Tuttava on sairaana/lähes liikuntakyvyttömänä kotona. Mitä kivaa näperrettävää/askarreltavaa viemisiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blknfbnlcbv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blknfbnlcbv

Vieras
Hän on nainen 40-50v ja tykkää paljon askarrella ja tehdä käsitöitä.
Ajattelin kasata askartelupaketin viemisiksi:)
Siihen tulee ainakin kivoja lankoja..mutta mitä muuta? Käsityöihmiset??

Itse hieman virkkaan ja ompelen, mutta en niin että osaisin nopeasti pakettia idoida.
_Hyvä_ käsityökirja+tarvikkeita?

Eikö kellään mitään ideaa?:(
Ajattekin että oliskin kiva muutama käsityölehti. Mutta mitä siihen oheen. Olisi kiva keksiä tarkemmin mitä hän ottaisi projektiksi, muuta kun neulomista?

Kivalta idealta kuulostaa. Osta vaikka muutama käsityölehti, joissa paljon erilaisia neulontaohjeita. Toi lankajuttu tietty kinkkisempi, ku ei tiedä mitä neuloo. Siis millasta lankaa tarvii ja paljonko.
Villasukkia varten voi tietty ostaa 7 veljestä. Anna vaikka lupaus, että ku tietää mitä neuloo, niin haet hälle tarvitsemansa langat.

Jos tekee ristikoita, niin osta ristikkolehtiä lisäks.

Käsityölehti kuulostaa hyvältä idealta tarvikkeiden lisäksi. Kunhan tapaat hänet, niin huomaat varmaan mistä hän voisi olla kiinnostunut ja saada siitä ideoita lisälahjojen ostoon. Voihan kirjastostakin lainata lisäksi käsityökirjoja :)

Ollaan ihan hyviä tuttuja kyllä! Hän on vain hankalan matkan päässä, niin pitäisi mielellään kerralla keksiä:/
Kiitos Valoryijy ideasta, juuri tuollaista "projektia tarkoitin! Tutkin lisää mitä siihen tarvitaan jne:)

Täytyy sanoa, että itse kuulun tuohon ikähaarukkaan ja tykkään askarrella ja tehdä käsitöitä, mutta sairaana en niin välitä tehdä. Jos joku toisi minulle jotain tuollaista, niin suurimmalta osalta olisi varmaan pelkkää rahanhukkaa, käytän vain sellaisia materiaaleja, joista pidän, 7 veljestä esim. jäisi käyttämättä mitä todennäköisimmin, käytän mieluummin muita lankoja neulomiseen ja omista varastoista löytyy kaikenlaista riittämiin.

Itseäni ilahtuttaisi varmaan ulkomaiset ristipisto-, korttiaskartelu- ja skräppäyslehdet. Noissa on yleensä aina jotain kylkiäistäkin mukana, jonkun kylkiäisenä tulevan ristipistojutun voisin ehkä tehdäkin, tosin ne ovat viime vuosina menneet surkeampaan suuntaan, aikaisemmin oli parempia mukana. Korttien väsäämistä minä ehdottaisin uudeksi projektiksi.

Ok, aloitan sitten varmaan kattavalta lehtihyllyltä ja katson mihin etenee.
Hän ei varsinaisesti ole sairas, tai on mutta lähinnä ei pysty liikkumaan. Kädet ja pää kuitenkin toimii. Jonkin verran varmasti oloonkin vaikuttaa, hyvä huomio!

Uusimmat

Yhteistyössä