tutkimuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BUTTERFLY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BUTTERFLY

Vieras
Miten on kokemusta teillä ;
Sain lähetteen Hyvinkään naistentautien polille. Sieltä tuli kirje että miehen kanssa tultava. No vika on todettu aikaisemmin minussa sillä meillä on 3 yhteistä lasta jo. En halua miestäni mukaan eikä hän kyllä lähtisikään.
Mahtaako tutkimukset loppua tähän. Tarkoitus olisi vaan saada Clomeja ja katsastaa ultralla ei mitään muuta. Miksiköhän tähän miestä tarvitaan.
Soitan sinne varmaan lähipäivinä mutta haluan tietää onko muita vastaavia?

Moi! En usko että miehen poisjäänti estää sinua esim. saamasta Clomeja, jos ne tutkimusten perusteella saattaisivat teitä auttaa. Siemennestenäytehän miehiltä varmasti vaaditaan, näin olen ymmärtänyt, mutta tietysti teillä voi asia olla eri kun lapsia jo on. Mutta ei meillä ainakaan Naikkarilla ekalla kerralla (johon siis miehenkin oli suotavaa tulla mukaan) tutkittu miestä mitenkään, mulle tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin, ja sen lisäksi lääkäri kyseli kaikkea, mutta kaikkiin olisin minäkin osannut vastata, vaikkei mies olisi ollut mukana. Miehen näyte meillä oli tutkittu jo aikaisemmin. Mutta ilmeisesti toivovat miestä senkin takia mukaan, että tietää hänkin vähän missä mennään, ja ymmärtää tukea puolisoaan, koska hoidot voi olla tosi rankkojakin. Tätä ainakin meillä painotettiin, kun mies ei oikein paljon muuta voi tehdä kun olla tukena. Mutta tosiaan en usko että hoitoa evätään sen vuoksi että mies ei ole mukana.

Kiitos vastauksesta.

TÄSSÄ TAAS UUSI KYSYMYS :

Kertokaapa , että kuinka iso sen munasolun tulisi olla , että se irtoaa ja hedelmöittyy ja mikä on kohdun limakalvon oikea paksuus ???

On aika yksilöllistä minkä kokoisena munasolu irtoaa, mutta yleissääntönä lääkärini mukaan voi pitää, että hedelmöityäkseen 18-24mm (mikrometriä) ja kohdun limakalvon pitäisi olla yli 8mm, mieluiten yli 10mm paksu!

Soitin äsken Hyvinkään naistentautien polille.
Miehen mukana olo siksi, että tämä projekti on yhteinen ja miehen tilanne on saattanut muuttua. Kysyttiin, että onko spermanäyte annettu. Sanoin, että ei ja että hän ei tule sitä ikinä antamaan. Ei suostu, joten en voi pakottaa.
Kerroin myös, että lapsettomuutta hoidetaan vaan siihen pisteeseen saakka , että minä yritän laihduttaa itseäni ( rakkulaiset munasarjat ) ja että nyt laihdutuksen tukena syön metformiini lääkitystä ja mahdollisesti clomifeenit mukaan.
Mihinkään muihin lapsettomuushoitoihin emme ryhdy.
En suostunut antamaan mieheni nimeä enkä sotua. Harmittaa kun puhelu katkesi, en ehtinyt sanoa, että miehen nimi on mun lähiomaiset tiedoissa, sieltähän ne sen saa.

Nyt harkitsen, että soitan uudelleen ja sanon, että unohtakaa koko juttu.

Pitäiskö käydä yksityisellä ultrassa. Tietääkä kukaan mitä maksaa ?
Olen joskus käynyt semmoisella kuin Marion Marttila. Ottanut vastaan Diakonissalaitoksella Hesassa.
Eikös hekin pysty tekemään saman kuin julkinenkin eli ultraamaan munasrajan ja kohdun ja mittailemaan kaikki leveydet ja paksuudet.

Nyt tuli stressi ja suru puseroon tosta puhelusta.

TAAS UUS KYSYMYS :

en tiedä onko palsta oikea , mutta kokeillaan.

KUINKA PIAN LÄÄKÄRI NÄKEE ULTRALLA, ETTÄ ONKO UUSI ELÄMÄ SAANUT ALKUNSA ???
alakautta vai vatsanpeitteiden läpi ?

Alakautta ultrataan mun mielestä aika pitkään, oisko rv 13 asti ja kyllähän ultralla näkee 11 mikrometrisen munasolun (ainakin mulla tällä viikolla nähtiin), mutta mielestäni alkuraskuden ultraan suositellaan tulevan vasta rv 6 jälkeen eli 4 vkoa hedelmöittymisestä.

Hei BUTTERFLY! Meidän tilanteemme on vähän samankaltainen. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja yksi keskenmeno. Aloitimme tuktimukset ensin minusta ja löytyikin heti vikaa hormoneista, progesteronitaso on liian alhainen. Kuitenkin mieheni pitäisi antaa näyte ennenkuin tutkimuksia jatketaan. Tuntuu niin turhalta, kun vikaa jo minusta löydettiin. Minulla on aina ollut epäsäännöllisyyttä ja kiertohäiriöitä, eivätkä nämä kaksi raskauttakaan lähteneet helposti alkuun. Eihän se miehelle mikään mukava juttu ole kun "epäillään tuhkamunaksi", ainakin miehelleni asia on kovasti arka enkä ole ollenkaan varma antaako hän näytteen.

Ajattelin tilata ajan yksityiselle, hän voisi ainakin selvittää miltä kierron puolivälissä näyttää.

Yhteistyössä