Tuttipullon vieroitus ja hampaiden pesu (10kk) - Neuvoja kaivataan:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riikkaliinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riikkaliinuska

Vieras
Hei,

osaisiko kukaan antaa vinkkejä kahteen hankalaan juttuun (tyttömme on nyt 10 kk).

Ekaksi: miten saada hampaiden pesusta mielekästä, kun nyt menee illalla hirveäksi itkuhuudoksi.. Oon yrittänyt leikin varjolla, antanut itse harjata.. Tuntuu, että tytölle jää jo kammo pelkästä harjan näkemisestä. Ja pakko kai niitä on pestä kun jo kahdeksan suht' isoa hammasta suussa..

Ja toinen juttu: olisiko hyviä vinkkejä hiljattaiseen tuttipullovieroitukseen? Oon yrittänyt juottaa nokkamukista ja lasista, mutta jo 2 kuukautta huonolla menestyksellä..

Kiitos kaunis vinkeistä jo etukäteen!

Meillä tyttö antaa harjata hampaitaan , mutta on katselut jo pitkään sivusta kun äiti pesee. Joten kokeile esimerkkiä..:) Laita oma harja suuhun ja harjaile hampaita.
Harja kannattaa vaihtaa erinäköiseen , jos nykyinen herättää kammoa.. :) Etsi myös kuva kirjoja missä hampaiden pesu on esim osana iltapuuhia tms..

Eihän sinulla ole vielä kiirettä vieroitukselle pullosta? 10kk on vielä imeväinen joten miksi kiirehtiä?
Meillä ei kaikki nokkamukit kelpaa..eli kokeilin muutamia ja sitten löytyi mieleinen.. :)

Jep, hammastahna auttoi huutoon, muttei kiemurteluun :) Sitä ei tosiaan tarvita kuin mikroskooppinen hitunen, vaahtoavat niin kovasti.

Meillä nokkamukista kelpaa vesi, muttei maito. Ehkä sitten joskus... Mutta kaikkein jännintä on juoda isosta muovisesta tuopista! Me litkitään aina tuopista vettä ja muksu on ihan villinä kerjäämässä huikkaa. Just naurettiin, ettei kyllä terassikahville uskalla mennä, jos jollain oluttuoppi niin saadaan hävetä silmät päästämme!

eikö hammastahnaa aina pienillekin..?
meillä huutoon auttoi kun poika sai itse valita "asennon". aikaisemmin seisoi korokkeella lavuaarin vieressä, nyt seisoo pöntöllä ja katsoo avatun pelikaapin peilistä... huutoa joskus vaan on, mutta hampaat on pestävä...

tuttipullon voisit mielestäni vielä antaa olla käytössä. mutta jos haluat muuta kokeilla kokeile tavallista mukia tai muki + pilli. pilli muuten parantaa kasvojen lihasten toimintaa...
tupperwarella on muuten tosi hyviä muovimukia, jossa on kansi, jossa pilliaukko. vaikka muki kaatuu, ei reijästä pääse valumaan ruokottomasti juomaa. toivottavasti näitä on myös suomessa saatavana...

Mä aloitin vieroituksen tuttipullosta vaihtamalla tuttiosan sellaiseksi nokkaosaksi. En tiedä kylläkään myydäänkö niitä enää, tästä on jo aikaa jokunen vuosi. Sen jälkeen oli paljon helpompi siirtyä nokkamukiin. Muutenkin pyrin päiväsaikaan antamaan vesihömpsyjä tavallisesta mukista, jotta tottuisi.

Yhteistyössä