Tutkimukset keskenmenojen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuliini77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hemuliini77

Jäsen
15.05.2011
35
0
6
Kirjoittelin aiemmin tarinaani keskenmenojen puolella, eli nyt kaksi keskenmenoa takana 12/10 ja 05/11 - rv9 ja rv7. Julkisella puolella testejä tehdään vasta kolmannen jälkeen, mutta ajattelin maksaa pitkän pennin yksityisellä. Millaisia tutkimuksia teille on tehty ja millaisia vastauksia olette saaneet? Miten tilanteet ovat siitä edistyneet.

Meiltä otetaan miehen spermasta normaali analyysi ja dna fragmaantaatio tutkimus sekä verikokeista kromosomit. Minulta kromosomit, sekä perus LH, prolaktiini, kilpirauhaskokeet, tulehdusarvot, pieniverenkuva sekä keliakia, vasta-aineet, hyytimistekijät. Eniten pelottaa nuo kromosomitutkimukset. Niihinhän ei ole hoitoa, muihin voi vaikuttaa lääkkeillä. Ajatukset on sekavat ja tässä on edessä kesä ennen kuin näytteitä minusta voidaan ottaa - hcg:n oltava kaksi kuukautta negatiivinen esim. vasta-aineiden takia.

Olin todella yllättynyt kun lääkäri kehoitti käyttämään ehkäisyä tutkimusten vastauksiin asti. Kuulema jos tulee kolmas keskenmeno ja tutkimuksista löytyy syy, niin olisi henkisesti asia vaikeampi hyväksyä.....

Kertoilkaa kokemuksia ja ajatuksia!!Olen melko hämilläni.

Hemuliini77

Moi!

Ekana pahoittelut keskenmenoistasi :hug:

Itse olen toivonut lasta jo yli 8 vuotta. Exän kanssa 5 vuotta,uuden rakkaan kanssa 2 vuotta..
Saatiin aikaan kaksi kemiallista raskautta. Vaikka olivat kemiallisia,olivat todella kovia paloja. Luulin oikeasti,että vihdoin minusta tulee äiti.
Olen julkisella puolella potilaana ja meille tehtiin km- tutkimukset,tosin todella todella paljon suppeampana kuin mitä Sinä kirjotit tuossa viestissäsi. Meillä siis tehtiin näiden kahden kemiallisen takia jo ja kun mulla tätä lapsettomuutta ollut jo useita vuosia..
Meillä siis otettiin meistä molemmista kromosomi-kokeet. Mies terve kromosomeiltaan,mutta mulla on toisessa X-kromosomissa harmaa alue. Tästä voi seurata lapsen kehitysvamma joka on nimeltään Fragile X..Säikähdin todella,kun suvussamme ei ole ketään kehitysvammaista..Ja järkytyin muutenkin kun lapsen saaminen vaikeaa muutenkin ja sitten vielä riski kehitysvammaan!!
Tulokset kävi perinnöllisyyslääkärillä,josta vastaus: Ei koske minun lastani,eli lapseni ovat erittäin todennäköisesti terveitä. MUTTA kukaan ei vastaa siihen että voiko tämä Frax olla syynä keskenmenoihin!
Muuta meiltä ei tutkittu.. Tosin lääkäri oli sitä mieltä että miehessä ei vikaa kun kuitenkin olen kahdesti ollut melkein raskaana hänelle. Verikokeita minusta on otettu tässä aikojen saatossa vaikka kuinka..Mutta endometrioosi myös mulla taustalla,joka sekää ei kuulemma vaikuta.

Olemme siis selittämättömiä. En halua pelotella tuolla Fragile X-jutulla, itsekin sen nyt hyväksyn kun asiaa käsittelyt ja netistä etsinyt tietoa siitä. Mutta siis tuo on muistaakseni toiseksi yleisin kehitysvamma Downin syndrooman jälkeen.

Jaksamista ja tsemppiä jatkoon! :) :hug:

Yhteistyössä