TUTTAVAN LAPSI HOIDOSSA SURKEA KORVAUS ystävyys mennyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TUTUS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TUTUS

Jäsen
25.10.2007
364
0
16
Kysyin tätä asiaa tänään täältä palstalta aikaisemmin ja sain hyviä vastauksia. Kiitos niistä.

Ystävättär pyysi että otan heidän pojan hoitoon kesäksi.( Perhe on todella hyvinvointiperhe. Molemmilla on vakituinen työpaikka yms. Upea talo jossa sisustus vaihtuu usien, lomalla käyvät ulkomailla muutaman kerran vuodessa). Poika on ollut meillä hoidossa yli vuoden kaikki viikonloput ja lomat ilman korvausta kun olemme kerran ystäviä.Poika kun kävi meillä edellisellä kerralla pyysin että laittaa jalkaan turvalliset hyvät sandaalit (hänellä oli crocsit) kun ovat paljon tyttäreni kanssa ulkona ja pyöräilevät paljon. Kerroin asiasta myös isälle kun tuli häntä hakemaan. Kului muutama päivä ja luulin aian olevan ok. Viime viikolla kun poika oli tulossa hoitoon hän muistutti äitiä asiasta. Äiti soitti minulle ja haukkui munua minä kerkes. "kyllä hän tietää mikä on heidän lapselle parasta. Puutun heidän perheen sisäisiin asiaoihin".

Kerroin, että tarkoitus ei ole arvostella häntä halusin vain, että pojalla on meillä hyvä olla ja ennen kaikkea ajattelin hänen turvallisuutta.

Tiesin, että heillä on kesällä hoitopaikka ongelma joten odottelin hänen soittoa rauhassa. Soitto tuli tänään ystävätär oli hyvin vaivautunut mutta anteeski ei pyytänyt. Sanoi, että tarvitsevat hoitopaikkaa kesäkuuksi ja heinäkuuksi. Pyysi minua miettimään sopivaa korvausta. Sanoin että haluan 4 euroa tunti.
Hän riemastui ja sanoi, että siitä he ei maksa. Tämän jälkeen sanoin, että asia selvä miettikää korvausta omantunnon mukaan. Tuli uusi puhelu. Sanoi että 8-10 euroa päivä jonka jälkeen totesin, että 10 euroa kyllä!! Sanoin sen aika napakasti.

Nyt minulla on paska fiilis koska poika on meillä noin 6 tuntia päivässä ja 6 päivää viikossa. Korvaus on 1,60 per tunti eli minua käytetään edelleen hyväksi.

Surullisinta on se että petyin ystävässä todella paljon. Vaistoni sanoo, että hänen ystävyys ei ole ollut koskaan aito ja se satuttaa eniten.

Siis miksi poika on ollut hoidossasi vuoden JOKA viikonloppu? MÄ en todellakaan alkaisi ilmaiseksi lastenhoitajaksi. EI pahalla, mutta oletko tämän ystäväsi tossun alla?

Älä oo naurettava. Edes MLL:n 15-kesäset tytöt ei lähde 4 eurolla tunti hommiin, saati sitten 1,60 eurolla. Tuntitaksan on oltava ainakin se 7 euroa, muuten ei ole mitään järkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Älä oo naurettava. Edes MLL:n 15-kesäset tytöt ei lähde 4 eurolla tunti hommiin, saati sitten 1,60 eurolla. Tuntitaksan on oltava ainakin se 7 euroa, muuten ei ole mitään järkeä.

Ja pph saa yhdestä lapsesta n. 2?/h.

Miksi otat hoitoon?Ihan omaa tyhmyyttäs saat nyt syyttää.Ilmota ystävällesi että etsii lapsellensa toisen hoitopaikan kun ei ne kunnan/kaupungin hoitopaikatkaan ilmasia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja e:

Ja pph saa yhdestä lapsesta n. 2?/h.

Niih, jotkut ihan vartavasten haluu olla paskasti palkatussa duunissa, niin se vaan on.

No sano nyt kuiten, että hakevat kunnalta paikkaa jos se 8, 20e tunti ei miellytä.,.. Kunnalla se suurin maksu on 233/kk... Otat puhelimen käteen ja soitat silläkin uhalla, että ystävyys menee. Ei sun oo pakko ilmaiseksi hoitaa vaikka onkin ystävän lapsi.

Tuo sandaaliepisodi ei lupaa hyvää tulevaisuuden kannalta. Vaikuttaa siltä, että "ystäväsi" käyttää hyväntahtoisuuttasi hyväkseen. Älä suostu tuollaiseen kuvioon, parempi teidän kummankin kannalta. Pyydä ystävääsi hankkimaan lapsellensa hoitopaikka muualta.

Ja viikonloppuisin et enää lasta hoida kuin pari kertaa vuodessa, jos sitäkään.

No voi, ompas kinkkinen tilanne. Kun mietin omalle kohdalle tuollaista tilannetta, niin en tiedä mitä tekisin. Toisaalta säälittää se lapsi, koska hän varmaan tykkää olla teillä, eikä se lapsen vika ole jos vanhempansa on kitupiikkejä. Mutta sitten taas jos jatkuvasti hoidat lasta, niin onhan sun saatava kunnon korvaus.

Ohhoh. Aivan uskomatonta hyväksikäyttöä.
Miksi ihmiset aina rikkaita palvelevat ja nuolevat niiden takamusta? en ymmärrä.
En hoitaisi kenenkän lasta millään palkalla paitsi omiani ilmaiseksi. Maailman paskin työ. Ne jotka hodattavat omiaan muilla osaavat vaatia ja arvostella mutta eivät kiittää.

Ystävyys menee mutta ei tuo ole ystävyyttä vaan hyväksikäyttöä. Sano heti tänään että et enää hoida ja vaikka alkaa huutaa että ei ole muuta hoitopaikkaa sulje puhelin. Tuo akka on niin röyhkeä. päiväkodit on keksitty. Siihen saakka hoitakoon itse tai käyttäköön jotain muuta hyväksi, esim. sukulaisiaan.. soita tuolla hyväksikäkyttäjäperheeelle. heti.

Nyt hei, NAINEN... ryhdistäydyt ja jätät taaksesi tuollaiset hyväksikäyttäjät ja energianimijät!!! Jos heille on muka liikaa maksaa 4 ? / tunti niin, sanot, että kaupunkihan järjestää päivystävän hoitopaikan kesälläkin.... hinta on vaan hyvintoimeentulevalla perheellä vähän toinen kuin 4 ? / tunti. Ja tuo tuntimäärä minkä poika joutuu olemaan hoidossa, olisi varmaan kaupungilla jo selvityksen alainen juttu.... =/

Sata halausta, niitä sinä tarvitset! tuo ei ole kovin kiva tilanne kenellekään!!!!
Muista, ystävä ei yritä hyötyä toisen avusta! Valitettavasti kuulostaa siltä, että sinusta yrtitetään hyötyä!

Yhteistyössä