Kertokaapas tempperamenttisten lasten vanhemmat miten olette päässeet tutista eroon? Meillä on 1v 8kk ikäinen tempperamenttinen poika, jolla tutti vielä käytössä päiväunilla ja yöllä. Olen alkanut panikoida, että miten päästään siitä eroon ennen 2-vuotis synttäreitä. On todella vaativa, sinnikäs ja kova ääninen lapsi.
no samalla tavalla ku hissukoilta lapsiltakin, ottamalla vaan kaikki kerralla pois. Suosittelisin kuitenkin ensin ostamaan itselle ja miehelle korvatulpat
Miksi panikoida aiheesta? Tutin käyttöhän on teillä varsin mallillaan, jos sitä kaivataan enää uniaikoihin Meillä varsin aktiiviselta tutinkäyttäjältä jäi tutti kokonaan pois pari viikkoa yli 2-vuotiaana eikä siinä mitään ihmeitä tarvittu. Vähentäkää tutin käyttöä pikkuhiljaa niin että vaikka päiväunet alkaisivat sujua tutitta. Meillä auttoi tuttien pitäminen näkymättömissä niin ettei pikkumies muistanut niitä kaivata kun eivät olleet näkysillä. Parin viikon ajan tutti otettiin vielä iltaunille, mutta sitten sekin jäi kun poika ei enää muistanut sitä silloinkaan kaivata. Aina kun käyttäjä itse sen unohti, emme mekään olleet aktiivisina muistuttamassa. Kärsivällisyyttä niin tutin käyttöön kuin sen jättämiseenkin. Kyllä niitä tutittomiakin vuosia vielä riittää (Kaikki edellinen olettaen, ettei tutittelu ole päässyt vaikuttamaan hampaisiin tai puheeseen tms. ihan vaivaksi asti.)
Meillä on erittäin tempperamenttinen tyttö, siitäkin huolimatta tutti jäi yllättävän helposti pois sillon ku neiti oli 1,5 vee. Meilläkin oli tutti vaan päikkäreillä ja öisin, mut sitten kävi sellanen hiiriäiti hakemassa tutista sen tuttiosan hiirivauvoille. Ja sitä sitten ihmeteltiin ennen päikkäreille menoa kovastikin, neiti piti sitä muoviosaa kädessä ja kiukutteli, mut se meni ohi kun jaksoin vaan selitellä, että ne hiirivauvat tarvii sitä tuttia enemmän kuin sinä. Sitten loppujen lopuksi se samainen hiiriäiti vei loputki tutista. Toinen tytöistämme ei edes suostunut syömään tuttia, yrityksistä huolimatta
mä oon huono kommentoimaan kun oon imettäny lapseni ja eivät ole tarvinneet tuttia mutta olen kuullut että jotkut ovat laittaneet esim sinappia tuttiin ja näin ollen se ei ole enää maistunut