Tutkimuksiin..

Tervehdys!
Olen 28 vuotias ja lievä pco todettu 2013.
Tässä vuosien mittaan on painoa yritetty saada alemmas, mutta aina se on epäonnistunut. Tällähetkellä siis ylipainoakin löytyy ja siksi hivenen jännittää/hirvittää kun olemme ensi keskiviikkona menossa miehen kanssa neuvolalääkärin puheille keskustelemaan tilanteestamme, kun yritystä on takana reilut 5 vuotta..
Onneksi miehellä on silloin vapaapäivä, niin kumpikin pääsee ensimmäiseen tapaamiseen paikalle.
Mitä tulevalta tapaamiselta voi odottaa? Tänään siis soittelin äitiys- ja perheneuvolaan josta ko aika meille annettiin.

Omasta elämästäni ja kierrostani sen verran, että viimeiset 3 vuotta olen syönyt säännöllisen-epäsäännöllisesti teroluteja ja niiden avulla kierto onkin ollut säännöllinen, mutta ovulaatiota en mielestäni ole pongannut.. (ovulaatiotestejäkin kokeiltu ilman tulosta)

Että tällaista..
 
Onko teillä todella ensikäynti neuvolassa? Kuulostaa hassulta, mutta toimintatavathan vaihtelevat paikkakunnittain.

Itse aikanaan pyysin terveyskeskuksen omalääkäriltä lähetteen lapsettomuustutkimuksiin, joihin jouduttiin odottelemaan n.3kk. Ensikäynti infetriliteettipolilla tuli, minulla oli silloin myös runsaasti ylipainoa. Ihan siis todella paljon. Ensin annettiin tavoitteeksi saada bmi 32:een ja että senjälkeen tutkittaisiin lisää. Miehen siittiöt tutkittiin silti ja mulle tehtiin eka sisäultra.
Kun olin saanut n.reilussa vuodessa painoa tarpeeksi alas (yli 20kg!:() niin soitin uuden ajan siellä aloitettiin sitten clomifeeneillä ensimmäiset kokeilut.

Tsemppiä teille ja toivottavasti saatte avun!:)
 
Juu, eilen siis soittelin äitiys - ja perheneuvolaan ja sinne ollaan keskiviikkona menossa. Alkuun soitin kyllä terveyskeskukseen, mutta sieltä käskettiin soittamaan tuonne äitiys - ja perheneuvolaan..
Luulen kyllä kanssa että ensimmäisenä käsketään pudottamaan painoa.. mut kuten aloituksessakin sanoin, niin helpommin sanottu kun tehty..
PCOn kans kiva kierre, kun aiheutuu ylipainosta -> aiheuttaa ylipainoa -> hankaloittaa painon pois saantia..

Ja asioita ei yhtään helpota, kun omat vanhemmat jaksavat muistutella että painoa pitäisi saada pois.. Tosin eivät silloin viimeksi tienneet että minulla on PCO, mutta rohkaistuin ja sain asiasta heille kerrottua. Ja johan muuttui ääni kellossa kun kerroin että siinä myös syy miksei meille ole vielä jälkikasvua ilmestynyt.
 
Tsemiä. Itsellä kans joskus reilut 10v sitten sanottiin että PCO, mutta nykyään siitä ei ole puhuttu mitään joten ilmeisesti sitä ei sit kuitenkaan ole, ainakaan enää (jos se voi kadota..??)

Kyllä itsellä kanssa tuli se romahdus kun tuli painonpudotuskäsky. Tarjosivat kyllä ravintoterapeutin apuakin. Asiaa tutkiessa, moni lähtee samassa tilanteessa parin kk:n pussikeittodieetille ja pudottavat nopeasti painon jotta hoitoihin pääsee. Itse tiesin, tottakai, miten julmetun vaikeaa itsellä on saada motivaatio ja kuri pysymään ja totesin että vedän lempeämmin. Siksi pudotusaikaa menikin sen reilun vuoden. Motivaationa kuitenkin oli se perheenlisäysmahdollisuus ja kiloja putosi hyvin hitaasti, mutta varmasti. Lisäksi hidasta pudotustahtia puolsin sillä, että en halunnut sekoittaa hormonitoimintaani lisää joka vois sit vaikeuttaa lapsettomuushoitoja.
Muoks. Lisäys vielä, että meille sanottiin että esim naistenklinikka ei ees ota hoitoon jos BMI kovin suuri.:/

Voimia urakointiin!
 
Lääkärillä käyty aamulla..
Kuten arvelinkin, niin ensimmäinen asia mitä koetetaan on se että sekä minä että mies saatiin komento pudottaa painoa.
Toki minä pääsen alkukierron (3-7pv) verikokeisiin ja mies pääsee antamaan spermanäytteen..

Olenkin tässä miettinyt jo, että pitäisikö sitä testata ENE-ruokavaliota.. sillä pitäis saada tuloksia aikaan.. Itsellä kun pinna ei taitais riittää kauheen pitkään odottamisen. .

No näin siis tästä eteenpäin.. päivittelee tänne kun jotain uutta ilmenee..
 

Yhteistyössä