappas kuvat molemmista, niin päästään analysoimaan oikein perusteellisesti...

Olisipa kiva kuulla, mikä oli se pohjimmainen idea, joka tässä plagioitiin. Aika harvoin vastaan tulee niin tavattoman erikoista hääkutsua, että se jäisi mieleen. Tai ehkä jäisi, jos se olisi musta ja ristin muotoinen...

Vai onko plagiointia sekin, jos kaveripariskunta ottaa häämarsseikseen samat Mendelssohnin ja Prinsessa Ruususen kuin te?

mulla eniten ketuttais se jos kaverin tai tutun häät olisivat ohjelmaltaan ja teemaltaan samanlaiset... kuten kävi meille 2006 jolloin mentiin naimisiin. Hääteema oli rock, ja hääkutsut olivat mustaa ja hopeaa, suunnittelimme kaasojen kanssa ohjelman häihin itse. 2008 kesällä toisella paikkakunnalla kaverini meni naimisiin . Ekaks kilahti postiluukusta TISMALLEEN samanlainen hääkutsu, ainoastaan teskti poikkesi muutamalla sanalla. Olin siitä ehkä vähän huvittunut itse miehen kanssa, meninmme häihin ja sielläpä totesin hääohjelman järjestäjillä olleen mielikuvituksen puutetta ja roimasti... Hääparille tarkoitetut "kepposleikit" olivat identtiset meidän ohjelmamme kanssa sekä kaason ja bestmanin rockbiisin laulaminen heidän siitä etukäteen tietämättään. Tää oli myös meillä, miehen kanssa se keksittiin laittaa. Hääkakku oli hopealla värillä koristeltu nuottikakku (KUTEN MEILLÄKIN OLI) ainoastaan erilaisen siitä teki täyte... Huoh. Kun rohkenin kysyä morsiamelta häiden suunnittelusta niin kehui että heillä kerrankin leikkasi ja saivat unelmiens ahäät. Missä persoonallisuus??

Kannattaa pitää mahdollisimman epämuodikkaat häät, jos pahin pelko on se, että joku matkii. Eli Palatkaa tuonne 80- luvulle ja katsokaa vinkkejä. Lupaan, että ei tutut matki...

mulla eniten ketuttais se jos kaverin tai tutun häät olisivat ohjelmaltaan ja teemaltaan samanlaiset... kuten kävi meille 2006 jolloin mentiin naimisiin. Hääteema oli rock, ja hääkutsut olivat mustaa ja hopeaa, suunnittelimme kaasojen kanssa ohjelman häihin itse. 2008 kesällä toisella paikkakunnalla kaverini meni naimisiin . Ekaks kilahti postiluukusta TISMALLEEN samanlainen hääkutsu, ainoastaan teskti poikkesi muutamalla sanalla. Olin siitä ehkä vähän huvittunut itse miehen kanssa, meninmme häihin ja sielläpä totesin hääohjelman järjestäjillä olleen mielikuvituksen puutetta ja roimasti... Hääparille tarkoitetut "kepposleikit" olivat identtiset meidän ohjelmamme kanssa sekä kaason ja bestmanin rockbiisin laulaminen heidän siitä etukäteen tietämättään. Tää oli myös meillä, miehen kanssa se keksittiin laittaa. Hääkakku oli hopealla värillä koristeltu nuottikakku (KUTEN MEILLÄKIN OLI) ainoastaan erilaisen siitä teki täyte... Huoh. Kun rohkenin kysyä morsiamelta häiden suunnittelusta niin kehui että heillä kerrankin leikkasi ja saivat unelmiens ahäät. Missä persoonallisuus??

no jopas oli teillä ihan uniikit häät... :headwall: meinaatko ettei tollasia häitä olis tässä maassa järkätty jo noin... tuhannet?

Onko häiden tarkoitus olla unohtumaton ainulaatuinen spektaakkeli vai naimisiinmeno?

Kampaaja jo naurahti että nämä nykypäivän morsiamet haluavat hääkamapuksia, joita ei vielä kellään muulla ole ollut... jonkinlainen pakonomaonen tarve paeta arkea ja tavllallisuutta, joka sitten kristallisoituu niin ihmeellisessä ja ainutlatuisessa lapsennimissä, että pelkän nimen perusteella ei voi tietää onko kyseessä tyttö vai poika...