Tuttipullon vieroksuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttipullo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttipullo

Vieras
Miten opettaa vauva tuttipullolle? Vauva on 3kk ja on jo pidemmän aikaa heräillyt yöllä syömään tunnin kahden välein eli oma maito ei pidä vauvaa kylläisenä pitkään. Olen yrittänyt antaa iltaisin pientä lisämaitotilkkaa mutta vauva hyljeksii pulloa eikä siitä suostu syömään? Miten vauvan saisi ottamaan maitoa myös pullosta?

Toi on tuttu tilanne, meillä meni ihan samoin. Valitettavasti ei koskaan oppinu pullolle. Mut toi herääminen öisin ei välttämättä ole nälkää vaan voi olla sitäki, että vauva haluaa olla lähellä/on tottunu nukahtamaan rinnalle. Meillä siis "vauva" heräsi 10 kk:n iässä 2 tunnin välein öisin, vaikka ne 5 kiinteää ateriaa oli päivisin ruokailussa.

Ootko kysyny neuvoja neuvolasta? Kasvaako vauva muuten hyvin/normaalisti? Onko toi yösyöminen ainoa merkki nälästä? Oot ehkä kuullutkin, mut vauvoilla on tiheän imun kausia, jolloin syödään enemmän ja varsinki yösyötöt lisää maidontuotantoa.

Tsemiä!

Meilläkin vauva vieroksui pulloa pitkään tarjoiluista huolimatta. Pulloa tarjosin ahkerasti erilaisissa tilanteissa. Olin pumpannut maitoa (tarjosin tuoreeltaan ja pakasteesta sulatettuna), joten korvikkeesta ei voinut johtua vieroksuminen. Sinnikkään harjoittelun tuloksena ehkä kolmannella viikolla muistaakseni pullo alkoi kelvata. Vauva oli tuolloin noin 4 kuukautta. Kokeilin myös erilaisia tutteja. Uskoisin, että läpilyöntiä edesauttoi sinnikäs tarjoaminen (ei tietenkään väkisin, mutta totuttelua) ja lopulta sitten tarpeeksi kova nälkä. Yhtenä päivänä päätin, etten aamutissin jälkeen anna muuta kuin pulloa. Ja puolen päivän jälkeen taisi sitten pullokin kelvata.

Sinänsä kannustan sinua imettämään öisin. Se edesauttaa maitotuotantoa rinnoissasi ja öisin tuttipullon kanssa "ahertaminen" on paljon työläämpää mielestäni kuin imettäminen. Mutta ehkä voit antaa lisämaitoa illalla ennen vauvan yöunia.

Tsemppiä!!

Tutulta kuulostaa… Meidän vauvalle alkoi pullo maistua vasta 9kk iässä.. Oli kipeänä, kuumeessa ja nenä tukossa. Tissi ei kelvannut ja tarjosin pulloa ja tissiä vierekkäin ja peräkkäin, kun alkoi olla jo paniikki nesteytyksen kanssa. Jossain vaiheessa vain nappasi pullon ja alkoi syödä kun vanha tekijä. Tissistä tuli taukoa neljä päivää ja tämän jälkeen se ei sitten juuri kelvannutkaan, vaikka nenän tukkoisuus ja imeminen helpottuivat. Mutta siis aiemmin yritettiin keinolla millä hyvänsä ja kaikilla mahdollisilla tuteilla, mutta ei kelvannut… Onnea!

Meillä vauva 5 kk,eikä osaa syödä pullosta.Ei kyllä olla kauhean montaa krt edes kokeiltu,kun ei ole ollut tarvetta.Itse kuitenkin olen vauvan lähellä lähes aina.
Tuosta yöllä heräämisestä kahden tunnin välein..en myöskään usko,että se johtuu nälästä.meillä on nyt semmoinen kausi menossa,kuuluvat asiaan...

Yhteistyössä