Tutkiiko gynesi rinnat?

• Viestiketjun aloittaja sanu
  • Ensimmäinen viesti
sanu
Niin, kävin uudella gynellä joka oli aivan ihana (jos nyt gynegologi voi sitä olla ;)) Mutta pari ihan pientä juttua jäi vähän vaivaamaan jälkikäteen:

Hän teki sisätutkimuksen ultraamalla, ei siis käsin ollenkaan. Hän ei myöskään tutkinut rintoja (olen 37v) enkä huomannut sitä pyytää. Tutkiiko sinun lääkärisi rinnat automaattisesti?

5xmamma
Ultra varmaan kertoo enemmän kuin käsin tehty tutkimus, luulisin. Ei minunkaan gyne tutki rintoja, jos ei erikseen pyydä. Ite tutkailen tasaisin väliajoin, joka suht helppoa, kun viiden tenavan imetys takana:) Rinnat on kuin kaksi rukkasta.

Ellen
Kävin uudella gynekologilla, joka kysyi haluanko, että rinnat tutkitaan. Tottakai halusin, ja olisin pyytänyt, jos ei olisi kysynyt. Aikaisempi gynekologi tutki aina pyytämättä. Tässä iässä(51v.) kannattaa minusta oman tutkimisen ja säännöllisen mammografian lisäksi suorastaan vaatia gynekologiakin tutkimaan rinnat. Varsinkin kun käynti gynellä maksaa mansikoita. Gynekologini ovat kyllä aina naisia, ehkä he tajuavat rintojen tutkimisen tärkeyden paremmin kuin miehet!

Sanna
Ammattitaitoinen gyne tutkii rinnat ilman pyytämättä.
Mulla katsotaan joka kerta ja aina katsottu (olen nyt vaihtanut toiseen ja molemmat katsonut aina). Ikää on nyt 29 vuotta.

Eiköhän ultralla tehdä tutkimus yleensä, sillähän ne vaivat parhaiten näkee. Jos siinä näkyy jotain outoa, voidaan sitten katsoa käsikopeloiden.

Yhteistyössä