tutkimukset huuhaata??

tyllerö
Täältä löytyy kax poikaa 4v ja 3kk,mlempia olen imettänyt pari kuukautta ja ei allergioita. Tosin pienemmästä ei voi vielä sanoa.
Ja huushollista löytyy myös kax kissaa.....

Frida75
Meillä poju täysimetyksellä kuus kuukautta. Allergiaa alkoi pukkaamaan komikuisesta. Atooppinen iho ja mahdollisia ruoka-aineallergioita.. Tosin pojun isä on kans atoopikko melko paha sellainen.. Ei lemmikkejä meidän huusollissa. Mut kaipa tilanne voisi olla pahempi, jos en olisi imettänyt, vaikea sanoa..

rannikolla
Tuttu kätilö kertoi että heillä lääkäri sanoo kotiutuksessa että lemmikit on ok. Nykyään hösätään liikaa, lapselle on hyvä saada altistusta jolloin yleensä kestää paremmin. Esim. äidin maitoallergia ei estä lapselle antamasta maitoa. Itse olen huomannut että välillä tuo hygieniahössötys menee hieman yli. Maalaisjärki mukaan! Toki allergioita on mutta nehän on sitten tapaus erikseen.

Huuhaa
Meillä kolme lasta ja kaikkia imetetty vain pari kuukautta ja sekin osittaisimetyksellä. Kahdella ensimmäisellä ei mitään oireita mistään ja nyt tällä pienimmällä juuri todettiin maitoallergia. Tuttavaperheessä taas kaikkia kolmea imetetty vuosikkaaksi ja sieltä löytyy astmaa ja allergioita. Eli kyllä se mun mielestä on ihan henkimaailman juttuja, kelle allergia tulee ja kelle ei tai ei ainakaan imetyksestä kiinni. Taitaapi olla enempi muuten kiinni geeneistä, puhtaudesta, ilmansaasteista, lisäaineista, yms.

Siitähän on ihan tutkimustakin, että allergialla ja imetyksellä EI ole yhteyttä. Tuo altistuminen esim. eläimille on tärkeämpää, että lapsi kehittää vastutuskykyä. Pahinta mitä voi tehdä on siivota liikaa ja käyttää antibakteerisia pesuaineita!

Meillä on 9-vuotias tyttö, jota osittain imetin 3 viikkoa ja kissakin meillä oli tytön syntymästä saakka. Ei yhtäkään allergiaa ole ilmennyt, sairastanutkin on tosi vähän (normaalit flunssat ja mahataudit). Toinen tyttö nyt 2kk ei ole saanut rintamaitoa ollenkaan, toivottavasti ei hänellekään mitään tule... Sama kattikin meillä edelleen maukuu!

Ei siis todellakaan kannata itseään syyllistää imetysasioilla, kuten itse tein esikoisen kohdalla!! Kaikilta ei vaan maitoa tule, vaikka kuinka haluaisi!

Itse olen imettänyt molempia lapsiani ( 6v. ja 1v.) vain n. 2 kk ja sitäkin vain osittain. Molemmat ovat olleet terveitä, vanhemmalla ollut muutama korvatulehdus flunssan yhteydessä, ei allergioita ym.

Äitini imetti aikoinaan minua n. 1 vuotiaaksi saakka. Silti itselläni on erittäin paljon ruoka-aineallergiota, siitepöly- sekä eläinallergia. Jotenkin en vaan jaksa uskoa tuon imettämisen tuomaan suojaan näissä asioissa..

nari
Allergiat tulevat, jos ovat tullakseen imetti tai ei. Vauvan raskauden aikainen ravinnon saanti sekä yleinen terveydentila vaikuttavat myös allergioiden puhkeamiseen. Meillä on identtiset kaksoset, joilla toisella on siitepölyallergia, kissa-allergia, atooppinen ihottuma ja infektioastma. Toisella kaksosella ei ole mitään näistä. Allergista kaksosta imetin kuukauden pitempään. Täysimetyksellä kumpikin oli 4 kuukautta. Ruoka-aineallergioita oli molemmilla.

lounatuuli harmaana
jaa-a, meillä kaikki jollainlailla allergisia.Esikoinen kun synty meillä oli kaks kissaa. 4kk:n ikäisenä hänellä todettiin mm kissa-,lehmänmaito-,soija-,ja viljaallergioita.Kissat sai lähteä sillon heti. Seuraavat myöskin ruoka-aine allergikkoja muttei eläimille ,ainakaan toistaseks.
Tuossa joku viittas että äidin raskauden aikainen terveyden tila vaikuttas allergian puhkeamiseen...siitä olen omalla kohdallani erimieltä. Kuopusta odottaesani en ollu kunnossa koko odotusaikana oikeastaan ja kuopus on lievimmin allerginen, toistaseks.*koputtaa puuta* :D
Mä kyllä uskon enemmänkin geeniperimään näissä jutuissa.Jotenkin musta tuntuu että se taipumus on geeneissä ja ympäristötekijät saattavat kyllä sitte pahentaa reaktioita.Tiiäppä tuota mikä on oikea näkemys :/

nari
Hei! Tarkoitin lapsen yleistä terveydentilaa, en äidin. Mutta kaipa sillä äidin terveystilanteellakin voi olla vaikutusta. Meidän kaksosista näkee, että kummallakin on allergioille alttiit geenit, mutta muiden tekijöiden vuoksi allergiat ovat puhjenneet vain toiselle. Ehkäpä raskausajalla ei ole niin suurta vaikutusta, koska ruoka-aineallergiat olivat kummallakin samat. Siitepölyallergian oireita kummallakin oli vajaa 3-vuoitaana, mutta vain toisella allergia jäi pysyväksi. Atooppinen ihottuma alkoi 2-vuotiaana, kissaallergia ja infektioastma tulivat 6-vuotiaana.

Fiiu
Nämä tutkimukset ovat TILASTOJA. Yksittäisen lapsen kohdalla voi käydä niin tai näin. Älytön viestialoitus. Sinäkö tällä viestiketjulla purat tiedemiesten tutkimukset? heh heh.

mussuli
itse en imettänyt lainkaan kun ei maitoa tullut ja 1-vuotiaana alkoi infektiokierre joka päätyi allergioihin 1,5vuotiaana. nykyisin astmalääkitys käytössä ja vaikka on allerginen kissoile ja koirille, niin ei reagoi niihin mitenkään. täällä paikallinen lastenlääkäri sanoi että jos enne allergian toteamista on ollut jo taloudessa eläimiä, ei niitä kannata alkaa hävittämään toteamisen jälkeenkään silä kodin bakteerikanta muuttuu sitä yötä ja jotain muuta uutta voi lapsella ilmetä tai elimistö reagoi muutoin taas muuttuviin olosuhteisiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.12.2004 klo 13:32 Fiiu kirjoitti:
Nämä tutkimukset ovat TILASTOJA. Yksittäisen lapsen kohdalla voi käydä niin tai näin. Älytön viestialoitus. Sinäkö tällä viestiketjulla purat tiedemiesten tutkimukset? heh heh.
hyvä kun kerroit että nämä tutkimukset ovat TILASTOJA. aloitukseni tarkoitus oli tiedustella muilta että mitenkä ihmiset uskoo näitä jatkuvasti muuttuvia TILASTOJA.

Eijuli-79 harmaana
Eikös ne tutkimukset sano että on suurempi todennäköisyys sairastua allergioihin jos vanhemmat ovat allergisia, jos äiti tupakoi raskausaikana ja että pitkä imetys saattaa ehkäistä..

Yhteistyössä