Tuttikuumemittari

• Viestiketjun aloittaja toimiiko
  • Ensimmäinen viesti
toimiiko
Onko kellään kokemuksia tuttikuumemittarista. Mietiskelen tässä, millaisen mittarin hommaisi. Tuo kuulostaa siinä mielessä hyvältä, että suusta saa käsittääkseni aika tarkkoja arvoja. Takapuolesta mittaaminen ei oikein houkuta, ja korvamittarista olen kuullut huonoa.

masi
Toimii...meillä se oli käytössä kun poika oli ihan pieni.Nykyään ei sitä huoli vaan siirryttiin korvamittariin ja siihen perinteiseen.Harvoin ollaan tarvittu mitään näistä mutta kaikki varmuudex

perhonen
Riippuu siitä syökö vauvasi tuttia. Meillä poika ei syönyt alle 3kk tuttia, joten siitä ei ollut hyötyä. Jonkun kerran sain mitattua kuumeen pitämällä tuttia puoliväkisin suussa. Koin tämän sen verran hankalaksi, etten ole sen koomin käyttänyt.

Jos nyt olisin raskaana ja miettisin tuttikuumemittariostoa, niin odottaisin, että tiedän syökö vauva tuttia ja vasta sitten ostaisin ko. mittarin. Mielestäni tavallisella digitaalisella kuumemittarilla peräaukosta mittaaminen on melko helppoa, joten vaikka vauva syö tuttia, en tiedä onko tuttikuumemittari silti kovinkaan näppärä.

Tämä vain mun mielipide=)

Mameli
Ei ole kokemuksia tuttikuumemittarista, mutta turha sitä pepuista mittaamista on kammoksua.

Itse mietin samoja asioita vauvan ollessa pikkuinen, kysyin neuvolasta ja sanoivat, että tuttikuumemittari ei ole kovin luotettava, tavallinen digitaalinen on paras ja edullisin.

Osallistumme rokotetutkimukseen, jossa pitää lämpöä mitata peräaukosta kolmea rokotusta seuraavana päivänä, sieltä saimme digitaalisen mittarin, jolla on mittailtu kolmen rokotteen jälkeen ja helppoa on. Vauva ei ole moksiskaan, nyt ikää 5 kk. Muuten ei sitten mittaria ollakaan tarvittu... onneksi.

Snoopy
Meillä on kans toi tuttimittari ja vaikka vauva tuttia syökin ei suostunut tuota mittaria pitämään suussaan. Ja jos yhtään pullahti mittari ulos tai suu ei ole kunnolla kii jää lukema tosi alhaiseksi. Pepusta kyllä sai paljon tarkemman lukeman. Huomasin kans et kainalosta tulee melkein sama lukema kuin pepusta. Sairaalassa vauvalta mitattiin lämpö kainalosta.

just
meillä on kanssa tuo philipsin tuttikuumemittari ja vaikka poitsu suostuukin sitä tuttia syömään niin se laite antaa jokseenkin erilaisia tuloksia koko ajan. Eli en pidä sitä niinkään luotettavana. Mä oon mitannut kuumeen kainalosta silloin kun vauva syö. Ja tuntuu että noin saa paremmin mitattua sen kuumeen. Eli en kyllä suosittele sitä tuttikuumemittaria.

Ja se pyllystä mittaaminen on kyllä ehkä kaikkein helpointa. Ei sitä kannata vierastaa. Vauva ei sitä edes huomaa.

=)
Meillä on ollut korvakuumemittari ja se on lähinnä lelu - antaa ihan mitä sattuu tuloksia. Paras on perinteinen mittari (niitä saa 2min pikamittareina nykyään), siihen sentään voi luottaa.

Yhteistyössä