Koska teillä on ollut rankkaa ja elämässä hankalaa, niin mä odottaisin puoli vuotta. Se tutti on tosiaan hänelle se tuli ja turva.
Meillä esikoisella ei ollut tuttia (elämäni virhe!) ja kuopuksella oli. En tahtonut ottaa sitä, kun kerran vein hoitoon 2v3kk ikäisenä, ajattelin, että tarvii sen "tuen ja turvan" siellä.
Mutta siinä kävikin niin, että pph sanoi pojalle, että laitetaan tutti pöydälle. Ja kossi laittoi, eikä pyytänyt edes unille. Heti kun näki äitin, niin pyysi (ja sai). Parin kuukauden päästä unohti itse pytää, vasta nukkumaan mennessä tahtoi.
Ja sitten eräänä iltana en löytänyt yhtään tuttia - huutoa noin vartti. Seuraavana päivänä hävitin tutit.
Mä siis kannatan pikkuhiljaa ja vähitellen linjaa. En itsekään pidä äkkinäisistä muutoksista. Miksei lapselle voi antaa muutamaa kuukautta aikaa totutella ajatukseen? Ja se TURVA, mitä siitä pienestä esineestä saa, on uskomaton...
Niin ja ei ole mitään purentavikaa tällä tuttilapsella, eikä roiku äidissä kuten esikoinen, joka piti äitiä tuttina...