Tuttava päivittelee facebookissa kun sossun rahat ei tulleet perjantaina tilille, valituksia tekemässä yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhhuhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhhuhuu

Vieras
Saa säännöllisti toimeentulotukea. Lapsille joutunut sanomaan ettei voida ostaa mitään jne. Ymmärrän että harmittaa, mutta voi luoka kuinka noloa on päivitellä asiaa facebookissa. Ei vielä ilmeisesti tänäänkän näy raha. Ei noin tiukilla sais kyllä elää, mä saan itse myös samaista tukea ja kyllä mulla on vielä rahaa lompakossa.

Hävettää niin tän kaverin puolesta, siell se
Vinkuu monin aloituksin siitä, kuinka tää nyt oon niin väärin.

No onhan se väärin, mutta kyllä se raha sieltä parin päivän sisällä tulee

aha, no onneksi sinä voit pyyhkiä kruunustasi pölyt pois kun sinulla vielä rahaa,vaikka samaa yhteiskunnan maksamaan tukea saat joka lain mukaan kuuluu antaa jos tulot jää tietyn laskenta tavan alle, mitä häpeämistä siinä tuessa on.

• Tykkää
Reactions: chef
Ystäväsi on todennäköisesti masentunut huonosta tilanteestaan, haluaisi ystäviä ja apua. Sinä sentään olet noinkin hyvä ystävä, vingut kruunua kiillottaaksesi täällä. Kuinka julmia ja tyhmiä ihmiset voikaan olla!!

• Tykkää
Reactions: Pumpe ja chef
Oletpa ap varsin typerä.

Luulis sun tietävän miten pienillä toimeentulotuen varassa elävät...ei tarvia kuin pieni yllättävä meno ja sen kuun talous on kuralla. Kiva että sun talous on kunnossa, mutta koita nyt edes vähän olla empaattinen muita kohtaan.

Ja kyllä, se on väärin jos ei raha tule silloin kuin pitäisi. Ja siitä saa valittaa. Mä valitan heti jos palkka ei tule ajallaan...joten miksi siitä ei saisi valittaa jos sossun, kelan tms. tukitahon rahat eivät tule ajoissa?

• Tykkää
Reactions: Pinki ja Pumpe
Ymmärrän ap tunteesi. Itsekin olen nostanut ko tukea, ei siinä mitään, mutta aina koen jotain myötähäpeää, kun joku esim just fb:ssa tuistaan meuhkaa, muuten ku huumorilla.

Mielenkiintosta muuten huomata itsessään tällainen piirre - olen siis piilotyöteliäs :D

Oletpa ap varsin typerä.

Luulis sun tietävän miten pienillä toimeentulotuen varassa elävät...ei tarvia kuin pieni yllättävä meno ja sen kuun talous on kuralla. Kiva että sun talous on kunnossa, mutta koita nyt edes vähän olla empaattinen muita kohtaan.

Ja kyllä, se on väärin jos ei raha tule silloin kuin pitäisi. Ja siitä saa valittaa. Mä valitan heti jos palkka ei tule ajallaan...joten miksi siitä ei saisi valittaa jos sossun, kelan tms. tukitahon rahat eivät tule ajoissa?

Toi nyt meni aika väärin että ap:n talous ois kunnossa, ei tosiaan oo jos joutuut tt-tuella elämään. :D

Joo, kyllä mua sen verran hävettää etten tuesta facessa huutele, saati voivottele kun sitä ei oo maksettu ajoissa.
Että miten nyt ei saa lapsille ostettua mitään.

Toi nyt meni aika väärin että ap:n talous ois kunnossa, ei tosiaan oo jos joutuut tt-tuella elämään. :D

Niin mutta sillälailla kunnossa, että pärjää niillä rahoilla mitä on käytettävissä, riippumatta siitä mistä ne rahat tulee.

Ja se nyt vaan on fakta, että tässä maassa on tilanteita, jolloin saattaa joutua elämään toimeentulotuella pitkäänkin (esim. opiskeleva yh) ja kyllä mä näkisin, että tällaisenkin ihmisen kohdalla voidaan puhua siitä, että hällä on talous kunnossa, jos hän sillä rahalla pystyy elämäänsä pyörittämään, mitä hän kelasta ja sossusta yhteensä saa.

[QUOTE="A.p";26398231]Joo, kyllä mua sen verran hävettää etten tuesta facessa huutele, saati voivottele kun sitä ei oo maksettu ajoissa.
Että miten nyt ei saa lapsille ostettua mitään.[/QUOTE]

Aivan...sä kuulut siis näihin ihmisiin, jotka esittää "parempaa" kuin onkaan. Mäkin tunnen sunkaltaisias...eivätkä he kyllä mun silmissäni ole yhtään sen parempia kuin muutkaan. Ehkä jopa päinvastoin.

[QUOTE="vieras";26398274]Minä en ymmärrä miksi pitää ylipäänsä siitä rahasta puhua, oli talous kunnossa tai ei koska raha on sen verran arka aihe aika monelle.[/QUOTE]

Mä puolestani en ymmärrä sitä, miksi se on jollekin arka aihe? Siis kun se on VAIN rahaa...ei sen kummempaa.

Jaaha, pointti meni ohi niin että kolisi =)

Itsekin olen ttt:tä nostanut enkä siitä ajattele yhtään mitään, mutta onhan se nyt aika noloa valitella julkisesti raha-asioitaan FB:ssä.

Niin mutta sillälailla kunnossa, että pärjää niillä rahoilla mitä on käytettävissä, riippumatta siitä mistä ne rahat tulee.

Ja se nyt vaan on fakta, että tässä maassa on tilanteita, jolloin saattaa joutua elämään toimeentulotuella pitkäänkin (esim. opiskeleva yh) ja kyllä mä näkisin, että tällaisenkin ihmisen kohdalla voidaan puhua siitä, että hällä on talous kunnossa, jos hän sillä rahalla pystyy elämäänsä pyörittämään, mitä hän kelasta ja sossusta yhteensä saa.

No mutta jos joutuu TUILLA elämään niin ei talous ole kunnossa. Se ei toki tarkoita että olisi automaattisesti joku elämäntapapummi eikä talous voisi koskaan tulla kuntoon...

Jaaha, pointti meni ohi niin että kolisi =)

Itsekin olen ttt:tä nostanut enkä siitä ajattele yhtään mitään, mutta onhan se nyt aika noloa valitella julkisesti raha-asioitaan FB:ssä.

Miksi olisi jotenkin nolompaa voivotella talouttaan FB:ssä, kuin puhelimessa tai kasvotusten?

Samat ihmiset siellä mun FB:ssä on, kuin ketkä saan tarvittaessa kiinni myös puhelimitse tai keitä voin tavata jos talous tai jokin muu asia valituttaa. En tiedä teidän muiden FB-kavereistanne, mutta mulla on siellä tosiaan melko pitkälle juurikin niitä kavereita, eikä niinkään mitään puolituttuja tai tuntemattomia.

Ehkä mä sitten olen tyhmä, mutta mä en osaa hävetä sitä, jos joku kavereistani purkaa henkistä pahaa oloaan FB:ssä, johtuu se sitten taloudesta, avioliiton tilasta tai mistä tahansa muusta.

Hyvä vaan, jos avaa suunsa ja puhuu...yleensä kun jo se auttaa ainakin jonkinvertaa. Turha niitä opngelmia on hyssytellä ja maton alle lakaista, sillä ei ne sieltä mihinkään katoa.

• Tykkää
Reactions: Lex
Meille kävi tässä kuussa niin, että toimeentulotukea maksettiin 35e vaikka piti maksaa 250e, oiskohan munkin pitänyt tehdä tästä valitus facebookissa. Ja valittaa ihan jokaiseen paikkaan huonosta kohtelusa jne :D
No, mulle riitti kun soitin sossuun ja kerroin että mikä juttu oli jäänyt vahingossa huomioimatta niin he lupasivat hoitaa asian. Raha tulee sitten kun tulee, ne laskut mä sillä maksan mihin ne rahat olen saanutkin.

Tuttava se jaksaa haukkua toimeentulotukea, ihmisiä sielläkin on vain töissä ja ihmiset tekevät virheitä.. Jättäis vaikka pari röökiaskia ostamatta niin ois saanu lapsille ne koulunpäättäjäiajutut ostettua

pakko olla apn kanssa vähän samoilla linjoilla, mua kans suuresti hävettää kun näkee näitä päivityksiä tyyliin: "vitun sossupaskat missä mun massit on" "vittu jos ei tuu sossumassit vappuun mennes" jne, ilmasta rahaa saadaan joka kuukaus ja sit kehdataan vielä valittaa kun on ryypätty jo alkukuusta koko tili tyhjäks. itsekkin saanu tukea ja pakko myöntää että sillon aikuisuuden kynnyksellä ne rahat kulu juhlimiseen. mut aikuiset ihmiset.. mikset ap ole itse töissä?

No mutta jos joutuu TUILLA elämään niin ei talous ole kunnossa. Se ei toki tarkoita että olisi automaattisesti joku elämäntapapummi eikä talous voisi koskaan tulla kuntoon...

Mä näen asia vähän erilailla.

Mä en jotenkaan osaa ajatella, että sairaseläkkeellä (sairaseläke kun saadaan kelalta ja se on tuki) olevan ihmisen talous ei voisi olla kunnossa, koska hän ei nosta palkkaa.

Enkä osaa nähdä, että opiskelijan talous ei voisi olla kunnossa, koska hän saa opintotukea (kelalta).

Enkä osaa nähdä, ettei toimeentulotuen varassa elävän perheen talous voisi olla kunnossa vain siksi, että raha tulee sossusta.

Mä ajattelen sitä "talous kunnossa" asiaa niin, että mikäli perhe tulee toimeen sillä rahalla mitä heillä on, on talous kunnossa. Mikäli eivät tule, ei talous ole kunnossa.

Mun nähdäkseni miljonäärilläkin voi siis olla talous epäkunnossa, vaikka tilille tulisi palkkatyöstä joka kk 100 000€ lisää.

Mutta joops, me tosiaan nähdään tämä asia vähän erilailla.

Jokainen varmaankin näkee omaan yksityisyyteensä kuuluvat asiat ihan omalla tavallaan.

Mulle sellaisia on kyllä juuri raha-asiat, parisuhteen kandenväliset asiat jne, tietyt terveysasiat.
En minä niitä asioita häpeä, voin keskustella niistä anonyymisti tai valitsemieni ystävien kanssa mutta minulla ne eivät kuulu statuspäivityksiin kaikkien ihmeteltäväksi.

Jos julkisesti netissä ilmaisee mielipiteitään tai julkaisee kirjoituksiaan, niin eikö siinä automaattisesti saata asiansa arvostelun alle? Luonnollista.

Yhteistyössä