Tuttivieroitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttipoliisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttipoliisi

Vieras
Olen totaalisen kyllästynyt juoksemaan joka yö 20 kertaa laittamaan neidillemme (8kk) tuttia suuhun. Miten olette vieroituksen hoitaneet?
Meillä tyttö nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn omaan huoneeseen ja joskus jopa ilman tuttia, mutta yöllä hän huutaa tuttia suuhunsa miljoona kertaa. Kun nukahtaa tai vaihtaa asentoa, niin tutti putoaa, eikä monista yrityksistä huolimatta osaa sitä itse laittaa suuhunsa, vieläkään!!!
Miten saan hänet yöllä rauhoitettua ilman tuttia? Unirätti meillä on jo käytössä. Ottaisin vinkkejä kiitollisena vastaan, sillä olen kuoleman väsynyt, kun yöllä saa koko ajan rampata tuttia laittamassa. Tekisi välillä suorastaan mieli teipata roudarin teipillä tutti tytön lärviin kiinni.
Auttakaa!!

Kuullostaa niin tutulta... aivan kuten meillä. Mä koin vielä alle vuoden ikäisen kovin pieneksi, koska silloinhan vielä on kova imemisen tarve. Joten sinnittelin sitten siihen saakka, että tyttö oli 1v 2kk. Mutta vieroitus kannatti. Ehdottoman lämpimästi suosittelen!!!!!!! Kyllä hän muutaman yön huusi ja raivosi ja hermothan siinä oli piukalla, mutta tärkeää on, ettei missään vaiheessa edes puhu mitään tutista, saati enää anna sitä suuhun! Se pitää vaan päättää, että nyt lähti ja sitten pysyä päätöksessä vaikka mitä tapahtuisi. Uskomatonta, mutta totta, nyt tuosta tutin poistosta on kolmisen viikkoa eikä hän sitä enää muista. Ei heräile enää 20 krt yössä niinkuin ennen teki. Kyllä olin viikon tosi väsynyt, kun nukuttaminen yö- ja päiväunille oli yhtä tuskaa, mutta lopussa kiitos seisoo (niin ja väsynythän olin ennenkin, kun herättiin monta krt). Nukahtaminen kestää kauemmin kuin koskaan ennen, mutta nukahtaa kyllä. Kyllä hän vieläkin voi saada huutokohtauksen, jos ei saa unesta kiinni, mutta sylittelemällä ja heijaamalla se on ainakin toistaiseksi mennyt ohi. Tutin poistoa ei voi tehdä niin, että otetaan ensin pois ja sitten annetaan takasin, kun ei onnistunutkaan. Kyllä tutti on niin tärkeäksi jo tuossakin vaiheessa tullut sille pikkuiselle, että luonnollistahan se huuto on aluksi. Tsemppiä!

Kai se on ryhdyttävä toimeen, ei kai muutama yö näissä univeloissa enää tunnu =) Neuvolassa sanoivat, että imemisen tarve katoaa ennen 10kk ikää ja sen jälkeen kyse on vain tavasta, joten ikänsä puolesta neiti alkaisi olla hommaan valmis, ja "nuoressa" iässä on kaiketi sekin etu, että unohtaa tutin nopeasti.. ehkä.
Meillä on se etu, että päikkäreille nukahtaa ilman tuttia, siis jos nukkuu rattaissa. Kiitos neuvoista.

Aloitin siis tosiaan eilen sen tuttivieroituksen ja yllättävän kivuttomasti on kaksi päivää ja yksi yö mennyt. Yhden kerran kävin illasta taputtamassa selkään ja yhden kerran yöllä sai hillittömän itkuraivarin, mutta rauhoittui sylissä viidessä minuutissa ja nukkui loppuyön aamuun asti hiiskahtamatta. Aika luksusta sanoisinko, kun yleensä ravataan koko yö puolen tunnin välein laittamassa tuttia suuhun. No tosin vasta yksi yö takana, seuraava voikin sitten olla helvetillinen..

Tsemppiä teidän seuraavaan yöhön! Meillä on sama tilanne ja pitäis varmaan myös vierottaa tutista että helpottaisi. Ei todellakaan saa tuttia itse suuhun yöllä vaikka päivällä se onnistuukin...

Joo en anna edes päivällä. Meillä tosin tyttö nukahtaa rattaisiin aika helposti ilman tuttia, mutta jos herää keskenkaiken (niin kuin juuri nyt kun ambulanssi meni ohi pillit huutaen) niin on TODELLA vaikeaa saada hänet uudestaan uneen. Ja koskaan meillä ei ole tuttia syöty ns. huvikseen. Jos esim tutti on lattialla kun neiti lelujensa kanssa puuhailee, niin ei koskaan laita sitä suuhun, eli meillä tuo tuttiriippuvuus ei ole kovinkaan paha ollut koskaan..Tutin luputtaminen on aina rajoittunut lähinnä öihin ja uudellen nukahtamiseen kesken unien herättyään. Rauhattomat yöt ovat siis se juttu, jonka takia tutista haluan päästä eroon.

Yhteistyössä