tuttava on mulle velkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
myin yhelle tutulle nojatuolin josta sovimme 150€ hinnaksi. hän sanoi maksavansa tilille. haki tuolin 3 vkoa sitten ja kysyi kuinka pian tarvitsen rahat, sanoin että ei rahojen nyt viel tänään tarvii mulla olla, vaik ens viikolla...

emme ole kovin läheisiä, enkä oikein tiedä onko hän unohtanu velkansa vai ei vain ole saanut aikaiseksi maksaa, kyse ei ole siitä etteikö hänellä olisi rahaa siihen...kuinka pian kehtaisitte (ja miten!!!) kysellä rahojen perään?

No jos siitä on kolme viikkoa aikaa kun tuolin myit ja kaksi viikkoa kun olisi pitänyt maksaa, niin kyllä nyt jo kyselisin perään.

Laittaisin tekstiviestiä tyyliin "Moikka, huomasin tiliotteesta, ettet ole vielä maksanut tuolia. Ehtisitkö tällä viikolla laittaa rahat, kun olisi käyttöä."

[QUOTE="Kopo";23706257]No jos siitä on kolme viikkoa aikaa kun tuolin myit ja kaksi viikkoa kun olisi pitänyt maksaa, niin kyllä nyt jo kyselisin perään.

Laittaisin tekstiviestiä tyyliin "Moikka, huomasin tiliotteesta, ettet ole vielä maksanut tuolia. Ehtisitkö tällä viikolla laittaa rahat, kun olisi käyttöä."[/QUOTE]

Samoin tekisin. Ja jos ei hyvällä niin sitten lopulta pahalla, varsinkin kun ei ole edes kovin läheinen kaveri.

Ite oon tosi tunnollinen ja mielestäni olisi kurjaa, jos minulta ei tarkistettaisi olenko maksanut, jos maksu ei ole jostain syystä tullut perille. Ei ole välttämättä tarkoituksella jättänyt maksamatta ja jos on saa itse hävetä.

[QUOTE="heh";23706301]Kysäisisin ohimennen että onko jo maksanut kun ei tilillä näy suoritusta, ihan vaan varmistaakseni ettei ole vahingossa mennyt maksu väärällä tilille.[/QUOTE]

Näin itekin kyselisin :)

Ja jos senkään jälkeen ei ala maksua kuulua, niin voisin vaikka käydä hakemassa tuolin takaisin :D Jos siis toinen ei kerro milloin aikoo sen maksaa yms. Eri asia jos selittää miksi ei ole maksanut ja kertoo, milloin pystyy tuolin maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23706938:
Mua aina hävettää kysellä omiaan :(

Tälläkin hetkellä rahoja pitkin maailmaa,kun en ilkee vaan pyytää takasin...

Mun exä olis just tämmönen se oli sitä mieltä, että "eihän kukaan semmosta kysele" ja piti mua tökerönä, kun sanoin, että minä ainakin kyselisin. Yhdestä keikkatyöstäkin odotti palkkaa ties kuinka pitkään, kun ei kehdannut kysellä perään...

Olisin odotellut ajan josta oli ollut puhe ja sen jälkeen lähettänyt viestin jossa kysellyt rahoista. Aika outoja jotkut kun eivät kehtaa kysyä OMIEN rahojensa perään.

Yhteistyössä