Tutkijat yllättyivät suomalaisäitien väkivaltaisuudesta lapsia kohtaan

  • Viestiketjun aloittaja surullista :-/
  • Ensimmäinen viesti
Minä en ole yllättynyt. Tehdään täyttä työpäivää, yksin pitää pärjätä. Kehtaapa sanoa että tarvitsisit omaa aikaa, niin jo saat sontaa niskaan. Isovanhemmat ovat jo omat lapsensa hoitaneet eivätkä auta. Jos perheessä on koululaisia, niin vanhempien tulee osallistua lapsen koulunkäyntiinkin.Ihmekö jos väsyy?
 
Uutisoiminen oli tärkeämpää mahdollisimman nopeassa aikataulussa, kuin taustojen selvittäminen.

Eli mikä on tutkimuksessa tulkittu vakava fyysinen väkivalta.

Onko joku ikäjakauma asiassa, millaiset stressitekijät vaikuttaa asiaan, miksi äidit tuntevat etteivät saa apua, kuinka moni on hakenut apua ja kuinka moni vain käyttää sitä tekosyynä.

En puolustele tai syyttele ketään, mutta nämä on niin vakavia asioita, ettei semmoinen ympäripyöreä puhuminen ole kuin haitaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Mikä on vakavaa väkivaltaa?
Saahan Suomessa pahoinpitelytuomionkin jos ottaa lasta niskavilloista kiinni.
En puolustele minkäänlaista väkivaltaa mutta luultavasti tässä tarkoitetaan juuri tällaista lapsen fyysistä pysäyttämistä tms.
En usko että yksi kymmenestä äidistä vakavasti pahoinpitelisi lastaan. Sen uskon että yksi kymmenestä saattaa sen tukkapöllyn antaa jos lapsi ei vaikkapa irrota otettaan sisaruksen kurkusta tms.
 
"Lettu"
Miten se voi yllättää? Aika moni anonyymisti myöntää nippaavansa tai tukistavansa lasta "kasvatuksen nimissä", miks siisi joka 20. äiti ei sitten menisi vähän pidemmälle väsyneenä, keinottomana...?
 
valitettavan totta
Mua ei yllättänyt asia ollenkaan. Valitettavasti tunnen äitin, joka ravisteli vauvaansa niin, että vauva kuoli. Muuta syytä tähän toimintaansa ei äiti osannut sanoa, kuin sen, että silmissä sumeni kun oli niin kova väsy ja lapsi vaan huusi ja huusi.

Kukaan meistä ei ole täydellinen.
 
[QUOTE="Lettu";30008706]Miten se voi yllättää? Aika moni anonyymisti myöntää nippaavansa tai tukistavansa lasta "kasvatuksen nimissä", miks siisi joka 20. äiti ei sitten menisi vähän pidemmälle väsyneenä, keinottomana...?[/QUOTE]

niimpä. Työssäkin olen ollu tekemisissä perheväkivallan kanssa. nähnyt jälkiä joita myös äiti on aiheuttanut. tukistus ei sellasia tee.
 
Minä en ole yllättynyt. Tehdään täyttä työpäivää, yksin pitää pärjätä. Kehtaapa sanoa että tarvitsisit omaa aikaa, niin jo saat sontaa niskaan. Isovanhemmat ovat jo omat lapsensa hoitaneet eivätkä auta. Jos perheessä on koululaisia, niin vanhempien tulee osallistua lapsen koulunkäyntiinkin.Ihmekö jos väsyy?
Niimpä. Ja apua ei uskalleta hakea tai sitä ei saa.
 
[QUOTE="Lettu";30008706]Miten se voi yllättää? Aika moni anonyymisti myöntää nippaavansa tai tukistavansa lasta "kasvatuksen nimissä", miks siisi joka 20. äiti ei sitten menisi vähän pidemmälle väsyneenä, keinottomana...?[/QUOTE]

Jos jaksoi linkkiä klikata tosta linkistä, niin väittivät karjalaisen sivuilla että joka toinen vanhempi antaa "korvapuustin" tai tukistaa lastaan.
 
kkkkkk
ottakaa oppia
[QUOTE="Ope";30008910]Juu ei osaa. Maahanmuuttajalapsissa paljon kurittomia ja huonosti käyttäytyviä ja ne, jotka tottelevat kyllä kokevat kotona väkivaltaa. Ikävä kyllä.[/QUOTE]

Rasisti!
 
kkkkkk
[QUOTE="harmaana";30008947]Mieheni antoi mulle eilen leikillään korvapuustin. Otanko nyt poliisiin yhteyttä ja kerron vakavasta väkivallasta?[/QUOTE]

...ei kun vakavaa lievemmästä.
 
luontainen johtajuus puuttuu
Alkuperäinen kirjoittaja Isä ja yh;30008931:
Ei mikään ihme kun katselee näitä perusmammoja vaikka leikkipuistoissa, niin monella hermot kireellä ja huutaen komentaa lapsiaan.
Naisilla ei ole luontaista auktoriteettia ja sen takia sitten huudetaan ja käyttäydytään väkivaltaisesti.
 
vierailija
Oma äitini haukkui vilkasta poikaamme kelvottomaksi ja hulttioksi ollessamme jouluna vanhemmillani. Äitini on ollut psyykkisesti epävakaa lapsuudestani lähtien, ja meillä esiintyi kotiväkivaltaa äitini taholta. Olen aina toivonut äitini hoitavan ongelmansa kuntoon, mutta ilmeisesti toivon kuuta taivaalta. Tapahtumat kärjistyivät kun äitini löi kolmivuotiasta poikaani, jonka jälkeen lähdimme heti kotiin. Harmillista, mutta mummista täytyy kertoa pojalle kun hän kasvaa.
 
vierailija
En ihmettele. Vaatimukset tässä maassa naisia kohtaan on kovat, pitää olla työelämässä ettei haukuta laiskaksi elätiksi, miehet ei tasa-arvon nimissä halua perhettään yksin elättää (vaikka kotipuolesta eivät edelleenkään ota puolta vastuuta, lähellekkään). Isovanhemmat ei auta (jokainen tekee itse mukulansa, eikös niin). Neuvolassa jos jotain puhut saat taputuksen selkään tai sossut oven taakse ja ikuisen merkinnän papereihin.
 

Yhteistyössä