Tuttu antoi saman nimen tytölleen. En ite kyllä kehtais ikinä !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuskahuuhka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun vanhemmat eivät taaskaan keksineet nimeä ja delegoivat tehtävän isoveljelleni. Hän keksi minulle sen ajan yleisimmän tyttöjen etunimen. Tämä nimi on loistava! Koskaan ei ole haukuttu miksikään, ei keksitty nimen väännöksiä. Mikä mukavinta, samalla luokalla oli aina vähintään yksi kaima. :) Mutta ap.:n tapaus nyt on hm.... pikkasen aikuistumista vaativa...

Ymmärän ap:tä täysin, mun kaveri anto lapselleen lähes saman nimen kuin meillä ja kaikki kolme nimeä vielä, 2 niistä on täysin kopioitu ja etunimi kirjainta vaille sama.. En kyllä itse todellakaan kehtaisi tuota tehdä.. Mutta eihän sitä toki kieltääkään voi. En vaan ymmärrä miten joku viittii, eikö tosiaan ole sen vertaa omaa mielikuvitusta??

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28286468]Kurja juttu, eipä tuolle enää mitään voi.

Me olemme varoneet paljastamasta lapsemme uniikkinimeä kenellekään, juuri samasta syystä. Lapsi on nyt kaksivuotias, ja ystävät sekä suku tuntevat hänet nimellä "K". Postia en hae ollenkaan, jos meillä on vieraita, lapselle saattaisi olla joku kirje, ja sitten se uniikkius olisikin mennyttä. Lapsen Kela-korttia näytän vain niille, joilla on vaitiolovelvollisuus. Harva voisi vastustaa näin ihanaa nimeä, jos sen saisi tietää. Kell' onni on, se onnin kätkeköön.

Hiljattain kuulin, että eräällä julkkiksella on samanniminen lapsi. En tiedä, kuinka tämä on mahdollista. Ehkä hän on jotenkin päässyt väestötietoihin käsiksi.

Niin, enkä muuten ole Facebookissa.[/QUOTE]

:) :) :)

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";28286468]Kurja juttu, eipä tuolle enää mitään voi.

Me olemme varoneet paljastamasta lapsemme uniikkinimeä kenellekään, juuri samasta syystä. Lapsi on nyt kaksivuotias, ja ystävät sekä suku tuntevat hänet nimellä "K". Postia en hae ollenkaan, jos meillä on vieraita, lapselle saattaisi olla joku kirje, ja sitten se uniikkius olisikin mennyttä. Lapsen Kela-korttia näytän vain niille, joilla on vaitiolovelvollisuus. Harva voisi vastustaa näin ihanaa nimeä, jos sen saisi tietää. Kell' onni on, se onnin kätkeköön.

Hiljattain kuulin, että eräällä julkkiksella on samanniminen lapsi. En tiedä, kuinka tämä on mahdollista. Ehkä hän on jotenkin päässyt väestötietoihin käsiksi.

Niin, enkä muuten ole Facebookissa.[/QUOTE]

:D

Jos mä saan vielä pojan, niin hän tulee saamaan saman nimen kuin ystäväni lapsella on. Ja nimi on hiukan harvinaisempi, ei mikään massanimi.

Se nyt vaan on, ainakin tällä hetkellä, ihanin nimi jota en vielä ole pojilleni antanut.

Tuskin ystävää haittaa. Jos haittaa, niin ei haittaa mua, kyse on kuitenkin isosta asiasta ja mitään "ihan kiva, mutta..."-nimeä en lapsilleni tule koskaan antamaan, vaan niiden pitää olla juuri ne ainoat oikeat lapselle passelit nimet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras täälläkin;28286614:
Ymmärän ap:tä täysin, mun kaveri anto lapselleen lähes saman nimen kuin meillä ja kaikki kolme nimeä vielä, 2 niistä on täysin kopioitu ja etunimi kirjainta vaille sama.. En kyllä itse todellakaan kehtaisi tuota tehdä.. Mutta eihän sitä toki kieltääkään voi. En vaan ymmärrä miten joku viittii, eikö tosiaan ole sen vertaa omaa mielikuvitusta??

Minä ymmärrän ap:ta myös täysin. Kurjaa miten sinulle kävi, ihmeellisiä ystäviä joillain tosiaan on. Ja ne jotka vitsailevat tässä ketjussa, taitavat juuri olla niitä joilla ei riitä omaa mielikuvitusta keksimään omalle lapselle nimeä. Tietenkään mitään sääntöjä ei ole, mutta miksi pitäisi ihailla tai puolustaa niitä jotka matkii??Täh?

[QUOTE="vieras";28286640]Minä ymmärrän ap:ta myös täysin. Kurjaa miten sinulle kävi, ihmeellisiä ystäviä joillain tosiaan on. Ja ne jotka vitsailevat tässä ketjussa, taitavat juuri olla niitä joilla ei riitä omaa mielikuvitusta keksimään omalle lapselle nimeä. Tietenkään mitään sääntöjä ei ole, mutta miksi pitäisi ihailla tai puolustaa niitä jotka matkii??Täh?[/QUOTE]

Siksi, ettei kenelläkään ole historian ainutta tietyn nimistä lasta.

Ap olet lapsellinen!

Ystäväni vanhemmat antoivat aikanaan minun nimeni kuopukselle, siis saman etunimen ja toisen nimen, kun pitivät siitä kovasti.

Itselläni oli tytön nimi jo valmiina ennen kun syntyi, ystävä joka ei tiennyt nimivalintaani, antoi tytölkern tuon nimen. Silti olisin voinut antaa lapselleni saman nimen! Mutta tyttö ei sitten ollutkaan yhtään sen nimen näköinen.

Yhteistyössä