TUTTI asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yks puoltuttu pesi joskus vauvan maitopullon tutit tiskiaineella ja sai aikaan aikamoisen katastrofin. Vaihtoi nimittäin tiskiainetta välillä ja ihmetteli, kun vauva lakkas syömästä. Pikkuinen meni lopulta niin huonoon kuntoon, että veivät lääkäriin ja vauva joutui nesteytykseen pariksi päiväksi! Äiti huomas vasta siinä vaiheessa haistaa tuttia ja huomasi sen haisevan aivan järkyttävälle. Miltähän lienee sitten maistuneen, jos kerran syöminen loppui siihen paikkaan...

No aivan varmasti voi pullotutit keittää käsitiskiaineella!!!! Ainun sivuilta poimittua;
Hoito-ohjeet.
Puhdista äidinmaidon tai muiden juomien kanssa kosketuksissa olleet tuotteet seuraavasti:
Huuhtele tai liota ensin kylmässä vedessä. Pese lämpimällä vedellä. Käytä vähän pesuainetta ja huuhtele huolellisesti. Keitä käyttötiheydestä riippuen esim. kerran päivässä

Että älkääs ny jauhako...

Kyllä mäkin oon noi pullotutit pessy tiskiaineella, ja sen jälkeen huuhdellu hyvin. Ja silikoniset tutitkin pesin tiskiaineella. Mutta tosiaan mietin sitä, miksei luonnonkumitutteja saa tiskiaineella pestä?

Joo,meni vähän ot... Mutta luulen, että sen takia tutteja ei pestä pesuaineen kanssa, koska aina jää tutin sisälle vähän pesuvettä. Ei silikoni- eikä luonnonkumitutteja. Onko käyttöohjeissa jotain ristiriitaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Joo,meni vähän ot... Mutta luulen, että sen takia tutteja ei pestä pesuaineen kanssa, koska aina jää tutin sisälle vähän pesuvettä. Ei silikoni- eikä luonnonkumitutteja. Onko käyttöohjeissa jotain ristiriitaa?

Silikoniset tutit saa pestä pesuaineella, mutta luonnonkumisia ei

Alkuperäinen kirjoittaja minnaryyni:
yks puoltuttu pesi joskus vauvan maitopullon tutit tiskiaineella ja sai aikaan aikamoisen katastrofin. Vaihtoi nimittäin tiskiainetta välillä ja ihmetteli, kun vauva lakkas syömästä. Pikkuinen meni lopulta niin huonoon kuntoon, että veivät lääkäriin ja vauva joutui nesteytykseen pariksi päiväksi! Äiti huomas vasta siinä vaiheessa haistaa tuttia ja huomasi sen haisevan aivan järkyttävälle. Miltähän lienee sitten maistuneen, jos kerran syöminen loppui siihen paikkaan...

tää nyt on aika uskomaton juttu, anteeksi vaan... :/ Meillä kyllä HUUHDELLAAN pullotutit pesun jälkeen....

Aika hassu juttu nuo pesuohjeet... Meillä kun imutetaan oikeastaan pelkästään silikonisia, niin ei ole tullut ko. ongelmaa eteen... Mä voin ajankuluksi vaikka googletella, tuun sitte kertomaan lopputuleman :) nimim. tosi tylsä perjantai.... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiskiainetta oon käyttäny. Tuntuu ettei ne pelkällä vedellä puhdistu.

No ei kai rasvaista korviketta pelkällä vedellä saa liotettua irti. Tuon takia astioitakin pestään PESUAINEELLA... Onko taas jotain Porvoon porukkaa liikkeellä... :whistle:

Minäki oon pullotutit pessy ihan tiskiaineella ja huuhellu hyvin ja poijalla käytin luonnokumi tutti pullossa ja pesin ihan normisti tiskiaineella käytön jälkee ja toki huuhtelin...Tyttö käytti silikoni tuttia pullossa ja senki pesin ihan normisti. En kyllä pessy tiskikoneessa tutteja.
Tutin taas pesin alussa ja keitin. Sit muuten käytön aikana vaan pesin vedellä.

joo en tiedä sit mikä täs kohdas oli totuus, ko. perheessä sattui muutenkin omituisia oho-juttuja. Mut se oli kuulemma joku ulkomaalainen tiskiaine, jota osti sit vaan sen kerran. Joskun oon ittekin pienellä tiskiainemäärällä hiukan pessy, huuhdellu hyvin ja sit keittänyt päälle.Eikä oo mitään ongelmia ollu.

Uusimmat

Yhteistyössä