Meillä jäi tutti tällä viikolla pois. Tyttö on nyt 3v2kk ja halusi itse antaa tutin prinsessavauvoille, keräsi sitten itse kaikki tutit isoon kirjekuoreen johon piirsin prinsessalinnan ja kirjoitin "osoitteen", tyttö oli tyytyväinen :heart: Meidän lapsi on niin voimakastahtoinen ettei ole käynyt mielessäkään väkisellä ottaa tuttia pois, arvasin että kun tyttö saa rauhassa itse tehdä päätöksen tutista luopumiseen, menee se kaikista helpoiten. Ensimmäisenä yönä kaipasi tuttia, mutta nukahti kuitenkin nopeaa. Sen jälkeen ei ole tuttia kaivannut ollenkaan, on itsekkin tosi ylpeä siitä kuinka iso ja reipas tyttö jo on, kun ei tarvi enää tuttiakaan.
Mä melkeen Florje tekisin niin, että antaisin tutin takaisin ja sitten muutaman kuukauden-puolen vuoden päästä pikkuhiljaa alkaisin puhua lapselle tutista luopumisesta, lukemaan aiheesta kirjoja lapselle (kirjastossa monia hyvin kirjoja joissa lopetetaan tutin imeminen) ja miettimään lapsen kanssa yhdessä kenelle/mille hän itse haluaisi tutit antaa.
Käytiin vasta hammaslääkärissä, joka totesi että tytön hampaat ovat tutista hieman kääntyneet, mutta palautuvat kyllä itsestään kun tutin imeminen loppuu. Ei sanonut näinkään pitkällä tutin imemisellä olleen suurempaa haittaa, siksikään ei olla kiireellä vieroitettu tutista.