tutti pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja touko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

touko

Vieras
Nyt se on meillä käsillä se tutista vieroitus 2v 2kk tytöllemme.kaivattaisiinkin hyviä vinkkejä tähän puuhaan, sillä taitaa olla melkoinen taistelu tulossa, niin tärkeä se tutti on. kuinka kauan on muilla mennyt, että esim.nukahtaminen onnistuu hyvin ilman tuttia ja kuinka kauan kestää ennen kuin tutti unohtuu kokonaan,entä minkälaisia keinoja olette käyttäneet vieroituksessa?

Esikoiselta ja keskimmäiseltä tutti vain otettiin pois (heitettiin oraville tms.). Pari iltaa oli vähän levottomia, mutta hyvin sujui. Kuopus (1v8kk) ajateltiin vierottaa tutista samalla tavalla nyt, kun neiti alkaa toipua nuhasta. Vanhempien pitää vaan olla päättäväisiä! Tsemppiä!

Meillä meni esikoisen tutti rikki, ei pahemmin sitä kaipaillut. Muutamana päivänä oli päiväunille nukkuminen vaikeampaa.

Kuopuksen antoi omansa pois ja hän kyllä kaipasi sitä enemmän, kaikkein vaikeimmat hetket oli yöllä jos sattui herämään kesken unien niin huusi jonkun aikaa sitä tuttia ja sama homma päiväunien kanssa kuin isomalla.

Alta viikossa kuitenkin tottuivat. Kuopuksen kanssa kävi sitten vielä niin et noin kuukausi operaation jälkeen löytyi vielä yksi tutti, hän pisti sen suuhunsa ja totesi YÖK ja kiikutti roskiin.

Tsemppiä ja päättäväisyyttä eli kun on pois otettu niin takasin ei saa - seuraava kerta on sitten vielä vaikeampaa.

Muistakaa kuitenkin, että aina ei kaikki ole vain vanhempien tiukasta tahdosta kiinni. Kaikki lapset eivät yksinkertaisesti ole valmiita tutin luopumiseen just sillon kun vanhemmat haluavat.

Meillä kävi niin, että otimme pois tutin kun tyttömme oli 1v8kk. Hän huusi kuin hyeena, oli aivan hysteerinen, eikä yksinkertaisesti nukkunut. EI NUKKUNUT! Minä olen jääräpää, kuin myös tyttäreni :headwall: Minä päätin onnistua ja jaksoin ja jaksoin ja ajattelin, että ja taatusti voitan taistelun, periksi en anna. Mutta kaksi viikkoa lapsen huudettua huulet sinisenä, luovutin. En missään vaiheessa jättänyt lasta yksin. NÄytin että rakastan, vaikka olen tällähetkellä ilkeä hänen mielestä. Sylittelin yms. Mut ei!
Ajattelin lopulta, että lapsi ei kuole jos kerran antaa periksi. Hän ei tule saamaan mitään niskalenkkiä minusta, vaikka kerran luovutan, sillä se oli jo mielestäni lapsen kidutusta! Lapsi parka. Annoin tutin takaisin.

Kas kas, lapsi oli 2v4kk kun hän heitti itse tutin roskiin ja sanoi, että tutti meni rikki. Totta, siinä oi pieni lohkeama. Ja neiti heitti roskiin eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmaa. Hän oli silloin siihen valmis, ja kaikki sujui loistavasti. EI itkua, ei huutoa. Hän oli selväsit itse ylpeä saavutuksestaan. Eikä lapseni mitään niskalenkkiä minuun ottanut vaikka kerran luovutin ;)

Meillä tyttö nyt 1v 5kk ja tutti on otettu päivällä pois. Se on vaan laitettu kaappiin ja nukkumaan mennessä (päivä- ja yöunille) sen sit saa. Kesälomalla aateltiin ottaa tutti kokonaan pois. Nukahtaminen ilman tuttia on vaikeeta, mut muuten ei oo tuttia kaipaillu.

Meillä on sujunut kans aika helposti.Olen aluksi puhunu et pitäis tuo tutti antaa koiralle/kissalle,et ei iso poika enää tarvi. ja niin ne sit itse on antaneet tutin viimes kissalle,tottakai sanoin et annappa nyt. ja ku ovat nähneet et kissa syö/leikkii sillä nii eipä oo sen jälkeen kaivannu tuttia.muistavat itekki et kissa söi. varalta oon säästäny toista kaapissa jos tulee kertakaikkinen hätä. pullokin on jäänyt suht helposti vanhemmalta jäi ulkomaille ja nuoremmalta leikkasin tutin rikki,mites siitä sitte juot :).

Meillä jäi tytöltä tutti pois muutama viikko sitten, ikää sillon 1v8kk. Aikasemmin viikolla otettiin puolentunnin huutokonsertti tutin kans, ite oli piilottanu ja sitten tappeli ja huusi perään, vihdoin kun tutti löyty ei kelvannu. No, pari päivää myöhemmin tutti sitten luovutettiin papan koiralle, ite anto papalle suusta tutin ja sinne jäi, kyseli perään mutta ei itkua eikä huutamista, nyt kysyy missä tutti on mutta heti perään ite selittää kuka sen sai. Ennen luovutusta mietittiin että jos sitten 2v synttäreillä viimeistään jäis pois mutta neiti päätti toisin.....

Yhteistyössä