Tuttuni saa mut aina voimaan pahoin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eräs ihminen jonka olen lapsesta asti tuntenut saa mut aina kiehumaan kommenteillaan. Hän on tosi älykäs, varmasti "aina oikeassa" mutta empatiakyvytön kommenteissaan. Saa napautettua aina juuri sinne missä eniten kuohahtaa. Olenko liian herkkä vai onko minun "pakko" olla tekemisissä tämän henkilön kanssa? Nytkin taas itken sisuskaluja pihalleni tuon ihmisen kommenttien tähden :(

Sanoitko hänelle, että hän sanoi huonosti? Mitä hän sanoi siihen.
Itse tiedät, onko hän sinulle niin tärkeä, että haluat nähdä häntä. Jos on, niin sanot vaan hänelle suoraan, että pitikö noinkin sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoitko hänelle, että hän sanoi huonosti? Mitä hän sanoi siihen.
Itse tiedät, onko hän sinulle niin tärkeä, että haluat nähdä häntä. Jos on, niin sanot vaan hänelle suoraan, että pitikö noinkin sanoa.

just näin! on aika vaikea tietää toisen loukkaantuvan, jos ei siitä mitään sano. kaikki eivät ole yhtä herkkiä!

En tiedä osaanko sanoa oikealla tavalla, koska menen tavallaan shokkiin hänen jutuistaan jotenkin niin että tunnen ällistyttävän syvää raivoa häntä kohtaan. Tuskin kykenen edes sanomaan mitään järkevää. Paras pysyä hiljaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eräs ihminen jonka olen lapsesta asti tuntenut saa mut aina kiehumaan kommenteillaan. Hän on tosi älykäs, varmasti "aina oikeassa" mutta empatiakyvytön kommenteissaan. Saa napautettua aina juuri sinne missä eniten kuohahtaa. Olenko liian herkkä vai onko minun "pakko" olla tekemisissä tämän henkilön kanssa? Nytkin taas itken sisuskaluja pihalleni tuon ihmisen kommenttien tähden :(

kuullostaa niinalta :/

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kuullostaa niinalta :/

kuka on niina?

Kerro esimerkki jostain kommentista.

Joillakin vaan on tapana töksäytellä asioita miettimättä sen enempää miltä ne tuntuvat ja kuulostavat vastaanottajasta. Riippuu myös vähän siitä mistä päin Suomea ko. henkilö on lähtöisin.

voi olla sellainen, jota ulkopuolinen ei välttämättä tajua pahaksi ollenkaan. Kyseessä on sellainen kommentointi, jonka tarkoitus on aivan varmasti vääntää puukkoa sen haavassa, jolle puhuu. Jättäisi sanomatta, ellei olisi tarkoitus satuttaa tai koetella kestokykyä. ei ole empaatiaa ikipäivänä nähnytkään, sydämestään ei koskaan sano kaunista sanaa...

hän on tahdittomin ihminen jonka tiedän. saattaa herkässä tilanteessa heittää ääripäävitsin, on jotenkin rajaton persoona, sellainen joka ei häpeä mitään. tulee toisten rajojen yli verbaalisesti ja siinä tilanteessa ensimmäinen reaktio on hämmennys. siksi helposti kuohahdan juuri tämän henkilön kohdalla koska tiedän että hän ei suostu myöntämään häpeää, kokemaan empatiaa, katumusta, ei aio koskaan pyytää anteeksi... :(

Yhteistyössä