Tutkimus: maalla asuvat ovat onnellisempia kuin kaupunkilaiset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalla on mukavaa:-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29136339]Saasteeton ilma.[/QUOTE]
Ja sen takia pitää muuttaa keskelle ei mitään. Eihän kaikilla ole edes varaa siihen. Ei sinne kaikki mahdu.

Jokainen tavallaan. Asun itse keskustan reunalla(ei joukkoliikennettä tms ikkunan alla) ja olen onnellisempi ja tunnen oloni kodikkaammaksi täällä kuin maalla.
Ehkä keskimäärin jokainen joka voi valita asuinpaikkansa itse on onnellisempi kuin se joka ei voi, oli se sitten maalla tai kaupungissa.

Minä olen asunut maaseudulla ja miljoonakaupungissa. Kaupunki on minulle sopivampi paikka. En oikein viihdy maalla, koska olen sosiaalinen ja aktiivinen. Mutta uskon, että ihmissuhteet ja terveys ovat todellakin tärkeämpiä tekijöitä onnellisuudelle kuin asuinpaikka itsessään.

Olipa "yllättävää", että tietyt nikit ovat täällä heti parjaamassa maaseutua. Heidän mielestään ainoa oikea asuinpaikka on Helsinki. Maalla on kaikilla paska olla ja ne maalla asuvat jotka sanovat viihtyvänsä maalla valehtelevat tietenkin.

Itse asun maalla ja viihdyn täällä pienellä paikkakunnalla. En ikinä haluaisi asua Helsingissä, mutta en myöskään ala haukkumaan sitä kaupunkia ja siellä asuvia. Enkä tee mitään oletuksia siellä asuvista...

Kummallakin puolensa.Pienessä kaupungissa asun nyt mutta maalta olen kotoisin.
Näin aikuisena arvostan tuota lapsuusaikaa...siellä vartuin jotenkin tosi turvallisessa ympäristössä.
Teininä toki keljutti pikku kylä ja kun sieltä ei päässyt minnekään :D
Varmaan ihan hyvä ettei päässyt..mitä nyt naapurikylään,vähän isompaan,diskoilemaan..

Nyt mökki ihan korvessa ja rakastan sitä luonnonläheisyyttä ja hiljaisuutta..:)

[QUOTE="Gabriella";29136415]Olipa "yllättävää", että tietyt nikit ovat täällä heti parjaamassa maaseutua. Heidän mielestään ainoa oikea asuinpaikka on Helsinki. Maalla on kaikilla paska olla ja ne maalla asuvat jotka sanovat viihtyvänsä maalla valehtelevat tietenkin.

Itse asun maalla ja viihdyn täällä pienellä paikkakunnalla. En ikinä haluaisi asua Helsingissä, mutta en myöskään ala haukkumaan sitä kaupunkia ja siellä asuvia. Enkä tee mitään oletuksia siellä asuvista...[/QUOTE]

Kerroin itsestäni. En asu helsingissä. En sanonut että maaseutu on huono paikka. Sanoin että minä en halua asua siellä.

Meillä on koti kaupungissa ja rintamamiestalo vapaa-ajan asuntona maalla, enkä oikein viihdy siellä maalla enää tähän aikaan vuodesta. Rakastan olla maalla kesäkauden ja touhuta siellä kaikenlaista, mutta talven tullessa lähikylä on kuollut, illat tosi pimeitä ja nukun aina huonosti. Tarvitsen kaupungin ääniä ja valoja kokeakseni olni turvalliseksi ja rauhalliseksi. Olen kasvanut kaupunkiin ja onnellisuuteni on sitä, että voin tehdä kaikenlaista tai olla tekemättä. Mutta jos minun on pakko olla tekemättä mitään niin kuin maalla rännän läiskiessä taivaan täydeltä ei parin tunnin ulkoilun jälkeen huvita tehdä enää muuta kuin möllöttää ahdistuneena tuvan nurkassa. En myöskään ymmärrä maaseudun ihmissuhteita ja miten he oikein jaksavat katsella samoja naapurien naamoja vuosista toisiin? Ja jos parille tulee ero vaihtavat vain toiseen ihmiseen samalla kylällä, jonka jo ennestään muutenkin tuntevat.

Yhteistyössä